Injustice 2'nin inceleme notları gelmeye başladı

Furkan Sakoğlu 16.05.2017 - 15:10
Ney Martha mı? 100...
Son zamanların en çok beklenen dövüş oyunlarından biri olan Injustice 2bugün resmi olarak PlayStation 4, Xbox One ve mobil platformlar için satışa sunuldu. DC evreninden onlarca farklı süper kahramanı içerisinde bulunduran Injustice 2, kaliteli grafikleri, başarılı oynanışı ve her süper kahramanın özel yetenekleri ile yalnızca dövüş oyunu tutkunlarını değil, tüm oyun severlerin ilgisini çeken bir yapım olmayı başarmış gibi gözüküyor.

Injustice 2'nin inceleme notları gelmeye başladı
İlk inceleme notları bugün oyun sitelerine düşen Injustice 2, notlara bakılırsa bekleneni vermeyi başarmış. Genellikle 100 üzerinden 80 puanın üzerinde not almayı başaran Injustice 2'nin inceleme notları şuan için şöyle:

Yorumlar 34
MK Okuru
MK Okuru 26.04.2024 19:17
Kalan Karakter: 300 Gönder
minininja
minininja 16.05.2017 15:59
Street Fighter, Tekken, MVSC gibi çöpleri iyi tokatladı baya. Netherrealm daha iyisini yapana kadar dünyadaki en iyi dövüş oyunu MKX ile beraber Injustice 2!
Masters
Masters 17.05.2017 16:07
@Arcade Fire

Bu söyleiklerine kesinlike katılıyorum. SF V'in single player içeriği çok yetersiz, bunu kimse inkar edemez zaten. Ancak ben online ağırlıklı oynadığım için pek gözüme çarpmıyor bu eksiklik. Ancak Arcade modunun olmaması büyük bir yıkım oldu diyebilirim benim için. Ancak bazı söylentiler, Capcom'un arcade modu üstünde çalıştığından bahseiyor. Umarım bir güncellemeyle oyuna ilave edilir.

SF V ve MKX'i ben içerik olarak değil, oyun olarak kıyaslıyorum. Oyun olrak kıyasladığımda da SF V daha ağır basıyor bana kalırsa. Tabi ki eleştirilebilir, beğenilmmeyebilir bu ayrı bir olay ama SF V "çöp" tabirini kesinlikle hak etmiyor.
Arcade Fire
Arcade Fire 17.05.2017 14:54
@Masters SF 5 hakkında dediklerine katılıyorum ama SF 5'in kötü yaptığı her şeyi MKX ve Injustice 2 iyi yapıyor. Oynanış olarak SF 5 tamam ama o kadar para verip de hala beta gibi bir oyun, online oynayıp rank kasmak için ideal ama çok iyi olmayan hikaye haricinde dövüş oyunlarını içerik için de oynayanlara bir şeyler sunamıyor ve satış rakamları da bu yüzden beklenilenin altında. SF Alpha 3 PS1'de bile World Tour moduna sahipti gayet zevkliydi, bunun gibi şeyler SF 5'te de olmalıydı ama arcade modu bile yok, içerik açmak için survival modu var o da tam işkence. Oynamayıp bıktırayım da para verip içerik alsınlar diye yapılmış.

MK X'le SF 5'i çıktıklarında aldım, MK X'i kısa bir süre oynayıp bir daha yüzüne bakmadım ama SF 5'i hala oynuyorum online için çok platin kupa kasan biri değilim ama platin kupa bile yaptım. Kişinin beklentisine göre MK X ya da SF 5 en iyi dövüş oyunu olabilir.
Masters
Masters 17.05.2017 13:56
@minininja Ha bu arada... Street Fighter'da V-System olduğunu da unutmayalım. Bu her karakterin kendine özgü bir V-Systemi var. Örneğin Dhalsım V-systemi aktif ettiğinde yere bir alev dalgası üflüyor. Rakib bu alevli alanda kaldığı müddetçe canı pasif olarak düşüyor. Eğer vurursanız, V System'den aldığı hasarı aktif hale çeviriyorsunuz...

Chun-li'nin V-System'i ise normal ve özel vuruşlarınızı iki katına çıkarması. Bir vuruş yapıyorsanız, iki vuruş olarak sayıyor.

Ryu'nun V-Systemi ise Hadoukenleri istediğin kadar bekletebilmeni sağladığı gibi ayrıca özel hareketlerde hasar artışı sağlıyor. Her karakterin bir V-Systemi mevcut. Oyunun stratejik derinliğini arttıran, muhteşem bir örnek.

Ayrıca her karakterin bir V-Skill'i de var. Her karakterin kendine özgü, savunması zor olan aktif bir beceri sistemi V-Skill.

Mortal Kombat hızlı olanın kazandığı, dengesiz, robotik kombo sistemine sahip ortalama bir oyun. Street Fighter maçları ise taktiksel derinliği yüksek, kombo sistemi oturmuş akıcı bir oyun.

Konu Injustice 2 biliyorum ama Injustice 2 dediğimiz şey MKX'in kopyası zaten.
Masters
Masters 17.05.2017 13:41
@minininja

Bir dövüş oyununda RPG sistemi olması bir avantaj değildir. Bir dövüş oyunu, RPG öğeleri kullanıyorsa orada bir dengesizlik vardır. Yine d sevene saygı duyarım, tercih meselesiyle alakalı bir konu bu.

Street Fighter'da yıllardır dövüş sonunda, kazanan dövüşçü kaybeden dövüşçüye alaycı şeyler söylüyor. Bu SF'nin geleneği?

V-Reversal dediğimiz şey Street Fighter'da sıkışma/kombo anında rakibi savurmamızı sağlıyor.

Street Fighter V'de de gayet güzel bir şekilde harita etkileşimi var.

Street Fighter'da haritadaki nesneyi rakibe fırlatmak gibi bir şey yok. Olmasın da zaten.

Bahsettiğin x-ray sistemi, Street Fighter'da Critical Art olarak geçiyor. MK'dakinin aksine, oyuna mükemmel bir şekilde yedirilmiş, oldukça akıcı animasyonalara sahip Critical Art sistemi.

Character Story dışında, SF V'te de şu an sinematik olarak genl bir hikaye modu var. Hikaye anlamında fena değil, oynanışta ise maalesef çok kolay. MK X hikaye modunda daha başarılı, bunu inkar etmiyorum. Ancak bir başyapıt da deği arada dağlar yok.

Seslerin kalitesine bir şey demiyorum. Mortal Kombat, ses konusunda en iyi dövüş oyunu.

Bak yukarıda "hangi dövüş oyununda var?" diye sorduğun hemen hemen her şey, Street Fighter V'de de var. Oynamadığın oyun hakkında yorum yapıyorsun, bari bir iki videosunu izleseydin SF V'in.

Bir diğer olaysa dövüş oyununu dövüş oyunu yapan akıcılığıdır, taktiksel derinliğidir, hareket özgürlüğüdür. Mk X tam anlamıyla robotik, belli sınırların dışına çıkamadığın bir kombo sistemine sahiptir. Teknik açıdan SF V ile kıyaslanması abes. MK X finalleri ile SF V finallerini izle. Aradaki farkı net olarak göreceksin.

Görselliğe gelince kesinlikle katılmıyorum. Grafiklerin realistic olması daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. Oyunun görselliği vasat MKX'de MK9'daki yaratıcı haritalar, etkileyici çevreler MKX'de yok. Street Fighter'ın haritaları ise cıvıl cıvıl, ayrıntı dolu ve görsel zenginliğe sahip.

MKX'i sevebilirsin bunda sorun yok. Ama koca Street Fighter'a çöp diyeceksen, en azından oynayacaksın. Oynamasan da detaylıca inceleyeceksin. Hangi dövş oyununda var dediğin pek çok şey Street Fighter'da çok daha başarılı bir şekilde var.
MK Okuru
MK Okuru 17.05.2017 12:41
Ulan daltarak tekkenin zaten tekken olmasını sağlayan şeyler o mekanikler niye değiştirsin adamlar ak
minininja
minininja 17.05.2017 10:21
"Şu saçmalık" şeklinde tanımlanan oyuna bir bakalım;

Hangi dövüş oyununda

-Dövüş öncesi karşılıklı atışma sahnesi (seçilen iki karakterin birbirine isimleriyle hitap ederek göndermelerde bulunduğunu ve her iki karakter için en az 3 çeşit atışma seslendirildiğini düşünürsek ufak bir hesapla ne kadar sayfa seslendirme yapıldığını tahmin edebilirsiniz)

-Gear ve Level System (Oyunun ömrünü uzatan, rare, epic gibi sınıf farkları ve özellikleri olan ve oyuna neredeyse RPG öğeleri katan, lootbox'dan düşürülerek karakterleri özelleştirebileceğiniz tonla giyilebilir ekipman.)

-Clash System (Dövüş esnasında ilk sağlık barınız tükendikten sonra devreye sokabileceğiniz bir çarpışma sistemi. Rakibiniz size kombo uygulamaya başladığı anda Forward+R2 kombinasyonunu uygulayarak sinematik clash sistemini aktif ediyorsunuz ve special bar'ınız ne kadar doluysa o kadar güçlü savunabilir/saldırabilirsiniz.Ayrıca clashing esnasında karakterler hamle yapmadan yine birbirine atıflarda bulunuyorlar)

-Special Move (Special Bar'ınız sonuna kadar dolduğu zaman R2+L2 tuşlarına ayna anda bastığınız anda aktif olan ve 10 saniyelik sinematik bir saldırı sahnesi.)

-Stage Transition (Neredeyse her stagede bulunan ve rakip karakteri stage'in son noktasından savurucu bir hamleyle diğer stage'e fırlatma özelliği. Stage'ler arasındaki geçişler yine yaratıcı ve görsel şölen şeklinde tasarlanmış.)

-Stage Interaction (Stage'deki etkileşime girilebilecek ve rakibe saldırı amaçlı kullanılabilen nesneler ve objeler.)

-Sinematik Hikaye Modu (Rakipleri gibi kağıda çizilmiş iki artwork slide gösterisi şeklinde değil)

MK'daki Fatality'ler ve X-Ray move'ları ve seçilebilir 3 farklı karakter variyasyonlarını saymıyorum bile. Saatlerce motion capture çalışmaları ve yaratıcı bir ekibin emeğinin sonucu bunlar.

Seslerin kalitesi, müzikler ve hiçbir oyunda dövüş oyununda bu kadar iyi olmayan vuruş hissiyatı, görsel olarak şu güne kadar oyun dünyasında görebileceğiniz en iyi DC karakterleri modellemeleri, ve muazzam görsellik ve DC'e yakışır hissedilen ağırlık, bunun sebebi ise Netherrealm'ın mükemmeliyetçi bir ekip olmasından kaynaklanıyor.

Aklıma gelmeyen bir çok şey vardır ama bu kadar emek harcanan bir yapıma yenilik yok ve başarısız demek gerçekten nasıl bir kafa merak ediyorum.Ayrıca I2 çıkışına 2-3 ay kala öyle iyi bir marketing ve pazarlama stratejisi uyguladı ki iki günde bir yeni karakter açıklayıp canlı yayınlar yaparak oyunun çıkış gününe kadar kitleyi canlı tuttular. Dövüş oyunlarına Sinematik anlatım ve zenginlik getirerek devrim yapan bir Geliştiricidir NR. Diğer çöplerle kıyaslamayalım lütfen.
MK Okuru
MK Okuru 16.05.2017 23:04
İçerik olsun hikaye olsun evet injustice çok güzel ve street fighter dan daha iyi ama oyunda denge olsun oynanış olsun çöp dediğin street fighter ı geçemez, MK olsun injustice olsun anca bir yıl turnuva oyunu olabiliyor street fighter ise yıllara meydan okur
Masters
Masters 16.05.2017 22:25
Marvel vs Capcom ve Street Fighter çöp, şu saçmalık en iyi dövüş oyunu öyle mi? Bunu diyen biri net söylüyoruö; dövüş oyunundan anlamıyordur.

Cihazımda Mkx ve Sf V var. MKX, kadar gereksiz bir dövüş oyunu görmedim ki; emin ol adını bile duymadığın sayısız dövüş oyunu oynamışımdır 20 yıldır.

Biri bahsetmiş. Sf v içerik olarak yeterli değil. Doğru. Single içerikleri yetersiz olduğu gibi gereksiz bu da doğru. Ama oyunu online ağırlıklı düşünürsek ve teknik açıdan bakarsak MKX solda sıfır kalır. Gerek karakter drngesi, gerek stratejik derinliği, gerek görssl zenginliği Mkxin fersah fersah ötesinde.

Grafiklerin realistic olması Mkx i daha iyi yapmaz. Mkx haritaları, karakter dengesizlikleri, berbat kombo sistemi ile sınıfta kalan bir oyun.

Hadi Mkx neyse... Injustice 2 ile Marvel vs Capcom'u kıyaslamak bile abes. Injustice dediğin saçmalık, Mkx in birebir kopyası. En ufak bir fark yok. Marvel vs Capcom un tanıtımını izlersen ne kadar özgürlükçü, kontrolü oyuncuya veren bir oyun olacağını görürsün.

Realistic grafikler her zaman iyi değildir. Bu grafik ve vahşet pornosuna aldanman gerekmiyor. Mk9 ile güzel bir oyun çıkaran Netherrealm, Mkx ve Injustice 2 de sınıfta kalmıştır. Önceki oyunların üstüne hiçbir şey koyamamıştır.
Arcade Fire
Arcade Fire 16.05.2017 20:13
Stret Fighter 5 içeriğinin azlığı ve Capcom'un sığırlığı yüzünden büyük bir kısım için çöp ve o kısımdan çöp muamelesi görmeyi sonuna kadar hak ediyor bence, ama iş oynanışa gelince iyi bir oyun bence, yine de çok daha iyi olabilirdi.

MKX ve Injustice 2'nin diğer dövüş oyunlarından iyi yaptığı şey dövüş oyunu sever olmayanların bile ilgisini çekebilmek ama en iyi dövüş oyunu olması imkansız, sırf biraz çevre etkileşimi var diye çok büyük bir iş yapmış değiller ama eğlenceli oyunlar.

Tekken'i eleştirenler zamanında rastgele tuşlara basan kesim bence, Tekken her zaman çok iyi oynanışa sahip olmuştur, Tekken 7 bence çok iyi görünüyor, özünü koruması ve koruyarak üstüne bir şeyler katması bence iyi bir şey. MK serisi de özüne dönünce daha iyi hale geldi sonuçta.
MK Okuru
MK Okuru 16.05.2017 18:48
adam haklı tekkene vereceğiniz parayı mkx e falan verin paranız boşa gitmesin,tekken kötü bir ürün değil ama yeni bir üründe değil,yıllardır aynı yemeyi ısıtp ısıtp önümüze koyuyorlar ve ısıtılmış yemeyi ne olacak yeriz diyorsanız fanboy sizsiniz
MK Okuru
MK Okuru 16.05.2017 17:03
Fan boy oldugun herhalinden belli.. Allah bilir daha bu oyunlardan hic birisini oynamamissindir. Bi bitmediniz gitti.
MK Okuru
MK Okuru 16.05.2017 16:48
tekken çöpünde çöpü,daha çıkmasına gerek yok videolarına bak,biz ilkokuldayken ps 1 de oynuyorduk tekkeni hala aynı mekanik nerdeyse aynı grafikler değişik hiçbirşey yok oyunda,ikisde dövüş oyunu aradaki fark dağ kadar
minininja
minininja 16.05.2017 16:33
Tekken'in gameplay videoları gün yüzüne çıktı ve ps1 ile ps2 arası dönemden kalma mekanikleri, arayüzü ve grafikleri ile çöplükteki tahtına yerleşti.
Narutolga
Narutolga 16.05.2017 16:26
Tekken daha çıkmadan "çöp" diye gömmüşsün. Bu ne ön yargıdır böyle :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 17.05.2017 02:32
Filmi gibi oyunu da berbat. Saçmalık.
MK Okuru
MK Okuru 17.05.2017 15:45
Injustice'in filmi mi varmış? İlk defa duydum. Cahil olup yorum yapma abesliği işte sen de haklısın.
Kalan Karakter: 300 Gönder
ozan86
ozan86 16.05.2017 18:07
Genel kategoride en fazla 70 eder. Dövüş oyunları içindeki notunu bilmiyorum. Süper kahramanlar oyundaki gibi dövüşmez saçmalamayın. GTA'dan, Witcher'dan iyi mi şimdi ? Veya onlar kadar ?
ozan86
ozan86 17.05.2017 13:28
Siz 100 üzerinden 70 puanı kötü bir puan olarak görüyorsunuz anlaşmazlığımız burada. 70 puan bence gayet iyi bir puan.
Uniquean
Uniquean 16.05.2017 23:58
:))) bu yorumun ile marvel vs capcom dc vs mortal kombat injustice, injustice 2 ve aklıma gelmeyen nintendo karakterlerinin vs oldugu tum dövüş oyunlarını gömerek mantıksızca mantık arayıp, super kahramanlagr öyle dövüşmez gibi ironik bir yorum atarak gunume neşe kattın. Diğer karşılastırmayı hiç söylemiyorum bile arkadaslar guzel cevap vermiş sana
MK Okuru
MK Okuru 16.05.2017 23:01
Ben dövüş oyunlarını daha çok sevip daha çok oynuyorum evet evet bana göre dediğin oyunlardan daha güzel daha zevkli sana göre değildir saçmalayan biri varsa sensin az at gözlüklerini çıkart saygılı ol insanların düşüncelerine
Masters
Masters 16.05.2017 22:30
Talihsiz bir yorum olmuş. Gta ve Witcher kendi kategorisinde değerlendilrilir. Ha keza dövüş oyunlarında öyle. O zaman tüm yarış oyunlarına 5 üzerinden 1 verelim, Gta ile Witcher kadar iyi olamaz diye.

Oyunlar kendi türünde değerlendirilir. Ha Injustice 2, bana göre 100 üzerinden 60 puanı bile haketmez o ayrı ama Gta ve Witcher'la kıyaslamak saçma olmuş.
Arcade Fire
Arcade Fire 16.05.2017 19:46
Hiç bir şeyden anlamayıp bu kadar çok şeyden anladığını sanmak bu olsa gerek. Böyle bir değerlendirme olamaz. GTA ve Witcher'ın varlığı bu oyunu neden, nasıl etkilesin? GTA ve Witcher kendi türünde ne kadar iyi ise diğer türlerdeki oyunlar da onlara denk gelecek kadar iyi olabilir, Dreamcast'teki Soul Calibur da bir çok siteden tam puan almıştı. Dövüş oyunu olması almamasını mı gerektirirdi?

Süper kahramanlar oyun içindeki gibi dövüşmez demek mantıklı mı? Böyle mantıklara takılacaksak süper kahraman diye bir şey de olmaz diyelim. Oyunların amacı eğlence sunmaktır mantığa takılmak mantıksız.

Oyunu savunmuyorum, henüz oynamadım ama şu dar kafalılığı bırakın. Gördüğüm kadarı ile gayet iyi görünüyor, doyurucu bir içeriği var ama MK stili dövüş animasyonunu sevemiyorum, daha akıcı olsa daha iyi olurdu.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Arcade Fire
Arcade Fire 17.05.2017 11:08
@minininja Bahsettiğin çoğu şeyi daha önce diğer oyunlar yaptı, karakterlerin karşılaştıklarında konuşmasını SNK 20 yıl önce yapıyordu 2 boyutlu oyunlarda. Adamların hakkını yemeyim var olan şeyleri bir atım öteye taşıdı ama dövüş oyunu özü ile baktığında saf oynanış hala SF, KOF, Guilty Gear, MVC kadar iyi değil bence. Oyunun görselliği de çok iyi ama karakter animasyonları hala robot gibi, SF 5 ile kıyaslarsan SF 5'teki hareket akıcılığı ve vuruş hissinin daha iyi olduğunu görürsün. Gerçi bu robotsu hareketler MK serisinin imzası gibi ama Injustice'te bundan vazgeçebilirlerdi.

Bir oyunu diğerlerinden daha çok beğenebilirsin ama çocukça tavırla bu dünyanın en iyisi diğerleri çöp dersen ki, Tekken 7 daha çıkmadan diyorsun, biz de neden katılmadığımızı anlatırız.

Bence Injustice 2 iyi bir eğlence vaadeden oyun, SF 5'in sunamadığı tek kişilik eğlenceyi sunuyor ama saf dövüş oyunu olarak bence diğerleri kadar iyi değil.
Arcade Fire
Arcade Fire 17.05.2017 11:11
Bunu yanıtla diye yazdığımı sanıyordum ayrı mesaj olmuş :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 17.05.2017 02:33
Oyun fena değil ama mortal kombat kadar değil:)
Kalan Karakter: 300 Gönder
Injustice 2'nin inceleme notları gelmeye başladı
İlginizi Çekebilir