1/3

Warcraft 3: Reign of Chaos

Warcraft 3: Reign of Chaos

Mustafa Alpertunga Güleç
Mustafa Alpertunga Güleç 3.06.2010 - 12:31
Zaman ne de çabuk geçiyor. Yapılmaya başlandı haberini aldıktan sonra, fazla acı çekmemek için, unutmaya çalıştığımız Warcraft III: Reign of Chaos sonunda çıktı.
Platformlar PC
Warcraft 3: Reign of Chaos
  • Yapımcı - Yayıncı Blizzard - Blizzard
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
Merlin Puanı 93
Artılar -
Eksiler -

İlk Warcraft oyununu gördüğümde gözlerim fal taşı gibi açılmış, hem grafiklerini hem de oynanışını çok beğenmiştim. Derken arkasından ikici oyun geldi ve gönlümdeki tahtın ve tacın sahibi kesin olarak belirlenmiş oldu. Ne ondan önce, ne de ondan sonra hiçbir oyunda, kendimi bu kadar oyuna kaptırdığımı hatırlamıyorum. Kendime her geldiğimde saçlarımı dimdik bulurdum ve sanki rüyadan uyanmış gibi dünyayı bir değişik görürdüm. Aradan, yanlış hatırlamıyorsam, 8 sene geçti ve serinin 3. oyunu da nihayet karşımızda. Bakalım Blizzard’dakiler bu sefer ne yapmışlar? 

Her şeyden önce grafikleri 3D yapmışlar. Şimdi bu, bazılarının onayladığı, bazılarının ise pek sıcak bakmadıkları bir gelişme. Ama ne olursa olsun bu işin geleceği bu olduğu için fazla direnmeye gerek yok. Zaten grafikler de oldukça güzel, temiz ve sıcak! Yalnız özellikle karakterlerdeki poligonları düşük tuttukları için ve normalde epey detaya sahip karakterlerdeki bu detayları kaplama resimlerle sağlamaya çalıştıkları için bunlar ilk başta göze biraz batabiliyor. Bir süre sonra ise alışıyorsunuz. Aslında bazı 3D oyunlarda yumuşak karakterleri görebiliyoruz. Blizzard’ın karakterleri çok renkli olduğu için ve firma performansa çok önem verdiği için böyle bir yolu seçmiş olabilir. Zira oyunun 8Mb’lık bir ekran kartında çalışması da bunun göstergesi. Oyunun 3D olması görüş açısını pek etkilememiş. Bazı oyunlarda kamerayı her türlü yöne çevirebilirken bu oyunda kamera açıları, kontrolün kolay olması düşünülerek, oldukça sınırlandırılmış. Kamera sadece düşey pozisyonda kalıcı olarak ayarlanabiliyor. Bu yönde hareket ettirirken aynı zamanda yakınlaşma ve uzaklaşma da sağlanmış oluyor. Bir nevi düşey yönde dairesel hareket. Yatay olarak ise sadece tuşa basılı tuttuğunuz sürece çevirebiliyorsunuz. Tuşu bırakınca normal pozisyonuna geri dönüyor. Zaten normal ekran kaydırma dışında bunları pek kullanmaya gerek duymayacaksınız. 3. boyutun avantajı asıl olarak iki yerde kendini belli ediyor. 1.si, artık yüksek yerlerin yüksek olduğu alçak yerlerin alçak olduğu açıkça belli oluyor. Bir tepenin üstüne çıkıp vadiden geçenleri seyredebilirsiniz. 2.si ise firmanın diğer oyunlarındaki çözünürlük kısıtlamasını nihayet ortadan kaldırması. Artık çözünürlük konusunda donanımınızla sınırlınız. Tabi yüksek çözünürlük, ekrana daha çok nesnenin sığacağı anlamına gelmiyor. Çözünürlüğü artırsanız da nesneler aynı boyda kalıyor. Sadece nesneler artık daha çok pikselle ifade edilmiş oluyor. Bu da, daha çok büyük monitörlerde, düşük çözünürlüklerdeki bozulmaları engelliyor ve daha temiz bir görüntü sağlıyor. Sinematiklere ise diyecek laf yok. Tek kelimeyle harika yapılmışlar ve insanı gerçekten havaya sokuyorlar. 

Bu oyunun asıl farklılığı ise grafikteki değil, oynanış biçimindeki veya türündeki değişikliklerden ileri geliyor. Firma oyunu ilk duyurduğunda, yepyeni bir tür olduğundan bahsetmişti. Oyunda artık sadece savaş stratejisi öğeleri değil, aynı zamanda karakter bazlı oyunların öğeleri de bulunacaktı. Yani RTS (Real Time Strategy) ile RPG(Role Playing Game) türündeki oyunların bir karışımı olacaktı. İsmi de RPS(Role Playing Strategy) olarak belirlenmişti. Gerçekten de bu vaadin tutulduğunu görüyoruz. Oyunun ana öğeleri kahraman karakterler. Yani artık ordularınız gerçek manada liderlerine kavuşuyor. Bunlar olmasa oyun ilerlemiyor mu peki? Tabiki ilerliyor. Fakat bu karakterlerin sağladığı avantajlar olmadan kazanmanız biraz zor. Campaign modunda, oyun belli bir konuya göre ilerlediği için konuya bağlı olarak belli kahramanları yönetebiliyoruz. Multiplay veya custom haritalarda ise seçtiğimiz ırkın kahramanlarını ilgili yapıdan elde edebiliyoruz. Aynı yapı, campaign oyunlarda ölmüş karakterimizi diriltmek için de kullanılıyor.Bunlar normal savaşçılardan daha güçlüler ve çeşitli büyü yeteneklerine sahipler. Normalde de büyü yeteneğine sahip savaşçılar var fakat kahramanlarınki daha çeşitli ve seviyeleri arttıkça bunlar da gelişiyor. Ayrıca öldüklerinde veya diğer bölümlere geçtiklerinde bunlar kaybolmuyor. Ayrıca normal karakterlerden farklı olarak değişik eşyaları taşıyabilecekleri envanterleri de var. Ayrıca alışveriş gibi bazı işleri de sadece kahramanlar yapabiliyor.