1/2

Bloodrayne: Betrayal

Hasan Uğur Nayır 12.09.2011 - 11:21
Rayne'den kanlı hareketler
Platformlar PlayStation 3, XBox 360
Bloodrayne: Betrayal
  • Yapımcı - Yayıncı WayForward - Majesco Games
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Platform
Merlin Puanı 72
Artılar Rayne ve karakter tasarımları başarılı, animeyi anımsatan grafiklerle gotik atmosfer iyi oturtulmuş, düşmanları ısırıp bomba gibi patlatmak eğlenceli
Eksiler En başlarda eğlenceli ilerlese de bir süre sonra sıkmaya başlıyor, zorluk seviyesi özellikle bazı yerlerde oyunculara işkence etmeyi seviyor
BloodRayne ilginç ve karanlık bir geçmişe sahip. İlk olarak 2002’de piyasaya sürülen oyun, seksi yarı vampir Rayne ile dikkat çekti. Aksiyonu ve bazı özelliklerine rağmen genel olarak ortalamanın üstüne çıkamadı. İlkini takiben devam oyunu da çıtayı yükseltemedi. Bunların üstüne bir de Uwe Boll’un şahaser filmlerini de ekleyelim tam olsun. Genel olarak birbirinden kötü olan üç filmle birlikte BloodRayne kendini çukurda buldu. Ancak yapımcılar halen Rayne’den vazgeçmiş değil. Karanlık dehlizden çıkmak için Betrayal geldi. Bu sefer Rayne’in ışığı 3D’den 2D’ye geçmiş durumda.

Bloodrayne: Betrayal
Kanlı üç boyuttan iki boyuta

2D olarak hazırlanan Betrayal aslında oyuncu forumlarında yer yer tartışılmıştı. Bazı kullanıcılar seride böyle bir yapım olmasına karşı çıkmış ve güzel olmayacağını bile iddia etmişlerdi. Castlevania: Lords of Shadow’u pas geçersek, Betrayal orijinal Castlevania serisini anımsatıyor. Platformlardan zıpzıplarken, düşmanları kesip biçerken, Boss’lara denk geliyoruz. Aslında oyun türün temel taşlarını ele alıyor, bunu yaparken kendi atmosferine göre uydurmuş.

Duvardan duvara sıçrama veya yüksek bir yere atletik bir zıplama gerçekleştirme Rayne’in marifetleri arasında. Karşımıza gelen yüksek taş yapıya normal olarak zıplayamasak da, engelin tersine doğru koşup, bir anda geriye yön verip zıpladığımızda karakter akrobatik bir hareketle duvarın üstüne çıkıyor. Kalabalık düşman grubu üstüne sıçrayıp, kafalarına kafalarına topuklarıyla vurup öldürüyor Rayne. Animasyonlardaki yumuşaklık dövüş mekaniğinin diğer kısımlarında da gözüküyor.