Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
makale

Merlin'in Kazanı > Makale > Bağımsız oyunlar, endüstrinin geleceği mi?

Bağımsız oyunlar, endüstrinin geleceği mi? - Makale

Haydi oyun yapmaya

Özgür Yıldız - 12.10.2010 11:09
Özgür Yıldız - 04.10.2010 10:22
Hepimiz internet üzerindeki Flash tabanlı oyunları arada sırada oynarız. iPhone’umuzda da vakit geçirmek için oynadığımız basit oyunlar bulunuyor.

Eğer bir oyun geliştiricisiyseniz, büyük firmaların peşinde koşmanıza gerek yok. Kendiniz de basit araçlarla, basit ama eğlenceli oyunlar geliştirebilirsiniz.

Son dönemde en çok ilgi çeken oyunlar, ne bir konsoldan ne de büyük bir firmadan geldi. Örnek olarak Farmville gibi devleşen bir oyunu gösterebiliriz. Basit oynanışa sahip ürünler, hitap ettiği kitlenin büyüklüğü nedeniyle oldukça başarılı olabiliyor. Son dönemde “casual” denilen bu kitleye yapılan oyunlar patlama yaşıyor.

Bu “casual” oyunlar, özellikle iPhone gibi bir platformdan oldukça destek bulabiliyor. Oyununuzu geliştiriyorsunuz ve iPhone’un uygulama mağazasına ekliyorsunuz. Yarım dolardan satsanız bile, yüksek satış rakamlarına ulaştıktan sonra, cebinizde oldukça yüklü miktarda geliriniz oluyor. Örneğin Angry Birds. Sadece 50 sent ödeyerek bu oyuna sahip oluyorsunuz ve oyunu uzun süreler boyunca oynayabiliyorsunuz.



Rovio örneğini ele alalım. 2003 senesinde üç öğrenci tarafından kurulan Rovio, ilk oyunları olan King of the Cabbage World’ü kullanıcılara sundu. 2006’ya geldiğimizde ise şirket, çoktan diğer mobil oyun şirketlerini satın almaya başlamıştı bile.

Altın dönemler

Bağımsız oyunlar için altın bir dönemden geçiyoruz.  Bu oyunlar genellikle bloglar ve sosyal ağ paylaşım siteleri yoluyla ordan oraya yayılıyor ve bilinirliği artıyor. Düşük ücretler istenen bu oyunlar, bu şekilde birçok kişiye ulaşıyor ve mikro ödemelerle büyük paralar kazanıyor.

Ancak bağımsız oyunlar, asıl altın dönemini shareware zamanlarında yaşıyordu. Internet pek yaygın değilken, oyun dergileri çoğu oyunun shareware versiyonlarını veriyordu. Bu versiyonlar oyunun bir kısmını içeriyor, daha fazlasını istiyorsanız sipariş veriyor ve oyunun tamamını elde edebiliyordunuz. Ancak oyunun shareware versiyonunu oynayanlar, genellikle daha fazlasına gerek duymuyorlardı. Çünkü sipariş vermek, bugünkü kadar kolay değildi.

yorumlar
MK Okuru
 
 
 
Seviye: 3
Chidori, 27.10.2010 17:59 (0)
Bağımsız oyunlar gerçekten çok iyi oluyorlar...İnsanların düşüncelerini özgürce uygulayabildiği bir dünya oyun dünyası...Mesela Braid çok kaliteli bir yapımdı gerçekten... ;)
Seviye: 1
Bizzzt, 13.10.2010 08:52 (0)
Bende küçük strateji savaş oyunu (online) yapmak istemiştim ama daha ırklara karar weremeden oyun yapma hayalimi unuttum bile:):D Oyun yapacak olan arkadaşlara başarılar..!. İşleri harbiden çok zorr ..!.
Seviye: 4
emr_gamer, 05.10.2010 13:01 (0)
Oyun geliştirmek tamamen farklı bir boyut. Bizler şu an
tüketici konumunda oyuncularız. Oyunları oynuyor olmuş veya
olmamış diye çok uç yorumları rahatlıkla yapabiliyoruz. Ama
belki de o gerçekten olmayan oyun için bile ne kadar emek
harcanıyor onun farkına varamıyoruz çoğu zaman. İnsanları
mutlu etmek maalesef ki hiç bir zaman kolay olmayacak en
azından hepsini birden :) Yazı için teşekkürler.
MK Okuru, 04.10.2010 11:57 (0)
Bağımsız firmalara her zaman destek verilmesi taraftarıyım. Kendini rakipsiz sanan, piyasayı tekeline almış büyük oyun geliştiricileri gün geçtikçe daha kalitesiz oyunlar yapıyor çünkü. Grafikler, sesler her şey tamam da atmosfer eksik oluyor.

Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.