Platform oyunları deyince şüphesiz akla ilk gelen isim Super Mario olacaktır.
İki musluk tesisatçısının prensesi kurtarmak için girdikleri macerada birçoğumuz
onlara yardımcı olmuşuzdur. Tabii platform oyunları sadece Mario ile sınırlı
değil. Sonic, Giana Sisters, Prince of Persia gibi isimler de unutulmazlar
arasında yer alıyor. Platform türünün 3B ile tanışmaya başladığı yıllarda Crash
gibi unutulmaz bir şaheser vardı. PS2, piyasaya ilk sürüldüğü zamanlarda Sony
bizleri adından söz ettirecek Ratchet & Clank ile tanıştırdı.
Ratchet bu sefer daha farklı
Ratchet ve Clank geçen zaman içinde bir çok versiyonu ile konsollarımızı
şenlendirmişti. Serinin sonuncusu Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
(Kısaca R&C) adıyla karşımıza çıkıyor. Yapım, bağımsız bir senaryoya sahip ve
yaklaşık 11 saat süren bir oynanış süresi var. Kahramanlarımız paralel evrenler
arasında kaderlerinde ne varsa, onu yaşıyorlar.
"Grafikler ve sesler oyunun iyi yönlerinden."
Hikaye farklı gezegenlerde oynayabiliyor. Ratchet geçmişini aydınlatmak için
uğraşırken, Clank’de ilginç ve biraz da duygusal olan hayat hikayesi ile
gezegene sahip olmaya çalışan kötü güçlere karşı mücadele ediyor.
Racthet’ın gezegenindeyken klasik TPS olarak oynuyoruz. Clank’in gezegeni farklı
galaksilerde ve uzayın derinliklerinde geçiyor. Senaryoyu tekdüzelikten
kurtarmak için Clank’in gezegeninde istediğimiz galaksiye gidebiliyoruz. Böylece
farklı yollardan ilerleme şansımız oluyor. Toplanan nesneler ve öldürdüğümüz
yaratıklar, otomatik olarak ya da isteğe göre seviye atlamamızı sağlıyor. Seviye
atlama karakterimiz ve kullandığımız araçlar için geçerli. Zonie adlı
yaratıkların önemi işte bu nokta da ortaya çıkıyor ki, Ratchet’ın uzay gemisine
seviye atlatıyorlar ve gezegenler arası seyahat olanağı sağlıyorlar.
Silahlardaki çeşitlilik ve geliştirme özelliği bize kolaylık sağlıyor. Eski
versiyonlardan hatırladığınız silahların yanı sıra yeni dizayn edilmiş olanlar
da eklenmiş. Hatta bazı söylentilere göre bu silahların bir kısmı Rachet & Clank
fanları tarafından tasarlanmış.