1/6

Fable III - Emrah Elmaslı Röportajı

Mahmut Saral 17.11.2011 - 14:04
Fable dünyasına çizgileriyle iz bırakan Emrah Elmaslı ile konuştuk
Çizmek, belki de zihinde yer alan sonsuzluğu kâğıda yansıtabilen tek araç. Hiç tanımadığımız çizgilerden oluşan tasarımlar; yeni karakterlerin, yeni dünyaların, kısacası yeni düşünce tarzlarının oluşmasını sağlayabiliyor. Kalemin etkisi çok önemli, tabii ki düşünmenin de öyle. Oynadığımız oyunların, öncelikle konsept olarak hazırlandığını ve bu temelin üzerine inşa edildiğini hepimiz biliriz. Şimdi bu konuya biraz eğilelim ve sihirli bir kaleme sahip Emrah Elmaslı ile yaptığımız söyleşiyi sizlere sunalım. Zira kendisinden izleri, Fable III'de fazlasıyla göreceksiniz...

Emrah Elmaslı kimdir? Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
İzmir – Karşıyakalıyım. Üniversite dahil, hayatımın büyük bir bölümü bu güzel şehirde geçti.Lisede istemeden de olsa Fen-Matematik ile cebelleştikten sonra ani bir u dönüşü ile Güzel Sanatlar okumaya karar verdim (iyi ki de yapmışım). Aynı şehirdeki Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin grafik tasarım bölümünü kazandım ve çizime olan ilgim burada daha da arttı.

Fable III - Emrah Elmaslı Röportajı


Dört sene sonra başarı ile mezun olup, hemen ardından İstanbul’a taşındım ve bir senemi çeşitli reklam ajanslarında; storyboard, konseptboard ve illüstrasyonlar yaparak geçirdim. Sabahları uyuyup, geceleri çalışmaktan vampire döndüğüm günlerin birinde, İngiltere’deki küçük bir oyun stüdyosundan teklif geldi ve her şeyi toplayıp İngiltere’ye geldim. O gün bugündür buradayım. Şuan da Microsoft Lionhead Studios’da Konsept Tasarımcı olarak çalışıyorum.

Çizim yapmaya nasıl başladınız?
Aslında bu soruyu “çizim yaparak para kazanmaya nasıl başladınız?” diye değiştirmek daha mantıklı olur. Çünkü herkes çocukken bir şekilde çizer. Sizin de önünüze boya ve kağıt koymuşlardır kesin. Ben sadece biraz daha çok çizmişim. İlkokulda arkadaşlarımın resim ödevlerini yapmışım, tahtaya çizilecek şemaları çizmişim vs… İnsanın içinde varsa bir şekilde çıkıyor demek ki.