1/3

Guild Wars: Eye of the North

Erdem Maşlak 3.06.2010 - 12:31
Tyria destanına kaldığımız yerden devam ediyoruz.
Tyria'ya karşı yapılan bütün tehditlere karşı karanlığın güçlerini engellemek üzere pek çok kahraman bu topraklarda yükseldi. Evvela Titan'lar çıktıkları deliğe tekrar tıkıldılar, daha sonra Shiro Tagachi'nin maskesi Cantha'da düşürüldü ve son olarak da kanunsuz tanrı Abbadon Elona'da alaşağı edildi. Amma ve lakin Tyria topraklarında yepyeni bir kötülük daha türemeye başlıyor. Derinden gelen sarsıntılarla yer yarılıyor ve açılan topraklardan devasa bir yeraltı dünyası ortaya çıkıyor. Ve kadim bir düşman, karanlıklarla yoğurduğu büyüleriyle İnsanlık Çağı'nın sonunu getirmeye ant içiyor.

Tyria'ya geri dönüş

2005 Nisan ayında piyasaya çıkarak yılın en çok ses getiren oyunlarından biri olan Guild Wars, seriye eklenen Factions ve Nightfall ile yepyeni iki kıtada kahramanlarını aradı ve senaryo içerisinde sunulan efsanelerle harika bir seri olarak oyun dünyasına kendini tanıttı. Serinin her bir parçası kendinden öncekine ihtiyaç duymayan başlı başına birer oyundu. Fakat Eye of the North öyle değil. Guild Wars: Eye of the North (kısaltmasını Guild Wars'ın en önemli karakterlerinden biri olan Gwen'e ithafen GWEN şeklinde yapacağım), bildiğimiz bir eklenti paketi olarak gelecek ve çalışması için önceki oyunlardan en azından birine ihtiyaç duyacak. Bir ek paket olmasının sonucu olarak doğrudan doğruya böylesi bir gerekliliğin söz konusu olması gayet doğal, fakat yapımcılara göre bunun oldukça hoş bir nedeni de yok değil. Senaryoya göre karşımızdaki düşmanın çok zorlu olmasından kaynaklanan bir nedenden ötürü güçlü ve deneyim sahibi karakterlere ihtiyaç var. Zira Prophecies, Factions ve Nightfall'da oyuna gelecek vaat eden bir asker olarak başlıyorduk. Lakin artık yeni yetenek geliştirmeye zaman yok! Yok, çünkü Tyria'ya bu büyük tehditle baş edebilecek, az önce de dediğim gibi gerçek ve deneyimli kahramanlar lazım!

Oyunun geçeceği bölgelerin yerleri de şimdiden belli. Buna göre harita mevcut Tyria haritası üzerinde olan olmayan pek çok bölge GWEN ile eklenecek ve oraları keşfe çıkarken artık yepyeni bir hikaye bizleri bekleyecek. Normal Tyria haritasının başlangıcı olarak dikkat çeken Ascalon bölgesi yine en çok dikkat çeken yerlerin başında yer almaya devam edecek gibi görünüyor. Searing ile Ascalon topraklarına büyük acılar salan, Tyria halkının en büyük düşmanlarından biri olan Charr'ların memleketi Ascalon'un kuzey yakasında keşfedilmeyi bekliyor. İlk oyunun senaryosunun burada noktalandığı yer olan Kral Adelbern'in Ascalon'u Charr donanmasına karşı koruduğu Büyük Kuzey Duvarı göstermelik savunmasının dışında hiçbir şeye yaramamaya devam ediyor. Prens Rurik ve yandaşlarının Ascalon'un çöküşünü önceden görüp şehirden ayrılmalarının üzerinden geçen onca zamana rağmen yılmayan Kral Adelbern'e yardımcı olmak amacıyla Charr'ların kökünü kazımak için geri dönüşümüzü burada yapacağız. Beklendiği üzere Ascalon'un kuzeyi yemyeşil ovaları ve tertemiz gökyüzüyle oracıkta durup duruyor, orada bir problem yok. Charr'lara gelindiğinde ise Titan tanrılarının düşüşünün sonrasında başıboş kalmaları, onların tekrar bir hiyerarşik yapı kazanmalarını sağlamış. Charr ordusunun başında artık Charr ırkının Şamanları var ve artık, insanların sonunu getirmek için belki de hiç olmadığı kadar geçerli sebeplere sahipler.