1/2

Salvo

Arda Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Açık denizlere Salvo! ile çıkmak ne derece mantıklı bilinmez...
Platformlar PC
Salvo
Merlin Puanı 45
Artılar İnsanı uğraştırmayan menüler, savaş sistemi fena sayılmaz
Eksiler Grafik ve sis efektleri kötü, sesler vasatın altında, türe birşey katmıyor
Sid Meier’s Pirates’i oynadıktan sonra deniz savaşı simülasyonlarına iyiden iyiye merak saldım. Aslında her deniz savaşı, Pirates gibi değildi, çünkü Pirates’de birçok artı öğe ve eğlencelik bir sürü şey mevcuttu. Gemilerle kapışmanın yanında, tüm kasaba ve şehirlerle irtibatlar kurmak ve hatta ileri gelenlerin kızlarını tavlamak bile söz konusuydu. Her yönüyle çok renkli ve oynadıkça daha çok şey keşfedebileceğimiz bir yapımdı. Açıkçası, bendeki deniz savaş simülasyonu kavramını, Pirates oluşturmuş ve aynı türdeki her oyunu o şekil ister hale gelmiştim. Çünkü teknik açıdan baktığımız zamanlarda, deniz simülasyonu olarak daha gerçekçi ve komplike öğelere sahip yapımlarla karşı karşıya kalabiliyorduk. Salvo! diğerleri kadar olmasa da, kendini bu kategoriye sokmaya çalışan oyunlardan birisi, ama açıkçası bu konuda pek de başarılı sayılmaz, hatta dışarıda kalsa daha iyi kanımızca.

Bu duman da nedir böyle!

Ne olduğunu anlayamadan kendinizi direkt oyun içerisinde bulabilirsiniz. Genel amaç, oldukça sade ama uygulaması bir o kadar zor. Gemi ya da gemilerimiz ile campaign’ler boyunca ilerlemek, karşımıza çıkan korsan gemilerini birer birer batırmak ya da kendi himayemize geçirmek. Diğer bir amacımız ise, harita üzerinde bulunan korsan bayraklarının tümünü kontrol altına almak. Bunun dışında yapılabilecek çok fazla da birşey yok. Böyle az öğelerden bahsedildikten sonra, açıkçası insan gerçekten simülasyon tadında bir oyun bekliyor ancak Salvo! bu konuda bizi hayal kırıklığına uğratıyor, çünkü hiçbir hareket zevk vermiyor.

Karşımıza dizilen menüler yok. Ana kısımda istersek direkt olarak oyuna girebilir, bazı ayarları yapmak üzere de Settings kısmına girebiliriz. Burada, ekrandaki duman, sis, mesajların kalıcılığı gibi birimlerin ayarlarını yapabiliyoruz. Ben burada çok fazla bir değişiklik yapmadım ve hemen oyunu görmek istedim. Play tuşuna bastıktan sonra karşımıza görev seçebileceğimiz kısım geliyor. Fazla kasmadan ilk baştan başladım. Karşıma gelen oyun ekranı ise beni benden aldı ve ilk başta ne yapacağımı şaşırıp panikledim.

Üçüncü şahıs kamerası olarak nitelendirebileceğimiz bir açıdan kontrol ettiğimiz Salvo!’da her türlü işlemi mouse’umuzla gerçekleştiriyoruz. Turn bazlı strateji türündeki oyunumuzda, gemimize hareket ettirebilmek için üzerine tıklıyor ve daha sonra karşımıza çıkan okları kullanarak hareket hakkımızı dolduruyoruz. Ekranı ileri, geri, sağ ya da sola hareket ettirebiliyoruz. Bunun için de, mouse’u ekranın kenarlarına getirmek yeterli oluyor. İlk başta şaşırmamın nedeni ise, hiç ellemediğim ama beni dumura uğratan sis efekti. Sanki birkaç insan, ekranın görünmeyen bir yerlerinde sigara içiyormuş gibi, ekran duman altı olmuş durumdaydı. Sis efekti, bu tip bir oyunda bu kadar kötü olmamalıydı. Tamam, sis olayı önümüzü görmemizi engelleyebilir ancak grafiksel olarak ekrana bu derece kötü yansıtılmamalıydı. Bunun dışında, turn’ümüzü harcamak için gemimizin hareketini sağladığımızda da kötü animasyonlarla karşılaşıyoruz. Gemimiz garip bir hareket yapıp turn’ünü tamamlıyor.