1/10

The Next Big Thing

Murat Halilbeyoğlu 23.05.2011 - 11:28
Canavarların da bir sınır noktası vardır
Selam Merlin’in Kazanı okuyucuları. İşte yeni bir tam çözüm ile daha birlikteyiz. Geçen hafta incelemesini yaptığımız Pendula’nın yeni  klasik adventure oyunu The Next Big Thing’deki olayların üstesinden nasıl geleceğimizi öğreneceğiz bu yazımızda.

Öncelikle belirtmek istediğim bir şey var, her ne kadar yazının bazı bölümlerinde neyi neden yaptığımızı yazmış olsam da hikayeyi detaylı olarak belirtmedim. Ayrıca daha da önemlisi, yazı içerisinde doğal olarak sadece oyunda ilerlemenizi sağlayacak şeyleri kullanım sırasında uygun bir şekilde anlattım ve girdiğiniz mekanlardaki diğer nesnelerden bahsetmedim. O yüzden sadece bu yazıda yazanları yaparak oyunu oynarsanız pek çok güzel espriyi kaçırırsınız. Zaten sizlere tavsiyemiz oyunda takıldığını noktalarda buraya bakmanız aksi halde problemleri olabildiğince kendiniz çözmeye çalışın. İşin zevki burada.

Pekala bu kadar ders yeter, haydi anlatıma geçelim.

I. BÖLÜM

Oyuna başladıktan sonra Dan Murray ile tüm konuşmaları yapın ve malikaneye gidin. Malikanenin yanında duran robot ile tüm konuşmaları yapın. Malikaneden içeriye girin ve Fitzrandolph ile tüm konuşmaları yapın. Sonrasında Liz, Dan’den FitzRandolph’u koridordan uzaklaştırmasını isteyecek ancak Dan kabul etmeyecek. O zaman ona, ikna olacağı bir şeyler sunmalıyız. Tekrar malikaneye dönün ve içeri girin. Sol taraftaki size yakın olan koridora girin ve Edgar ile konuşun.

The Next Big Thing
Bize ünlü bir boksörün, ceketini burada unuttuğunu söyleyecek. Sağınızdaki Vulkan Flash posterine tıklayın. Liz, Edgar’ı Vulkan zannedecek ancak yanılacak. Envanterinizde Liz’in hayalindeki Vulkan belirecek. Şimdi Edgar’ı Vulkan’a çevirmeliyiz. Geri çıkın ve bu sefer soldaki uzak koridora girin. Sağ taraftaki kitaplıklardan mavi pigmenti alın. Merdiven korkuluğuna asılı olan ceketi alın. Ana hole geri dönün, sağdaki robotun bulunduğu merdivenin üstünde bir bal kabağı var. Balkabağının üstündeki kırmızı gözlüğü alın.  Şimdi tekrar Edgar’ın yanına dönün. Envanterinizi açıp mavi pigmenti, ceketi ve gözlüğü Liz’in hayalindeki Vulkan’ın üzerine koyun. Vulkan’ı envanterden seçip Edgar’ın üzerine tıklayın. Bu şekilde Edgar kendisini Vulkan Flash’e döndürecek ve bir sonraki seçmeler için moral kazanacak. Bu arada bize de boksörün ceketi düşecek. Envanterden ceketi incelediğinizde içinden cuma akşamki boks maçına iki bilet çıkacak. Acaba Dan bunları sever mi?

Dan’in yanına dönün ve biletleri ona yardımı karşılığında teklif edin. Dan hiç düşünmeden teklifi kabul edecek. FitzRandolp’un eskiden oturduğu koltuğa gidin ve onun koltuğuna tıklatın. Liz koltuktan bir manivela alacak. Şimdi sağdaki koridordan FitzRandolph’un ofisine girebilir ve Big Albert’ın neyin peşinde olduğunu öğrenebiliriz. Önce arabaya dönün. Arabanın üzerindeki içki matarasını alın. Arabanın bagajını araştırın ve içindeki motor yağını alın. Malikaneye geri dönün ve sağdaki koridordan içeri girin. Lakin yine bir sorunumuz var, bütün kapılar kilitli. Koridordaki robotla konuşun. Kendisi cin gibi ve biraz yağ eksiği var. Bu durumda hem onu çakır keyif yapacağız hem de yağ ihtiyacını gidereceğiz. Envantere girin ve motor yağını seçip içki matarasının üzerine tıklayın. Şimdi yağ tenekesini robota teklif edin. Yağın içindeki alkol Jimmy’i algıda biraz zayıf kılacak. Şimdi ondan  Beverly’nin odasını (second door) açmasını isteyin.