Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360, PlayStation 4, XBox One
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Yapımcı - Yayıncı Kojima Productions - Konami
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 85
44 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%92
Artılar Oyunun müzikleri oldukça başarılı. Açık dünyasıyla upuzun bir oynayış süresi. Sembolizme dikkat edilmiş
Yapay zeka çok başarılı. Tonlarca yeni özellik ve ekipman.
Eksiler Kredi ekranları biraz can sıkıcı. Hikaye açısından eski MGS severleri çok üzüyor
Özel İnceleme
Mert Öztürk 9.09.2015 - 12:26
Bir Hideo Kojima Oyunu!
Hideo Kojima'nın 2002 Ekim'inde Metal Gear Solid 2: Substance'i PC'ye çıkarmasının ardından uzun yıllar geçti. Metal Gear Solid V:The Phantom Pain'in girişi niteliğinde olan ve Substance'den sonra ilk defa PC için çıkan MGS oyunumuz Ground Zeroes'e kucak açmıştık. Her ne kadar eleştirmenlerden oyunun senaryosunun çok kısa olması ve alanımızın kısıtlı olmasından dolayı olumsuz puan alsa da dönem oyunlarına kıyasla, gerek gizliliği, gerek senaryo bütünlüğü bakımından oldukça önemli bir oyundu Ground Zeroes.

Metal Gear Solid V:Ground Zeroes'tan 1.5 yıl sonra da Hideo Kojima ve Konami, asıl beşinci oyun olan Metal Gear Solid:The Phantom Pain'i, Salı günü PS3-PS4-Xbox one ve Xbox 360 için satışa sundu.

-Forget everything. Your name, your past.
Bu bölümde oyunun Giriş bölümünden bazı detaylar bulunmaktadır. Spoiler içermese bile oyun hakkında hiçbir hikaye detayı öğrenmek istemeyenler bu kısmı atlayabilirler.

"9 Yıllık uykusundan uyanan kahraman"

Hideo Kojima'nın son MGS oyunu Kıbrıs Rum Kesiminde bulunan bir hastanede başlar. Profesör, bize her ne kadar zorlansa da, Snake'in 9 yıldır komada olduğunu söyler. Geçirdiği şoktan sonra Venom Snake, hemşire tarafından uyutulur.  

Patlamada ortaya çıkan bir çok şarapnel(bunların arasında insan dişi kemiği gibi yapılar da var) kafatasımıza ve göğüs kafesimize saplanmıştır. Röntgen filmlerimizi bize gösteren profesör, bunların bir çoğu alınsa da bir kısmının hala içeride olduğundan bahseder. Fakat daha büyük bir sorun vardır. Patlamada Snake(oyunda kullanılan ismi ile Venom Snake) sol kolunu kaybetmiştir.

"-Forget everything. Your name, Your Past." (Her şeyi unut. İsmini, geçmişini.)

Hastanenin sunduğu güvenli ortam elbette sadece bir illüzyondan ibarettir ve bir noktada işler karışır. Hastaneden güçlükle kaçarız ve bizi eski bir dost karşılar.Bu eski dost Ocelot'tan başkası değildir.


***

Her şeyi unut. İsmini, geçmişini.
Diğer MGS oyunlarında olduğu gibi, oynanış oyuncuya göre şekillenebiliyor. İşte tam da burada gizlilik faktörü devreye giriyor. Görevleri, isterseniz kimsenin ruhu duymadan bitirebilirsiniz. Oyunun ilk Open-World MGS oyunu olması, gizlilik bazlı oynayanlar için harika bir olay. MGS açık dünyaya dönüşünce, oynanış özelliklerine daha önce hiç olmadığı kadar önem vermiş. Bu elbette sinematik ağırlıklı önceki oyunları arayanlar için kusur gibi görünebilir ama inanın hiç öyle değil. Oynanış öylesine çeşitli ve detaylı ki Hideo Kojima'nın imzasını, ekibinin dehasını geçen her saniyede daha çok hissediyorsunuz.
Snake'i kontrol etmek, bir önce çıkan oyunumuz MGSV:Ground Zeroes ile neredeyse tamamen aynı. Oldukça rahat ve kullanışlı. Şuanda tek eksisi, PC oyuncuları için ilk bölümlerde "kontroller" menüsünün konsol kontrolleri olması.

Oyuna eklenen detaylarsa oyuncuları atmosfere hayli bağlıyor. Hiç sevmediğimiz bir özellik olan, oyunlarda bineğinizi çağırdığınızda, kilometrelerce öteden bir anda yanınıza ışınlanması oldukça can sıkıcı bir olay. Yapımcı kadrosu, bu konuda çok ince düşünmüş.  helikopter,binek vb gibi, siz çağırdığınızda gelen araçlar, sizin bakmadığınız yönden geldiği için, asla ışınlandığını görmüyorsunuz.

Phantom Pain'in açık dünyası hem teknik anlamda hem de içerik açısından resmen dolu dolu.
Fox Engine motorunu kullanan oyunda, grafikler ne kadar güzel olsa da performans konusunda geri adım atmamak konusunda kararlılığını koruyor. İyi ki de koruyor. Oyunda,normal bir bilgisayar sistemi ile "Mükemmel" e yakın bir performans alabiliyorsunuz. Bu da, daha başarılı bir oyun sunuyor karşımıza. Optimizasyon konusunda, Kojima ve ekibine tam puan veriyoruz.

Evet, biz oyunu PC'de inceledik ama Metal Gear Solid V: Phantom Pain, konsollarda 1080p/60fps ile çalışıyor. Geliştiricilerin oyunları sürekli olarak 30fps çıkarmasına tepki adeta. Hani Kojima "Siz daha elinizdeki cihazı bilmiyorsunuz." diyor sanki.

İşin diğer bir teknik kısmıysa yapay zeka. Gizlilik/Aksiyon oyunlarında yapay zeka oyundan aldığınız keyfi direkt olarak etkiler. Oyunda kullanılan yapay zekanın son dönem çıkan oyunlar arasında  "en iyi" yapay zeka olduğunu söylemem gerekir. Ground Zeroes'ta kullanılan yapay zekaya ufak eklemeler de yapılmış. Askerler, artık sizin yaklaştığınızın istihbaratını aldığında, size tuzak kurabiliyor, duruma göre pozisyon alıp, avantajı eline geçirebiliyorlar.

Yine her Metal Gear oyununda olduğu gibi, Phantom Pain'de de mizah öğeleri geniş yer kaplıyor. Örneğin, eğer bir görevde 2 defa üst üste gizlenemediğiniz için ölürseniz, oyun size tavuk maskesi sunuyor. Eğer giyerseniz, sizi gören bir kaç asker sizden utanarak yüzünü kapıyor ve sizi görmemezlikten geliyor.

Dokanma bana, yakarım seni!
Metal Gear Solid V'in şu ana kadar her özelliğini övdük, yermeye yer bırakmadık gibi görünüyor ama işin aslı öyle değil. Ufacık, minnacık da olsa, Phantom Pain'de diğer her oyunda olduğu gibi bazı kusurlar yer alıyor. Her görevin başında yazan creditsler,bir süre sonra oyuncuları bıktırıyor. Hatta,Spoiler bile verebiliyor, öyle diyeyim size. Bazı görevlerin başında o bölümün sürpriz karakterini bile bize gösteriyorlar. Biraz heyecan kırıcı olduğu açık.

Kojima'nın son Metal Gear oyunu aslında büyük bir deneme. Yıllardır serinin müdavimlerine sunulan konseptin deyim yerindeyse çağa ayak uydurması. Artık her oyun açık dünya olmaya çalışırken, Phantom Pain'de bu modadan geri durmuyor. Ama söyleyecek çok fazla şeyi olan bir açık dünya burası. Metal Gear Solid V: Phantom Pain'in açık dünyası hem teknik anlamda hem de içerik açısından resmen dolu dolu. Kabul ediyorum, eskisi gibi sadece hikaye üzerinden oynamak isteyen oyuncular bitmek bilmeyen görevlerden biraz sıkılabilirler ama MGSV ilk görevi olan "önce oyun olma" prensibini öyle harika yapıyor ki bir süre sonra hayıflanmanızın ne kadar boş olduğunu anlıyorsunuz. 
Üstelik belli mekaniklerle de beslenen açık dünya öğeleri, ana üssünüzle doğrudan bağlantı anları sizlere sunuyor. Yeniden hayat bulan "fulton" mekaniği gibi.

En son, 2010 nisan ayında Metal Gear Solid:Peace Walker oyununda gördüğümüz "fulton" , Metal Gear Solid V:The Phantom Pain ile yeniden hayat bulmuş. Düşmanları,köpekleri,rehineleri araçları belgeleri ve daha bir çok şeyi ana üssünüze göndermek için kullanılan bu balonlar ile düşmanınızı veya bazı hayvanları gökyüzüne uçurmak bazen çok eğlenceli olabiliyor.

Farklı amaçlar için kullandığımız bu balonlar, düşmanlarınız tarafından çok zor olsa da görülebiliyor. Bu yüzden, uçuracağınız düşmanları,nesneleri veya hayvanları tehlike alanından uzaklaştırmanızı öneriyoruz.

Phantom Pain, her bir santimetresinde, her bir taşın altında Hideo Kojima ve onun dehasını paylaşan ekibin imzasını taşıyor.
Hazır fulton'dan ve açık dünyadan bahsetmişken, ana üssümüzü es geçmek olmaz. Eski ekibimizin sonlandırılmasından dolayı, yeni ekibimiz Diamond-Dogs'un elbette yeni bir bölgeye ihtiyacı oluyor. Denizin üstüne kurulan bu ana üs, görev sonlarında geldiğimiz bölge olma özelliğine sahip. Askerlerinizi görmeniz ve onlarla antrenman yapmanız, askerlerin moralini ve sizinle olan ilişkisini arttırmanızı sağlıyor. Yani kısaca oyun içerisindeki her bir etken gidişatı, oynanışı etkiliyor.

Hatta bu öyle bir boyutta ki oyunda fulton'ladığınız düşmanlar buraya gelir, burada sorgulanır, fulton'ladığınız köpekler de burada eğitim görür.

Ana üssümüz genel işlevlerinin dışında irili ufaklı bazı sürprizlere de ev sahipliği yapıyor.

***

Bu paragraf için mini spoiler uyarısı:

Sürprizlerden biri, oyunun Prologue'unda bulunan karakter yaratma ekranında girdiğiniz doğum tarihine geldiğinde, Mother-Base'de doğum gününüz kutlanıyor. Doğum günü kutlamanız bununla da sınırlı değil!. Askerlerinizin önünden geçerken size "Happy Birthday Boss" demeleri, gerçekten çok güzel bir özellik.

Oyunda, durum müzikleri harika bir şekilde oyuna yedirilmiş diyebiliriz. Özellikle, Prologue'da bulunan sahnelerde, müzikler tam olarak karakterin ruh halini yansıtıyor, sizi monitörünüz başına kilitliyor. Oyunda belki derahatsız olabileceğiniz tek ses, karakter koşarken çıkan rüzgar sesi. Konami topluluğunda defalarca oyuncular tarafından şikayet edilen bu ses, bazen oyunda diğer sesleri duymamızı engelleyecek kadar şiddetli olabiliyor.

Yine her Metal Gear Solid oyununda olduğu gibi, Phantom Pain'de de pek çok eşya, silah bölümümüz var. Oyunumuzda, bir geliştirme merkezi bulunmakta. Eğer yan görevler ile ne kadar çok mühendisi kurtarıp ana üsse gönderirseniz(ki bunu balon takarak yapabilirsiniz)O kadar fazla silah açabilirsiniz. Silahları toplamak, onları açmak hayati önem taşıyor. Ne kadar fazla seçeneğiniz olursa, görevlerde o kadar rahat edersiniz. MGSV: Phantom Pain her şeyi didik didik eden oyuncuları gerçekten önemsiyor ve onları daha iyi ekipmanlar, daha iyi bir ekiple ödüllendiriyor. Geliştirme kısmına biyonik kolunuzun da dahil olduğunu belirtelim.

Quiet'ı açmaya daha çok var efendim, çoook!
Oyunda maceramıza yoldaşlık edecek birçok sevimli dostumuz da mevcut. At,oyundaki adıyla D-Horse daha oyunun başında bize veriliyor. Eğer, köpek açmak istiyorsak, haritada bir köpeği bayıltıp, fulton'layarak  ana üsse  göndermemiz gerekiyor. Bunu yaptıktan sonra köpeğimiz de bir D-dog oluyor!

Bunca özellik, yenilik ve mekaniğe baktığımda genel resmi görmekte pek zorlanmıyorum. Oyun süresinin uzunluğu,eğlenceli yan görevler mükemmel müzikler ve gizlilik gibi pek çok faktörü bulunduran Metal Gear Solid V: Phantom Pain, her bir santimetresinde, her bir taşın altında Hideo Kojima ve onun dehasını paylaşan ekibin imzasını taşıyor. Son büyük MGS oyunu öyle bir arz-ı endam ediyor ki bir noktadan sonra kontrolleri bırakıp, bu harika ekibi alkışlamak, onları onurlandırmak istiyorsunuz.

Çünkü Metal Gear Solid V: Phantom Pain sadece bir oyun değil, yeni gelecek birçok oyuna yol gösterecek kadar detay dolu, teknik anlamda birçok firmaya ders verecek kadar stabil bir başyapıt. "Ben oyuncuyum." diyen her bünyenin mutlaka yaşaması gereken gerçek bir macera.
Yorumlar 294
MK Okuru
MK Okuru 23.04.2024 12:20
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.11.2019 10:14
Dünyanın 1 Numaralı oyunu.
38 yaşındayım ve bu oyunun hastasıyım.
Chapter 3 çıkmamasına çok öfkeliyim.
Kalan Karakter: 300 Gönder
M6hmetB4yar
M6hmetB4yar 27.08.2018 05:08
En iyi gizlilik/aksiyon oyunu ve yine en iyi yapay zeka...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.07.2018 18:40
Başarılı +1
Kalan Karakter: 300 Gönder
tayyaraga
tayyaraga 21.02.2018 15:48
Starring

A Hideo Kojima Game

Created and Directed by
Hideo Kojima
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.07.2017 08:49
Hello. And Bye.
Kalan Karakter: 300 Gönder