1/2

The Witness (İlk bakış)

Mert Günhan 26.09.2013 - 16:41
Hayatınızla ilgili pek çok şey yapabilirdiniz
“Hayatımla pek çok şeyi yapabilirdim sanırım, ben nasıl olduysa bulmaca tasarlamak istedim, bu adada görecekleriniz gibi. Siz de hayatınızda pek çok şeyi yapabilirdiniz fakat bir şekilde burada bu bulmacaları çözüyorsunuz. Bu projenin birkaç milyon dolar tuttuğunu düşünün. Paranın ne kadar büyük bir etkisi olduğunu ise siz hesaplayın. Çevresinde gezdiğiniz bu yapılar, diğerlerinin acılarına sırtımı döndüğüm için oluşmuş şeyler. Ben zevk için yaşayan, bencil insanların olduğu bir kültürden geliyorum ve bu konuda dileyecek bir özrüm yok. Bulmacalar sayesinde bir araya geldiğimiz bu adada, muhteşem bir şey gerçekleştiriyoruz. Bu daha önce insanlık tarihinde kimsenin nail olmadığı bir ayrıcalık. Bu gerçekleştirdiğimiz şey…sihirli, bu gerçekleştirdiğimiz şey…anlamlı.”

                Jonathan Blow – The Witness’ın içerisinde bulunan mesajlardan

The Witness (İlk bakış)

Jonathan Blow gerçekten çok önemli biri. Hem oyun piyasası için hem de genel olarak sanatçı bağlamında düşündüğümüz vakit.

Büyük bir düşünür, öncelikle Braid’den bunu anlıyoruz, bu adamın oyun dünyasına katacak o kadar çok şeyi var ki.

Bağımsızların yükselişinde oldukça büyük bir rol oynayan Blow, yeni yapıtı “The Witness” ile ikinci dalga bağımsızlarının en önemli kırılmalarından birini gerçekleştirecek gibi görünüyor, peki ama The Witness ne?

The Witness, Jonathan Blow’un yeni oyunu ve ikinci ciddi yapıtı. Genel olarak bölge bölge oldukça kompleks bulmacaları çözerek ilerlediğiniz yapım, aynı Braid gibi göründüğünden fazlası.

The Witness (İlk bakış)
Blow, oyunlarının tamamının kocaman bir metafor olmasından ve bir mesaj vermesinden hoşlanıyor, bunu artık biliyoruz, peki ama Witness bu ölçüde nerede kalıyor? Biz bir karakteriz, bunu biliyoruz, bu karakter adada yalnız başına ilerleyebilmek için önüne gelen bulmacaları ve puzzle tarzı yapıları çözüyor, bunu da biliyoruz, peki ama bütün bunlar The Witness ile ilgili bize ne anlatıyor?

Witness aslında oyuncusunun psikolojik profilini çıkartır gibi çeşitli şekillerde yanıtlar bularak bu yanıtlarla ilerlemesini talep ediyor. Bunu ise Braid gibi oldukça organik ve doğal şekillerde gerçekleştiriyor. Hem fiziksel hem de psikolojik olarak sizden yoğun bir ilgi istiyor Witness, Blow’un oyunlarının yoğun oranda bunu gerektirdiği gerçeğine zaten alışkınız, peki ama bu sefer başarabilecek mi?

Tabii ki Jonathan Blow oyunları söz konusu olduğu zaman, bilmeceler bütün gizemin oldukça ufak bir kısmını oluşturuyor. The Witness, tam anlamıyla her yönüyle çok büyük bir anlatımın parçası. Blow, Witness’ı, Braid’i aşacak kadar büyük bir meta felsefe üzerine geliştirdiğinin altını çiziyor. Oyuncuya ise bunu adanın her yerine bıraktığı ses kayıt cihazları ve gizemli mesajlar ile veriyor.