1/2

Warhammer 40K: Space Marine

Hasan Uğur Nayır 13.09.2011 - 09:41
Büyük kahramanların yükselişi ve düşüşü
Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360
Warhammer 40K: Space Marine
  • Yapımcı - Yayıncı Relic - THQ Nordic
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 77
9 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%34
Artılar Warhammer dünyasının kanlı aksiyonunu sunuyor, grafikler genel olarak başarılı, sesler ve müzikler atmosferi tamamlıyor, yakın dövüşleri ve uzaktan çatışmaları iyi karıştırıyor, Jet Pack kullanması zevkli
Eksiler Görsel olarak bazı hatalar yaşanabiliyor, yapay zeka iyi değil, Multiplayer zevkli olmasına rağmen bazı sorunları var, son Boss’la yaşanan final akılda kalıcı değil
Büyük kahramanlar, efsanevi zaferler, çöküşler, aslında Warhammer evreni için söylenecek çok fazla bir şey yok. Böylesi büyük bir dünya içinden her zaman malzeme çıkar. Zaten Relic bunu yaptığı strateji türündeki seri ile kotardı. Oynanış mekaniğinden grafiklere, geri kalan noktalara kadar, Warhammer 40K: Dawn of War kalite kokuyordu. Strateji türünde işler güzel gitse de, açıkçası savaşlara birebir katılmak istiyordum. Kuju Entertainment’ın çıkardığı Fire Warrior bir FPS olarak bunu başaramamıştı, ancak Space Marine yeni bir şanstı. Bu şansı da iyi kullanmayı biliyor.

İhanet ve intikam bir arada!

Captain Titus, Ultramarine’lerin ikinci grubunun lideri. Titus ve silah arkadaşları Ork’ları engellemek aslında yavaşlatmak için Imperial Forge Dünyası’na gönderiliyor. Burada işler istenildiği gibi gitmiyor ve ortalık karışıyor. Hikaye, ihanet ve trajediyle yuvarlanıp, ilginç bir hal alıyor. Space Marine, uzak ve yakın dövüşü aynı anda becerebilen bir yapım. Silahınızla Chaos veya Ork’lara ateş ederken, yanımıza gelen rakipleri de artık Chainsword, Power Axe veya Thunder Hammer’la parçalama imkanımız var. Kalabalık içine girip, yardırmak hoş dursa da düşmanlar boş durmuyor. En başta zırhın enerji kalkanı (Halo’daki gibi) aşağı inerken, arkasından sağlık su gibi inmeye başlıyor. Sağlığı arttırmanın iki türlü yolu var: Bitirici vuruşlar veya Fury modu.

Warhammer 40K: Space Marine
Bitirici vuruşlar, aslında vahşetin doruğa çıktı zamanlar. Sersemleyen rakiplerin üstünde işaret çıkıyor. Yapılması gereken, işaret hangi düğmeyse ona basıp, Titus’un rakipler üstünde ameliyat yapmasını izlemek. Keza bu adamın böğrüne balta saplamaktan, kafasını parçalamaya kadar gidiyor. Ancak fazla çeşitli değil, belli sayıda animasyon var o kadar. Bunu yaptığımız zaman Titus’un sağlığı artıyor. Sersemletmenin de birkaç yolu var. Düşmana omuz atmak, yere sağlamca tekmeyi basıp rakipleri dağıtmak (Chainsword’ta oluyor Axe ve Hammer’da daha farklı), bombanın etkisiyle sersemleyen düşmanlar gibi. Fury modu, sağlık arttırmanın yanında yakın dövüşlerde en büyük ilaç. Fury’i açtığımızda bar bitene kadar oldukça kuvvetliyiz.

Özellikle Elite sıfındaki düşmanları temizlerken iyi oluyor. Eğer Fury açıkken, herhangi bir silahla Zoom yaparsanız, yavaş çekim oluyor Marksman moduna giriyoruz. Fury barı adam öldürdükçe kendi kendine doluyor. Oyunda silah çeşitliliği genel olarak yeterliyken, yanımıza en fazla 4 farklı silah alabiliyoruz, ancak bu durum Thunder Hammer için geçerli değil. Hammer olduğunda en fazla iki ateşli silah kullanabiliyoruz. Jet Pack kullanması eğlenceli, ancak Campaign’de az kullanıyoruz, bu yüzden Singleplayer’da az ömürlü. Buna nazaran Multiplayer’da ise bol bol Jet Pack kullanabiliriz.

Warhammer 40K: Space Marine