1/2

Hearthstone geliştiricileri ile Kobolds & Catacombs konuştuk

Hakan Hervenik 14.11.2017 - 17:03
Hearthstone geliştiricilerinden Hadidjah Chamberlin ve Peter Whalen sorularımızı yanıtladı.

Hearthstone: Kobolds & Catacombs  geçtiğimiz haftalarda gerçekleşen Blizzcon'da duyurulmuştu. Biz de Blizzcon 2017'de konuşma şansını bulamadığımız Hearthstone ekibi ile dün akşam Skype üzerinden gerçekleştirdiğimiz röportajda Hearthstone hakkında aklımızdaki soruları ve oyuna yeni eklenecek olan Kobolds & Catacombs'u konuştuk.

Kobolds & Catacombs hakkında merak ettikleriniz

Hearthstone geliştiricileri ile Kobolds & Catacombs konuştuk

Hearthstone'un yeni ek paketi olan Kobolds & Catacombs fikri nereden geldi?

Hadidjah Chamberlin: "Kobods & Catacombs bizim için aslında geçmişteki klasik fantezi ve masaüstü oyunlarına bir aşk mektubu  gibi. Çocukluğumuzdan beri gördüğümüz filmler, oyunlar ve kitaplar vb. her şeyi bir Hearthstone ek paketi içerinde birleştirmek istedik. Yeni ek paket ile birlikte 135 kart oyuna eklenecek ve yeni oyun modu olan Dungeon Run oyuna eklenecek. Dungeon Run için özellikle heyecanlıyım çünkü hem kendimin hemde oyuncularımızın çok eğleneceğine eminim. Bu modu destekleyen bir çok kart ve mekaniği oyuna ekliyoruz. Bir Dungeon'ın içerisine girip, rastgele devasa yaratıklarla savaşıyoruz ve birbirinden güzel ödüller alıyoruz. Her sınıf için Legendary silahlar eklenecek. Blizzcon'da bahsettiğimiz 'tanımlanamaz iksirler'. Yeni mekanik Recruit ve çok daha fazlası bizi bekliyor. Çok eğleneceğimize eminim.

Yeni bir ek paket için kart oluştururken nasıl bir yol izliyorsunuz? Özellikle yeni Warlock kartı "Rin" için.

Peter Whalen: " Kartlar birden çok farklı kaynaktan gelmekte. Bu ek paket içinse oturup 'Bu bir Dungeon Run ve aşağıda nelerle karşılaşacağımızı bilmiyoruz' mantığı ile yola çıktık. Warlock kartı Rin'i örnek vermek gerekirse, klasik bir Dungeon Run sırasında bir odaya girebilirsiniz ve bu odada bir Ayin yapıldığını görebiliriz. Burada Rin ile karşılaşabilirsiniz. Rin öldüğü zaman size "The First Seal" kartını veriyor. Bu Seal'ları oynarayak toplamda beş adet Seal elde ediyorsunuz ve son Seal'dan sonra bize 10 Mana'lık Azari, the Devourer kartını veriyor. Kendisi ise rakibinizin destesini yok ediyor. Kısacası, bir Dungeon'da neler ile karşılaşmak istiyorsak onu Hearthstone'a eklemek istedik. "

Dungeon Run, Hearthstone için farklı bir mod. Gelecekte tekrar klasik macera paketlerine geri dönecek miyiz?

Peter Whalen: "Kobolds & Catacombs bizim için yeni bir tek kişilik mod ve Dungeon Run şimdiye kadar yaptıklarımızdan çok daha farklı bir içerik. Tabi ki geçmişte yaptıklarımızı silip bir kenara atmayacağız. Sürekli eskipaketler ile yeni paketlerin nasıl bir arada çalışabileceğini düşünüyoruz. Knights of the Frozen Throne'dan ile birlikte de her yeni ek pakette, tek kişilik bir oyun modu yer alacak. Bu modlar Dungeon Run ile benzerlik gösteren modlar olabilir veya eskiden yaptığımız macera paketleri gibi olabilir. Tabi ki daha aklımza gelmeyen bir modu bile getirebiliriz. gelecekte bizi neler bekliyor bilmiyoruz. Bu yüzden de sürekli yeni şeyler düşünüp, en iyisinin ne olacağını öğrenmeye çalışıyoruz.

Her yeni ek paket ile oyunda bulunan kart sayısı giderek yükseliyor. Gelecekte eski kartlar üzerinde değişiklikler yapacak mısınız?

Peter Whalen: " Hey yeni ek paket ile oyuna 135 kart ekliyoruz. Eski kartlar için ise şimdilik bir şeyler yapmak gibi bir niyetimiz yok. Sonuçta bazı oyuncularımız koleksiyonlarının bozulmasından eminim ki hoşlanmaz. Tabi ki gelecekte oyuna eklenecek olan yeni modlar ve kart mekanikleri yüzünden eski kartlar üzerinde değişiklikler yapılabilir. Bunun sebebi de oyunun sürekli olarak oynaması eğlenceli ve iyi olmasını sağlamak için olur. Bir de bildiğiniz gibi Wild seçeneğimiz var bizim için çok önemli. En eğlenceli oyunlar genellikle orada oluyor. Çünkü kart sayısı fazla olduğu için oyuncuların neler yapacağını bilmiyoruz ve izlemesi çok eğlenceli oluyor. Ama eski kartlar yüzünden işler kötü gitmeye başlarsa, kesinlikle müdahale ederiz."