1/5

Post Mortem

Deniz Göle 3.06.2010 - 12:31
Hep gelecekte geçen, yok iki dünyası olan, yok nükleer savaştan sonra yerle bir olan dünyalarda dolaştım durdum kaç ay.

Uzun zamandır gerçekçi bir adventure oynamamıştım. Hep gelecekte geçen, yok iki dünyası olan, yok nükleer savaştan sonra yerle bir olan dünyalarda dolaştım durdum kaç ay.Post Mortem bu ihtiyacımı giderdi.Oyun 1920'lerin Paris'inde geçiyor,güzel modellenmiş mekanlar,gerçekçi diyaloglar ve alternatif çözümler oyunun artıları.Özellikle güzel grafikler ortalama bir ekran kartında da gayet güzel.Etrafı karakterimizin bakış açısından görüyoruz.En son Faust'ta bu şekilde bir açıdan oynamıştım ve gayet başarılıydı.Oyunda bir yere gitmek için mouse'un sol tuşuyla ulaştığımız inventory'deki haritayı kullanacağız.Çeşitli diyaloglar ve çözdüğümüz bulmacalar sonucu haritada yeni yerler açılacak.Oyunun alternatif çözümleri olduğu için yeri geldikçe bunları da açıklamaya çalışacağım.

Oyuna ofisimizde başlıyoruz.Biz eskiden özel dedektiflik yapan ancak artık bu işten elini eteğini çekmiş ve kendini resime vermiş Gustave McPhearson'ı oynuyoruz.Sophie Blake ofise gelince onunla konuşalım.Bize kızkardeşinin ve onun kocasının tatil için geldikleri Paris'te öldürüldüklerini söyleyip,yardım isteyecek.İşi kabul edelim.Ofisten çıkmadan önce mutfaktaki çizim defterimizi(sketchbook) ve dolaptan kamerayı alalım.Ayrıca telefonu kullanıp Sophie Blake hakkında daha fazla bilgi almak için New York'taki arkadaşımıza telgraf yollayalım.

Orphee Hotel'e gidelim.Resepsiyondaki Petit'le konuşalım.Cinayet gecesi olanlar hakkında sorular soralım.(Burada Petit vereceğiniz yanıtlara göre tavır takınacak ancak çok önemli bir nokta değil oyunun genel gidişatını etkilemiyor.)Konuşmamız bitince bara gidip barmenle konuşalım ondan bir şişe kırmızı şarap alalım.Ana girişe geri dönelim ve kanepenin üzerindeki gazeteyi alalım.Şimdi polis merkezine gitmeliyiz.

İçeri girince bir kadının polis memuruyla konuştuğunu göreceğiz.Bu kadın oğlunun kaybolduğunu söylüyorKadın gidince polis memuruyla konuşalım.Bazı bilgiler için rüşvet istediği açık.Bir kere daha konuşalım ve ona bardan aldığımız şarabı verelim.Bize olayla ilgili polis raporunu verecek.Raporu okuyunca haritada Dr.Kaufner'in ofisi açılacak.Polis merkezinden ayrılmadan önce memurla bir daha rapor hakkında konuşalım.Şimdi Kaufner'ın ofisine gidelim ve onunla konuşalım,konuşma bitince Orphee Hotel'e geri dönelim.

Barmenle ve Petit'le(eğer Petit sizi severse)konuşalım.Bize o gece hotelde olan bir şüphelinin eşgalini verecekler.Ayrıca polis raporunda da bu şüphelinin tanımı var.Şimdi sketchbook'u açıp bu tanımlara uygun olarak şüphelinin robot resmini çizmeliyiz.Bu çizimi yapmanın çok kolay bir yolu var.Oyunu install ettiğiniz klasörün içinde(C:\Program Files\Microids\Post Mortem\Textures\PortraitRobot)çizmeniz gereken robot resim var ona bakarak kolaylıkla çiziminizi yapabilirsiniz.

Bunu da halledince ana girişte bulunan büyük kutunun içine girelim.İkinci kata ancak bu şekilde çıkabiliyoruz.İkinci katta 505 ve 507 no.lu odaları açmaya çalışalım ikisi de kilitli.506 no.lu odaya girelim ve Mrs Louisau ile konuşalım.Konuşma bitince aşağı inip Petit'le konuşalım.

Barmen ile daha önceki konuşmalarımızda o gece oteldeki şüpheliyle otel kapıcısı Malet'nin konuştuğunu öğrenmiştik.Malet sürekli Alambic Bistro adlı bara takılıyor.Hotelden ayrılıp oraya gidelim.