1/4

Game Developers Conference 2009

Barış Terun 3.06.2010 - 12:31
Dev organizasyon oyun dünyasının nabzını tuttu
Game Developer Conference (GDC) dünyanın en geniş oyun etkinliklerinden biri olarak görülüyor. Oyun geliştiricilerini motive etmek ve oyun severlerle en son yenilikleri paylaşmak üzere düzenleniyor. Bu fuarda; çeşitli ödüller veriliyor, yarışmalar düzenleniyor ve görsel şovlar yapılıyor.

Fuar 1988 yılında ilk kez sadece ama sadece 20 adet tasarımcının katılımıyla düzenlenmişti ve 150 kişinin ilgisini çekmişti. Yıllar geçtikçe aynı oyun piyasası gibi fuarda geliştikçe gelişti. Küçük ve kişilerin zorlamasıyla yapılan bir organizasyondan, milyonlarca dolar kâr eden bir şirkete dönüştü. 2008 yılında 18.000 izleyici salonlarda yerlerini aldı. ABD’nin en büyük okullarından 25 yetenekli öğrenci burslu olarak fuarda katılımcı olarak yer aldı. GDC bu sene 23-27 Mart tarihleri arasında, ABD’nin Kaliforniya eyaleti, San Francisco şehrinde düzenlendi. Organizasyonda uzun süredir iple çektiğimiz birçok gelişmenin sonucu da ortaya çıktı.

Metal Gear Solid’in yaratıcısı GDC’de ödülü kaptı!

Game Developers Conference 2009
Hideo Kojima, GDC’de ödül alırken pek çok ilginç gelişme yaşandı. GDC’nin sunucusu Hideo Kojima’nın hayatında ilk kez Japonya dışına çıktığını belirtirken çok ilgi çekici bir sunum yaptı, “Tanrı’nın önünde diz çökün!” dedi.

Bu sunumun ardından salon adeta inlemiş. İngilizceyi çok iyi bilmeyen Kojima’nın açıklaması tercümanlar kanalıyla aktarılmış. Kojima kendi açıklamasına göre, bu sektörde 20 yıldır bulunmasına karşılık bir kez bile fuara katılamamış. Bunun sebebini de Mayıs’ta daima meşgul olması olarak açıklıyor. Bence GDC organizatörleri sırf onun için fuarı Mart’a almışlardır… Böylelikle geçerli bir mazereti de kalmadı!

Kojima, teknik gelişmelerden ya da MGS’nin yeni sürümünden bahsetmektense felsefe yapmayı tercih etmiş. Duyumlara göre salondaki bazı kişiler kendilerini uyuklamaktan zor almış. Kojima anlaşılan epey cimriymiş. Pek çok talep, hatta tezahürat olmasına rağmen, tek bir bedava oyun bile dağıtmamış. Bu tür isteklere gülüp geçiyor ve epey de iddialı. Devrim yaratacak bir tasarımdan bahsediyor. GDC’de pek rastlanmayan bir olay olduğu için herkes şaşırmış.

Game Developers Conference 2009

Kojima bir de geçmişin ağıtını yakmayı tercih ediyor. Amerika’da hiçbir zaman piyasaya çıkmayan 1986 yapımı MGS’den bahsediyor… Pek de alçak gönüllü olarak, “NES Metal Gear berbat bir oyundu. Nedeni sorarsanız, yaratımında ben yer almamıştım.” diye açıklıyor. Kahkahalarla güldüğüm bir şeyden daha bahsetti. Solid Snake’in orijinal ismi Plaid (Ekose) Snake’miş. Tarih vermiyor, ama sözlerini bitirirken MGS’nin devrim yaratacağını vurguluyor.