Yorumunuz sisteme kaydediliyor.
Lütfen bekleyiniz...

Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
İnceleme

Merlin'in Kazanı > İnceleme > Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (İnceleme) (PS4) - İnceleme

Sıfır noktasında yaşamlar

Mert Günhan - 23.12.2014 12:33
Mert Günhan - 19.03.2014 14:55
Eylül 2006 Yılında, dönemin Amerika Birleşik Devletleri Başkanı George W.Bush, Amerikan toprakları dışında CIA tarafından yönetilen gizli hapishaneler olduğunu resmen kabul etti. Daha önce bu tarz bölgelerin varlığı pek çok insan hakları örgütü tarafından açıklanmasına rağmen, hükümet sansürüne takıldığından, insanoğlunun yarısından fazlası, dünya üzerinde insanların hiçbir yasaya tabii tutulmadan işkence gördüğü, söz konusu devletlerin kafasına eseni yaptığı bu kara bölgelerden habersizdi.

Yeryüzünde sadece Amerika Birleşik Devletleri değil, pek çok güçlü ülkenin buna benzer gizli hapishaneleri, zindanları ya da diğer adıyla “Kara Bölgeleri” mevcuttur.

Kara bölgelerin yasallığı, dünya çapında hala sorgulanmaktadır, bu bölgelerde kalan tutukluların yasal hakları yoktur, insan hakları yoktur, hakları yoktur.

Her yıl, dünya hükümetleri tarafından binlerce insan bu kara bölgelerde, çeşitli sebepler yüzünden tutulmakta, bu tutukluların pek çoğu intihar etmekte ya da gizemli bir şekilde “ortadan kaybolmakta”

Amerika Birleşik Devletleri’nin Afganistan, Irak gibi işgal ettiği ülkelerde 50’den fazla kara bölgesi bulunmaktadır. Aynı zamanda 17’den fazla gemiyi mobil kara bölge olarak kullanan Amerika, Libya, İsrail, Kenya, Romanya, Pakistan, Polonya, İngiltere, Somali ve Suriye gibi pek çok ülkede de benzer kara bölgelere sahiptir.

Bu kara bölgelerden en ünlüsü ve medyaya yansıyanı, Bush hükümeti tarafından 2002 yılında, 9/11 saldırılarından sonra kurulan Guantanamo’dur.




Yukarıdakileri yazma sebebim, Hideo Kojima’nın neden Metal Gear Solid serisini yaptığını anlamanız içindi. MGS gibi bir seri ile ilgili yazarken, sadece teknik özelliklerini, oyunun süresini, oynanışını, grafiklerini ve müziklerini yazamazsınız çünkü her MGS oyununun anlatmak istediği ayrı bir derdi vardır.

Peki neler gördük? Metal Gear Solid serisi bize karakterlerinin kişisel hikayelerinin ekseninin çok dışında, büyük resimde neler anlatmaya çalıştı şimdiye kadar?

İlk Metal Gear Solid, Amerikan hükümetinin kara projeleri ve nükleer silahlanma politikaları ile ilgiliydi. Metal Gear Solid: Sons of Liberty, hükümetlerin gelecekte insanlara uygulayacağı toplu sansür ve kimlik şekillendirme politikalarını konu alıyordu. İnsan neydi, kimliğini nasıl kazanırdı, benliğimiz gerçekten bize mi aitti yoksa bizler sadece gerektiğinde yaratılan ve kendisi için düşünemeyen, yurttaş yaratma politikalarının sonucu muyduk?


Her yıl, dünya hükümetleri tarafından binlerce insan bu kara bölgelerde, çeşitli sebepler yüzünden tutulmakta, bu tutukluların pek çoğu intihar etmekte ya da gizemli bir şekilde “ortadan kaybolmakta”

Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Soğuk Savaş dönemine inerek bizlere sorunun kökeninde yatan, milliyetçi duyguların kitleler tarafından sömürülme yöntemlerini ve bunların sonucunda harcanan hayatları anlatıyordu.

Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots ise günümüze geri dönerek savaşın artık gölgeler ardında oynanan bir güç oyunu olmaktan çıktığını, savaşın artık bir gereklilik, bir iş modeli olduğunu yüzümüze çatır çatır vuruyordu.



Peace Walker, bu bağlamda, barışın aslında savaşın kardeşi olduğunu, ikisinin de insan yaratımı kavramlar olarak, insanoğlu bu dünyada yürüdüğü sürece, var olacağını gösteriyordu. Savaş ve barış, yaşamla sulanan topraklar üzerinde yürüyen iki kardeşti aslında.

Metal Gear Solid serisini bu bağlamları açıklamadan anlatamazsınız, eleştiremezsiniz, MGS serisi üzerine bunları bilmeden konuşmak, boş bir şişeden su içmektir.

85
71
Okur Puanı: (48Kişi)
Puanın:
                                         
Yapımcı-Yayıncı: Kojima Productions - Konami
Çoklu Oyuncu:Yok Türü: Aksiyon, Macera

Yeni jenerasyon kelimesinin sonuna kadar hakkını veren görsellik, güçlü atmosfer ve çalışan açık dünya mekanikleri ile kendini yenilemiş bir Metal Gear Solid var karşımızda.
Ground Zeroes kısa, hem de çok kısa.
En güzel yerinde, tadı damağınızda kalan bir yemek gibi, kısa.
yorumlar (48)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 17.03.2015 17:16 (0)
Video var diye geldim yazı çıktı şimdi kapatıyorumvideosuz incelemeyi napalım biz görselleri göremiyoruz bişey göremiyoruz çok saçma
MK Okuru, 29.10.2014 19:18 (0)
kardeşim madem bu kadar tepkilisiniz ilk önce incelemeleri okuyun
ondan sonra alın yok 1 saatte bitti bıdıbıdı yapmayın burda
bilinçsizce alışveriş yapıp ötüyosunuz eve gelince neyle
karşılaşacağınızı bilin
MK Okuru, 03.06.2014 00:17 (0)
oyun sadece tek bölümlük 36 dakika normal bi oyunu bitirmek en fazla
90 saat ama bu oyun 36 dakika demo gibi ve tam bir KAZIK 60 dolara
ilk çıkış fiyatıydı
MK Okuru, 22.03.2014 17:04 (0)
Bir oyunun dizi olabilmesi için elinizde o oyunun bir sürü hazırlanmış versiyonları olması lazım ki ana oyun çıkana kadar ayda bir piyasaya sürebilesin. Sen kalkıp bir tane MGS çıkartıp bi dahakini aylar veya seneler sonra çıkartırsan o dizi olmaz insanları kandırmak olur.
MK Okuru, 22.03.2014 13:59 (+1)
dag fare dogurdu.Nasil ki R.Evil serisi dibe
vurduysa,korkarim mgs serisi de o yonde ilerliyor.mgs 2 ve
rising bana gore kotuydu,bu oyun iyi ama 1 saatte
bitiyor,isiklandirma efektleri iyi diye 30 dolar vermek
mantikli midir?Kojima Solid'i oldurerek mgs'yi oldurdu
aslinda.
MK Okuru, 21.03.2014 12:37 (0)
21.03.2014 10:35:00 - spiderh demiş ki:
Bu devirde oyun süresi puana etki eden ana faktör konumuna getirilmeli kanımca, grafiğin de önüne geçmeli. Eğer bir oyunun süresi aşırı kısaysa direkt olarak 50 puan kırpılmalı oyundan, 4-5 saatlik AAA oyunlardan da kafadan 25 puan kırpılmalı. Bu yapılmalı ki insanlar neyle karşılaşacaklarını bilsinler, özellikle de puana bakıp oyun alanlar.



Bencede doğru tespit. Bir sinema filmi bile en aşağı 70-90 dakika standarttır, onun altı ya dizidir(süreklilik) yada kısa metrajdır.

Adamlar bir nevi hadi kısa demiyorum oyunun dizisini ortaya koymuş ama sezonu orada kapatıp tatile gitmişler :)
Seviye: 5
spiderh, 21.03.2014 10:35 (0)
Bu devirde oyun süresi puana etki eden ana faktör konumuna getirilmeli kanımca, grafiğin de önüne geçmeli. Eğer bir oyunun süresi aşırı kısaysa direkt olarak 50 puan kırpılmalı oyundan, 4-5 saatlik AAA oyunlardan da kafadan 25 puan kırpılmalı. Bu yapılmalı ki insanlar neyle karşılaşacaklarını bilsinler, özellikle de puana bakıp oyun alanlar.

Merlin'in Kazanı, Radore Servers sunucularında barındırılmaktadır.