1/2

Gears of War

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Marcus'un macerası X360'tan sonra PC'de devam ediyor!
Platformlar PC
Gears of War
  • Yapımcı - Yayıncı Epic Games - Microsoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 85
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%70
Artılar Kaliteli grafikler, sesler, bolca aksiyon, Locust'lar zorlayıcı, Co-op olarak oynamak, Brumark'la kapışmak, editör içermesi
Eksiler Takım arkadaşlarımız Locust'lar kadar zeki değil, Multiplayer için paralı Gold Live istemesi, Directx 10'da AA dışında bir getirisi yok
Gears of War(GOW), X360 kullanıcıları için önemli bir isim. Benim de X360’ta en sevdiğim oyunlardan biridir. Zaten yapımcısından her şey açıkça belli oluyor yani “Epic Games”. Yıllar önce Unreal’ı bizlere kazandıran sonradan Unreal Tournament serisiyle her oyunda kendini kanıtlayan bir firma. Geçen sene X360’a çıkardıkları GOW’u bu sene PC için biraz daha ekstralarla donatıp piyasaya çıkardılar. Konsolda çok güzel bir deneyim ve oyu n keyfi sunmuştu. İşte aynı zevkli dakikalarla ekstralarıyla bezenmiş GOW çıksın sahneye.

Savaş ve barış

Kısaca konudan hemen bahsedeyim. Sera adında Dünya’ya benzeyen bir gezegen var. Burada da insanlar yaşıyor, ama yeraltından aynı Dünyalılar Savaşı’ndaki gibi yaratıklar yani Locust’lar ortaya çıkıyor. İnsanların beklemediği bir anda çıkan Locust’lar ortalığı yakıp yıkıyor. Hazırlıksız yakalanan insanlar savaş sonucu yeniliyor ve sağ kalanlar belirli bölgelerde toplanıyor. Böylesi bir ortamda bizde Marcus Fenix adlı bir karakteri yönetiyoruz. Aslında oyundaki tüm olaylar Marcus Fenix’in hapishaneden çıkarılması ve son 36 saatte başından geçen olayları ele alıyor.

Gelelim oyunla ilgili ekstralara. İlk olarak dikkat çekici nokta Brumark’la birebir sıcak temasa girmek. X360 kullanıcıları Brumark’ı iyi bilirler aslında. Bol bol onlarda oyunda görmüşlerdi, ama sıcak çatışmaya giremiyorlardı. Brumark aslında görüldüğü gibi çok zor bir rakip değil. Yenmenin yolunu kolayca bulabilirsiniz. En fazla bir iki denemeden sonra kolay gelecektir. Arada oyuna fazladan bir ek Act daha eklenmiş. Aslında bu fazla Act’in pek bir esprisi yok. Ancak trene düşmanın nasıl geldiğini öğrenmiş oluyoruz. Gene de X360 versiyonundan sonra kaçırılmış bir yer değil. Oyunun ana gidişatını değiştirmiyor.

Yapımdaki en dikkat çekici yan şüphesiz grafiklerdi. Unreal Engine 3’le yapılmış ilk oyun özelliğini taşıyor. Görsel yönden oyun yine etkileyici ve piyasadaki birçok yapımdan daha kaliteli. Oyun içi grafiklerde detayı görebiliyorsunuz. Locust’ların mahvettiği Sera gezegeni ve savaş atmosferi ekrana gerçekçi aktarılmış. Ana karakterler detaylı yapılmış. Aslında diğer yan karakterler ve düşmanlarımızın modellemeleri de ayrıntılı sayılır. Gerçekten onlarda güzelce ekrana geliyor. Kaplamalar ve gölgelendirmeler zaten etkileyici. Belki şimdilerde daha geliştirilmiş Unreal Engine 3’le yapılan oyunların grafikleri GOW’dan daha iyi sayılabilir. Ama sonuçta aradan geçen süreyi ve geliştirme aşamasını koyarsak bu normal bir fark. GOW Directx 9 ve 10 destekliyor. Ancak 9 ve 10 arasında grafiksel açıdan tek fark AA’nın olması. Directx 10’da AA açılabiliyor, ancak 9’da açılmıyor. Şahsen ikisinde de denedim ve oyun XP’de Directx 9’da daha performanslı, 10’da sistemi kasabiliyor. Sadece AA içinde Directx 10’da oynamanın pek bir getirisi yok. Aslında Epic Games oyunun optimizesini güzel yapmış. Sonuç olarak çoğu sistemde çalışabiliyor.

Geri kalan her şey

Oyundaki ses efektleri hakkında zaten denilecek fazla bir yorum yok. Hepsi muhteşem, özellikle seslendirmeler kendini belli ediyor. Normalde GOW’un konsol versiyonunda da sesler harikaydı, PC’de de bir sorun olmadan devam ediyor.

Kontroller açısından oyunun eksiği yok hatta bayağı avantajı var. Klasik FPS kontrolleri olan WASD ve fareyi GOW’da kullanıyoruz. Son derece güzel adapte edilmiş. Bazı konsol portlarında özellikle fare çok büyük çıkartır, ama GOW’da bu olmuyor.