1/2

Rage

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Oyun dünyasının mihenk taşı olan id software, görülmemiş bir oyunla derinden ilerliyor.
JOHN CARMACK : YENİLİK / FARKLILIK + KALİTE

İd software deyince aklımıza genellikle ilk gelen şeyler ayndır: Doom, Quake, Wolfenstein, hatta bir tür gelir aklımıza. Nedir o ? Tabi ki FPS. Bir türü başlatan firma, bir çağın kapanması ile yeni bir çağın başlamasına büyük katkı sağlamıştı. Pc oyunculuğunun en büyük mimarının elinden bu kez alışık olmadığımız, daha önce eşine rastlamadığımız bir proje ile karşı karşıyayız : RAGE…

Belki dikkatinizi çekmiştir. İd’in yaptığı tüm oyunların isimleri hep tek kelimeden oluşur orijinalinde. Bu gelenek RAGE ile de bozulmuyor ama FPS müdavimi yapımcımız bu kez bu çizgiyi aşarak bir ilke imza atıyor. Süre gelen yıllar boyunca FPS oyunlarından başka bir tür görmediğimiz İd, yine bir fps üzerine yoğunlaşmış ama bu kez diğerleri gibi değil. İçerisinde çizgisellik azaltılmış, özgür, çevre ile etkileşim içerisinde ve en önemlisi kullanımınıza sunulmuş araçlarla. İlk bakışta Motorstorm oynuyoruz havasına girebilirsiniz ama durum çok farklı. Birkaç yıl öncesinde John Carmack, yeni bir proje üzerinde çalıştığını, yeni teknolojilerle geleceğini ve yapımda belirli aşama kaydedene kadar bunun ne olduğunu açıklamayacağını söylemişti. Akıllara doğal olarak daha önceki oyunların devam yapımları geldi ilk olarak ama Carmack, kesin bir dille bunun yepyeni bir yapım olacağını söylemişti. İşte bu andan itibaren heyecan ve meraklı bir bekleyiş başladı. Çünkü uzun yıllar sonra İd software ilk defa alışılmışın dışına çıkarak, devam oyunlarından kurtularak yepyeni bir yapımla karşımıza gelecekti. Meraklı bekleyişimizi sonlandıran ilk adım geçtiğimiz “Oyun geliştiricileri Konferansında” atıldı ve oyunun ilk teknoloji videosu gösterimi yapıldı. Oyunumuz “ İd tech 5 “ grafik motoru ile geliştiriliyor. Motorun adının sonundaki “5” ibaresinin olması, “John Carmack’ın geliştirdiği beşinci grafik motoru olması sebebiyle bu ibareyi almış” diye yorumlanabilir.

YİNE DÜNYA YAŞAMI YOK OLUYOR AMA BİZ SADECE HAYATTA KALMAK İÇİN DEĞİL, YENİ BİR DÜZEN OLUŞTURMAK İÇİN DE MÜCADELE EDİYORUZ…

Kuyruklu bir yıldızın güzel dünyamız ile çarpışması sonucu dünyadaki hayat büyük ölçüde sona erer. ( Genellikle hep öyle olur :) Geriye kalan az sayıda ki insan ise hem çetin şartlara karşı, hem de kötü güçlere karşı savaşmak zorunda kalır. Buraya kadar her şey oldukça klasik bir hikaye olarak görülebilir hatta oyunumuz klasik film Mad max ile de benzerlikler taşıyor ama hikaye oynanışa yansıdığı zaman oldukça farklı ve denenmemiş bir oyunla karşılaşacağımızdan eminim. “Baş karakterimiz yerli bir ırka mensup az sayıda insandan biri. O, gezegeni düzeltmek için uğraşanlardan biri. Yine de bir rejim var ama kötü bir rejim. İşte burada hem bu rejime hem de kötü güçlere ve yaratıklara karşı mücadele edecek bir karakter.” diyor Tim Willits ve sözlerine şöyle devam ediyor : “ Bu oyun sadece fps oyunu olmayacak, bunun yanında çizgisel bir oyunla da karşılaşmacağız.” Rage, oynanışın büyük bir kısmında fps öğelerine yer verecekken, diğer taraftan da Carmack’ın maceracı öğelerine yer verecek. Her hangi bir zamanda kullandığımız araçtan inip çevreyi keşfetme şansına sahip olabileceğiz, küçük mağaralara girip, çevre ile etkileşim içerisinde olabilecek ayrıca çevredeki insanlarla da konuşabileceğiz, geniş bir envanter sistemi var ama bu bir rpg oyunu olmayacak tabi ki. Tüm bu özellikler oyunun ne kadar kapsamlı olacağının birer göstergesi. Açık ve geniş mekanlar, Fps oynanış ve yarışlar. Bu faktörleri bir araya getirince İd’in şu ana kadar ki en farklı ve orijinal yapımı ile karşı karşıya olabiliriz. Söz konusu oyunumuzda devasa büyüklükte bir dünyada olacağız.