1/2

Playstation 5'ten teknik detay anlamda neler beklemeliyiz?

Playstation 5'ten teknik detay anlamda neler beklemeliyiz?
Furkan Sakoğlu
Furkan Sakoğlu 11.05.2018 - 16:41
Playstation 5 bizlere ne sunabilir?

Oyun dünyasının en ünlü markalarından biri olan PlayStation markası, ilk olarak piyasaya 3 Aralık 1994 yılında çıkmıştı. Oyun konsollarının altın çağı olan bu dönemde, hala daha hafızlarımızda yer edinen oyunlar, markanın dünya çapında bilinilirliğini de arttırmış, Selpak gibi oyun konsollarına kendi markasını sıfat haline getirmeyi başaran Atari'yi tahtından etmişti. 2018 yılında ise hala daha dünya çapında en çok satan konsol, PlayStation olarak karşımızda duruyor. Bugün ise sizler ile birlikte, hem PlayStation tarihine kısa bir bakış atıp, hem de PlayStation 5'in özellikle teknik anlamda bizlere neler sunabileceğine yakından bakacağız.

Playstation 5'ten teknik detay anlamda neler beklemeliyiz?

PlayStation 1 Teknik Detayları

PlayStation 1, 1994 yılından günümüze kadar toplamda 102 milyon adet satmayı başaran bir oyun konsolu olarak adını tarihe yazdırdı. Konsol içinde en çok satan yapım ise son oyunu ile beklentilerimizi pek de karşılamayı başaramayan Gran Turismo'ydu. Gran Turismo, PlayStation 1'de tam 10.85 milyon adet satmayı başarmıştı. Teknik anlamda bugün bizlere komik gelebilecek olan yalnızca 33.7 MHz hızında bir işlemciye sahip olan PlayStation 1, GPU tarafında ise en yüksek 640 x 480 piksellik çözünürlük sunan ve saniyede en fazla 620.000 poligon çizebilen bir ekran kartına sahipti. Bu kadar dar bir donanımda ise Final Fantasy 7, Gran Turismo ve MGS gibi grafik tarafında sağlam yapımlar ile karşımıza çıkması, hala daha bizleri şaşırtıyor.

Playstation 5'ten teknik detay anlamda neler beklemeliyiz?

PlayStation 2 Teknik Detayları

2000 Yılına geldiğimizde ise PlayStation 1'in büyük başarısı sonrası Sony, PlayStation 2 ile karşımıza çıktı. Satışta olduğu süre boyunca 155 milyon gibi inanılmaz bir sayıda satış yapan PlayStation 2 konsolunda en çok satan yapım ise Grand Theft Auto: San Andreas'dı. Teknik tarafta da ilk PlayStation'a kıyasla 300 MHz'lik MIPS Emotion Engine işlemciye sahip olan olan PlayStation 2, 147 MHz'lik bir GPU'ya sahipti. Sahip olduğu donanım ile birlikte, CD'den DVD'ye geçiş yapan PlayStation 2, bu sayede içeriksel olarak çok daha yoğun ve dolu yapımlar ile karşımıza çıktı. PlayStation 2 döneminde teknik olarak bizleri etkileyen Black, Metal Gear Solid: Snake Eater, Shadow of the Colossus, Gran Turismo 4 gibi yapımlar piyasaya sunulmuştu.

Playstation 5'ten teknik detay anlamda neler beklemeliyiz?

PlayStation 3 Teknik Detayları

Yakın dönemin en efsane konsollarından birine geldi sıra. Teknik anlamda bile hala daha güçlü sayabileceğimiz, oyunları ile hala daha bizleri etkilemeyi başaran PlayStation 3, bu gücünün yanında fiyatı ile de çıktığı dönemde bizleri şaşırtmıştı. Önceki PlayStation'lara kıyasla, 100 ila 200 dolar arasında daha pahalı bir şekilde piyasaya sunulan PlayStation 3'ün bu kadar pahalı olmasının sebebi ise içerisindeki donanımın gücünden geliyordu. İşlemci tarafında 8 çekirdekli IBM'in geliştirdiği Cell işlemcisinden güç alan PlayStation 3'ün her çekirdeği 3.2 GHz hızında çalışıyordu. Günümüzle kıyaslandığında hala daha belirli alanlarda çok hızlı bir işlemci sayabileceğimiz Cell, maliyetine oranla PlayStation 3'ün fiyatını arttırmıştı. Ancak oyunlarda özellikle fiziklerin ön plana çıkarıldığı PlayStation 3 döneminde hala daha hafızalarımızda yer edinen sahneler ile karşılaşmıştık. GPU tarafında ise Sony seçimini Nvidia G70 mimarisini temel alan 550 MHz'lik RSX'ten yana kullanmıştı. Zamanının PC ekran kartına kıyasla RSX'i 7800 GTX ile denk sayabiliriz. Ancak işlemcinin vermiş olduğu müthiş işlem kapasitesi ile birlikte geliştiriciler PlayStation 3 ile harikalar yaratabildi. Konsol dünyasının PC'yi teknik anlamda geçtiği tek dönem de PlayStation 3'ün ilk 3-4 yılı oldu diyebiliriz. 

PlayStation 3 dönemindeki oyunlar, ışıklandırma, gölgeler, kaplama kalitesi, fizik etkenleri ve çözünürlük tarafında öne çıkıyordu. Ancak PlayStation 3'ün  gücünün hakkını veren firmalar ise Santa Monica, Naughty Dog ve Polyphony gibi az sayıda stüdyodan oluşuyordu. Bu geliştiricilerin karşımıza çıkardığı yapımlar ise günümüzde hala daha etkileyiciklerini korumayı başarıyor.