1/6

Kheops Studios Röportaj

Hüseyin Karaca 3.06.2010 - 12:31
Merlin sordu, Kheops Studios'dan Benoit Hozjan yanıtladı...

Autumnmoon’dan Bill Tiller, White Birds Production’dan Benoit Sokal’dan sonra şimdi de günümüzün en iyi macera oyuncuları yapımcılarından olan Kheops Studio röportajı ile karşınızda olmanın haklı gururu içerisindeyim (tamam tamam abarttım :) ).

Uzatmadan tanımayanlar için (kendilerinden utansınlar) firmayı tanıtayım. Kheops Studio macera oyuncularının yakından tanıdığı Egyptian Prophecy, Crystal Key 2 ve Return to Mysterious Island’ın yapımcıları. Ben bu yazıyı hazırlarken belki, Secrets of the Lost Cavern’de raflarda yerini almıştır. Bunun yanı sıra yapımcılar röportajda okuyacağınız gibi Journey to the Center of the Moon’u da bitirmişler ve Ağustos’ta bu oyunla karşımıza çıkacaklar.

Peki, nedir beni Kheops Studio ile röportaj yapmaya iten? Her şeyden önce günümüzde oynadığımız birçok macera oyunu maalesef eski örneklerinin birer kopyası. Şöyle bir bakarsanız oynadığımız her yeni macera oyunu ya basit bir point&click arayüze ya da Myst benzeri bir arayüze sahip. Bu özellikleri hiç geliştirmeden sadece kopyalayıp kullanan bu oyunlarda; konu akışında, hikâyelerde ve maalesef bulmacalarda da yaratıcılık görebilmek çok zor. İşte bu noktada karşımıza Kheops Studio ve Return to Mysterious Island çıkıyor. Belki de türün gelişime açık olduğunu gösteren ve ileride macera oyunlarında ki değişim ve gelişme işte bu oyunla başladı diyebileceğimiz bir klasik Return to Mysterious Island. Jules Verne’nin hikâyesinden etkilenilen fakat aynen kopyalanmayıp devamı niteliğinde bir hikâye akışı yaratılan oyunumuzu klasik olmaya iten en önemli özellikleri bulmacaları ve harika inventory sistemi idi.

Kheops Studios Röportaj
Evet, Kheops Studio, Return to Mysterious Island ile harika bir iş başarmış ve son zamanların en kaliteli macera oyununu bize sunmuştu. Yakın bir zamanda ise yapımcıların iki yeni oyunu ile tanışacağız.

Sözü çok fazla uzatmadan Kheops Studio’dan Benoit Hozjan ile yaptığım röportaja geçelim:

İlk olarak bize Kheops Studio’daki konumunuzdan ve Kheops Studio çalışanları ile geçmiş tecrübelerinden kısaca bahseder misiniz?

Ben Kheops Studio’nın kurucularındanım ve yönetici olarak görev yapmaktayım. Bütün takım daha önce Cyro’da idi, yani 10 yıldan fazla tecrübemiz var. Bir kısmımız R&D bölümünden, bir kısmımız da farklı üretim takımlarından geldiler. Oyun tasarımı ve entegrasyonu üzerinde yoğunlaşmış küçük bir yapı kurduk. Grafik üretimini ise farklı firmalara yaptırıyoruz.