Yorumları okudum da gezideki gençlik geldi aklıma. İsyankar asi bi ruh. Ama neye isyan ettiklerini bilmiyorlar. Bu yüzden tek bi başarılı devrim hareketimiz yok. Biri çıkmış din alimleri tarihçiler karışır diye şikayet etmiş. Tarihi bir oyuna tarihçilerin karışması, tarihi gerçeklik tartışması yapılmasına isyan etmiş, devletin 250 bin lirasıyla toplumun ahlaki örfi değerlerini hiçe sayabilmeyi özgürlük zannediyor maalesef gençlik. Diğerleri daha kötü ortada şirket olmadan, üstelik karşı yatırım yapmadan para alması gerektiğini düşünüyor. Bu ülkede her kesin bi fikri var. Devlet önüne gelene bu parayı verirse benim hakkımı gasp etmiş olur. Çalışıp ekibini kuracak, yapım ortağı bi kodaman bulacaksın, yattığın yerden fikrine 250 bin beklemek nasıl saçma bi düşüncenin ürünü.
Eleştirilecek nokta torpil meselesi oysa, kosgebden adamı olmadan girişimcilik belgesi almanın dahi zor olduğu her kes tarafından bilinen ama aynı herkes tarafından bilinmezlikten gelinen bir gerçek. Proje geçirmek için kaç tanıdık lazım varın siz düşünün.Maalesef milletçe bi halt yapamamızın kaynağı bu kayırmacılık. Devletin getirdiği bi yeni destek için devlete küfretmeden önce teşekkür etmeyi, sonra torpil gibi olayları düzeltmek için çaba sarfetmeyi öğrenseydik keşke. Nefret ile bi adım atamadığımızı görseydik... Bu nefret daha sonra kendi yanındakilere torpili caiz yapıyor çünkü. Dün B partisinin torpiline nefret besleyen A partisinin torpili batırıyor memleketi, yarın bu gençlikten çıkan C partisinin nefret ateşiyle yaktığı torpil patlatacak geleceğimizi. Döngü bu... Bu paradoksun oyunu olsa kosgeb destekler mi?
Sarmisak'cım 'devletin 250 bin lirası' olayını algılayamadın herhalde.Şimdi ABD hükümeti rockstar'a 250 bin dolar verip sonra yaa kardeşim araba çalıyolar oyunda ahlaksızlık bu diyemez :D Zaten oyüzden gelişiyolar. Sen bence kafa yorma bu işlere.Herşeye karışan zihniyet yüzünden gelişmiyo hiçbişey
MK Okuru30.06.2016 15:19
Gezide herkes neye isyan edildiğini biliyordu isyan eden de biliyordu,eden de ettiren de.Bir sen anlamamışsın. Nefret söylemleri ile yönetilen ülkede insanların kucaklaşması çok zor artık malum parti sayesinde herkes düşman birbirine.sizden olmayanı nefret dolu diyerek torpili de caiz yaptın bravo.
sarmisak26.06.2016 16:03
Ahlaki değerlerden kastım toplumun dini örfi değerlerine hakaretvari şeyler. Yoksa kültür bakanlığı destekli filmlere bakarsanız çıplaklık, küfür başka dinde insanlar, gandalfın besmele çekmemesine v.s. gibi bi sansür olmadığını gôrürsünüz. Hatta küfüre teşvik var sanırsınız. Tek sorun siyasi içerik sansürü ki onunda maalesef çözümü uzak görünüyor şimdilik. kastettiğim şey 10.59 daki arkadaşın yazdığı "hangi dinse artık" gibi hakaretvari söylemler. Rivealı Geralt inanmayabilir, ama oyundan toplumun inananlarına hakaret edemez. Tersi de yapılamaz. İnançlı bir sam fisher inanmayan insanlara hakaret edemez. Özgürlük sınırları olmadığında vahşiliktir. Bahsettiğim paradoksda bu. Dün müslime doldurulan nefretle gayrimüslime hakaret edilyordu, sonuç bugün elimizde nefret dolu gayrimüslim bir tabaka var. Dünyanın en tahammülsüz ataistleri bizde. Dine saldırmayı ataistlik sanıyorlar.
Nefret doldu insanlar, kimsenin birbirinin inancına, düşüncesine tahammülü yok. Herkesin ortak bahanesi de "ama o da bana aynısını yapıyor." onunla aynı olmak bi şeyleri düzeltecek sanıyor. Bu ortamda oyunlarda bir denetleme sistemi olmasını sonuna kadar desteklerim. Oyun sektörü bu kafayla gelişir 03.01de yazan arkadaşım (çocuğum bi üyelik alın, saatle tasvir ediyoruz sizi). Hiç kuralsız, hara güre gelişmez asıl sektör. Bahsettiğim denetim oyunun geliştiği ülkelerde de var merak etmeyin.
MK Okuru23.06.2016 10:59
Genel itibariyle katılıyorum da, devlet parasıyla hangi ahlaki değer hiçe sayılıyor merak ettim. Hırsızlık, tecavüz, cinayet ve genel anlamda şiddet uçmuş gitmiş, yolsuzluk ve torpil dinin(hangi dinse artık) şartı sayılmış. Ahlak mı kalmış? Bu oyun projesinde de torpil yüzünden bir cacık çıkmaz.
MK Okuru23.06.2016 03:01
'devletin 250 bin lirasıyla toplumun ahlaki örfi değerlerini hiçe sayabilmeyi özgürlük zannediyor maalesef gençlik'Hocam misal gta yaptın witcher yaptın vs.Oyun yapıyorum.İftar programı yapmıyorum.Ne örfü ne adeti.Gandalf'a besmele mi çektircez mesela.Oyun yapıyolar.Sektör gelişmez tabi bu kafayla
En düşük grafik motoru lisanları bile 500 bin$ civarından başlıyor. 250 bin liraya kendi grafik motorumuzu geliştireceğiz. Senaryo yazacağız. Grafik üreteceğiz ve içerik kodlamasıyla yapay zeka uygulaması yapacağız? 50 milyon bütçeyi adam akıllı 5 şirkete dağıt en azından daha düzgün olsun.
adam sana gta yap demiyor ki. Sen dandik oyunla başlayacaksın. Gelişmeye çalışacaksın. Ne kadar mümkünse. Ama gene de iyi birşey.
ozan8623.06.2016 13:34
Sonunda olayı doğru noktadan bakarak "bilgi" içeriğiyle yorumlayan birisi gördüm. O zaman bu destek bana göre hükümet reklamıdır. Eğer reklam değilse durum daha kötü. Yani bu piyasadan haberleri olmadan böyle bir destek vermek çok komik.
Kosgeb kılı kırk yarıyor çünki şirketlerimizin çoğu bu parayı beleşden nasıl cukka ederim kafasında. Hal böyle olunca orada çalışanlarda buna göre tecrübeli ve gerçekten ihtiyacı için kullanacakları çileden çıkarıyorlar, çünki herkese parayı cukka yapacak nazarıyla bakıyorlar.
Ciddi olan kimse de işi gücü bırakıp bu adamlara proje sunumu üstüne proje sunumu hazırlamak için aylarını harcamak için uğraşmıyor. Bu adamlara harcadığın iş gücü ve zaman ile oyun yapmaya zaman bulamaz ve şirketi batırırsın zaten. 250 bin TL ile ihya olacak şirketin de zaten çalışan sayısı sınırlı
ya kardeşim bu ülkede ne zaman oyuna değer verildi söyleyin bana !! 3 yıl sektörde bulundum,mount and blade ekibinde çalıştım,keyifli zamanlar geçirdim lakin, ekmeğini bu sektörden kazanan bir vatandaş olarak kızacak milyonlarca sebebiniz oluyor.Nereden tutarsaınz tutun, elinizde KALIYOR bu ülkede!!
Bu ülkede oyun yaparsan olucaklar:
Her işe burnunu sokmadan duramayan din alimlerimiz, günah,Şeytan icadı der. Tarih ağırlıklı oyunlarda tarihimiz böyle değildi.Şunun şurası gözüktü. O içki içti. Böyle bir sürü sebepten önü hemen kapatılır.
arkadaş o eskiden d. şimdi bütün yapılan olaylar çok doğruda
MK Okuru22.06.2016 14:36
Hangi din alimi oyunları kötülüyor. Din de yemek yapmak gibidir kendin yapacan hacı içine kim bilir neler koyuyolar aynı hesap. Ama siz illa kendi milletinizi hor göreceksiniz.
MK Okuru22.06.2016 10:30
Yandaşa oyun desteği verdiler manşetlerinden fırsat kalırsa yada senin gibi çocukların oynadığı oyunda tekbir seslerinden rahatsız olanlardan fırsat kalırsa bunlara sıra gelir.
ozan8622.06.2016 09:41
Kosgeb'in size destek olması halanızın bıyıkları olsaydı amcanız olurdu mantığı ile eşdeğer. :))
MK Okuru22.06.2016 02:05
Aynen şu her Ramazan çıkan bazı tiplerden gına geldi hem kesesini dolduruyor hem hayırdan yardan bahsediyorlar o zaman çık bedava yap programı Turkcellin reklamı gibi hani diyor ya "HAYAT PAYLAŞINCA GÜZEL" o zaman öyleyse kontörleri bedava dağıt.
MK Okuru22.06.2016 01:04
Peki senin yaptığın ne? Yapıcı bir eleştiri mi? Bu arada emin yorumlara kısıtlama mı getirdiniz bu ne yazıyorum onaylanmıyor.
MK Okuru22.06.2016 00:24
türkiye ateist ve modern bir ülke tamam mı dediklerinin hiçbiri gerçekleşmeyecek.
MK Okuru21.06.2016 21:35
BELLİKİ SEN EUROPADA DA OYUN YAPAMAMIŞSIN GELİP BURDA BOŞ BOŞ KONUŞUYORSUN SENİN GİBİ HER TÜRLÜ BECERİKSİZLİĞNİ DİN ALEYHTARLIĞNA DÖNÜŞTÜREN LOSERLARDAN BIRAK OYUN GELİŞTİRMEYİ HIYAR TARLASINDA MAHSÜL BİLE TOPLAYAMAZLAR OSMANLI TARİHİ O KADAR BÜYÜK Kİ CİHANA SIĞMAZ NE SENİN AKLIN NEDE OYUNLARA SIĞAR
MK Okuru21.06.2016 20:42
mantıklı konuş biraz türkiye layık bir devlettir yani devlet yönetiminde helal ve haram kavramı dikkate alınmaz cahilmisin ?
MK Okuru21.06.2016 20:20
Devlet yardım yapmasa Neden yapmıyor yapsa o öyle der bu böyle der önünü kapatır bunlara muhalafet olacagına oyun yap eger olurlarsa ozaman konussursun
MK Okuru21.06.2016 20:14
Öyle dersen öyle olur.
Rahro Uth21.06.2016 19:28
Hangi din olursa olsun, din adamları kontrol ve para için her şeyi yaparlar. Uzak durun, dininizi kendiniz öğrenin.
MK Okuru21.06.2016 18:54
Gerekli desteği aldığın zaman bu gibi sorunların üstesinden gelebilirsin. Her yerde her türlü insan var.
Neden bu tür haberler "Hiç sermayesi olmayanlara" yardım edilecek şeklinde veriliyor ? Veya biz neden bu şekilde algılıyoruz :)
Haberin açıklamasında KOBİ'lere deniyor. Yani parası olup sermayesi hazır olan iş kurmayı düşünenlerden bahsedilmiyor :) Kobi olmanız için şirket kurmuş olmanız lazım zaten. Bence biz yanlış anlamaya meyilliyiz siz ne dersiniz ? Ben de bu destekleri ilk aşamada böyle sanmıştım.
KOSGEB'e başvurmak için şirketi kurmak, her ay tıkır tıkır vergilerini ve SSK/Bağkur primlerini ödüyor olman gerek. Hal böyleyken projesi olan nasıl KOSGEB'den yardım alacak? Kosgeb'den yardım bekleyene kadar 1 seneyi devirir, o da alabilirse. Bu 1 senede ne yapacak, masrafı nasıl karşılayacak?
yuh anasını satayım kosgeb den de destek alamıyoruz diye sallıyorsunuz ya helal.kosgeb saçma sapan işlerle adamı yorar ama o parayı her türlü gene verir.kosgeb den adam geldi sorduk niye böyle yapıyorsunuz diye.adam da dedi ki kim ciddi kim değil,böyle anlıyoruz dedi.yoksa adam çekip gidiyor.
MK Okuru21.06.2016 18:56
din hiçbir zaman bu tarz seylere karısmadı aq dinsizi alimler fazla siddet oynamayın felan diyebilir ama hiçbir zaman yasaklansın gibi seyler sölemez din hiçbir zaman bilime karsı olmamıstır sadece bilime cok merak salıp diger hayatını unutum ruhsuz bir zombi gibi dolasma der
Bu ilan zaten indie yapımcıları için değil herkes üstüne alınmasın . Adamlar 50milyonluk bütçe ayırmış hala devlete küfür eden var. Kardeşim sevmiyosan sevmiyosun ama her olumlu konuda da üstüne atmayacaksın , bu senin mantıksızlığını gösterir.
Ülkede mount blade korsan oynayan kitle varken. Sen Devletin desteğiyle oyun yapsan nolur. Elbet oyununa karışırlar. Pazarın Türkiye içi olcağı için parada kazanamazsın. Bu ülkede devletten hiçbir hayır göremezsiniz. Ek olarak bu desteği gene milletin cebinden karşılayacaklar.
geçte olsa güzel bir karar para artık oyunda özelliklede online oyunlarda mesela clash of clans finlandiya devletinin aldığı toplam vergilerin %20 sini veriyor
Mesela şöyle bişey var sinema endüstrisisinde yapımcı şirketler var 20 th century fox ya da paramount pictures gibi bunlara senaryo götürsen onlardaki ekipman ve ekip sayesinde muhteşem eserler yaparsın türkiyede para versende onlardaki vasıflı ekibi kuramassın oyun sektörü de böyle.
peki misal ben senaryo yazarıyım, bilgisayardan programcılık manasında anlamam ve ekibimde yok. geri ödemesiz 100.000 liraya bir oyun projesiyle başvurup. bu doğrultuda ekip kursam olur mu? sayın Editörler :)
_____________________________________
Olay kurduğunuz şirketi bağlayacaktır. Sadece sana bakılmayacak.
öle kolaymı ya adamların onune herseyiyle yapılmıs projeler sunman gerekir bir suru sey istiyorlar yani öle sey istiyorlarki adamlara en sonunda ben oyunu yaptım satıyorum aq sizin desteginizin aq diyosun
Kosgeb ile geçmişte çalışmış biri olarak söylüyorum, bu işler pek de basit değil maalesef.. Özel olarak bu destek programını incelemedim ama Kosgeb sürecinde önce cepten harcama yaparsınız ve 6-7 ay sonra harcadığınız tutarı Kosgeb'den almayı umarsınız. Bölgeye göre değişmek ile birlikte genelde destek oranları %60 civarındadır. Yani 100.000 TL harcarsınız 60.000 TL alırsınız. Buna KDV, gelir vergisi vb. eklerseniz destek oranı yaklaşık %50 civarlarına düşer. Bunların üzerine Kosgeb çalışanlarının insanı çileden çıkaran tutumları da cabasıdır. Tubitak nispeten biraz daha kurumsal olmasına rağmen benzer süreçler onlar için de geçerlidir. Yani kısacası birçok başka konu gibi memlekette ARGE ve ARGE destekleri de saçma sapandır.
Olay bu kadar basit değil.Elinde projen var diye kosgebe gidemessin yani.Firma statüsünde olman lazım.Üstelik kosgep 250bin tlyi 400bin tl harcama yaparsan verir.Üstelik verir dediğimde bu para hibe değil borç faizsiz kredi gibi.
Arkadaşlar ''oyun yaptın al sana para'' demiyor kosgeb. Çalıştığım şirkette bir destek programının her çeşit konusunu takip eden birisi olarak anlatayım. Şirketin olacak. Her türlü masrafı yapıp kosgeb'e fatura ve ödeme belgelerini sunacaksın. Sonra 5-6 ay kosgeb bana para öder diye bekleyeceksin.
Burada önemli noktayı es geçmemek lazım. Buna başvurabilmek için 2015 mali yılında en az 100.000 tl net satış hasılatı olması lazım. Tamam destek için minimum şart koşulmalı ama bu rakam gerçekten çok yüksek. Ha orta ölçekli işletmeler için iyi bir destek olur o ayrı mesele.
Dilenciye sadaka veriyorlar sanki. Kusura bakmayın 250 bin'e oyun çıkmaz, o kadar bağımsız oyun stüdyoları o kadar güzel yaratıcı oyunlar yapıyor ve satılmıyor. Millet AAA kalitesindeki oyunları sürü psikolojsiyle alıyor.
son gunlerde duydugum en guzel haber oyun sektorunde donen bu inanilmaz pastadan bizde buyuk bir dilim almaliyiz artik... ve bu tur desteklr bunun onunu acicaktir.Bu tur desteklerin katlanarak artmasi dilegiyle...
Arkadaşlar bende firmamı kurduktan sonra Kosgebe kayıt yaptırıp, projemi sundum ve onaylandı. 60.000 TL geri ödemesiz destek tanımlandı ancak 1 kuruş alamadım.
Öncelikle sistem şu şekilde işliyor, siz o parayı önce harcıyorsunuz yani cebinizden bir ödeme yapıyorsunuz sonra KOSGEB size %60 geri ödüyr
Atılması gereken bir adımdı. Çok geç kalındı fakat karar konusnda yerinde bir karar olarak görüyorum. Geri ödemesiz "hibe" miktarı da yeterli kanaatimce. Kabul görülen projelerin bağış sistemleriyle kafalarını yormalarına gerek kalmayacak böylelikle ve hem proje hemde ülke oyun sektörü hızla gelişck
Eleştirilecek nokta torpil meselesi oysa, kosgebden adamı olmadan girişimcilik belgesi almanın dahi zor olduğu her kes tarafından bilinen ama aynı herkes tarafından bilinmezlikten gelinen bir gerçek. Proje geçirmek için kaç tanıdık lazım varın siz düşünün.Maalesef milletçe bi halt yapamamızın kaynağı bu kayırmacılık. Devletin getirdiği bi yeni destek için devlete küfretmeden önce teşekkür etmeyi, sonra torpil gibi olayları düzeltmek için çaba sarfetmeyi öğrenseydik keşke. Nefret ile bi adım atamadığımızı görseydik... Bu nefret daha sonra kendi yanındakilere torpili caiz yapıyor çünkü. Dün B partisinin torpiline nefret besleyen A partisinin torpili batırıyor memleketi, yarın bu gençlikten çıkan C partisinin nefret ateşiyle yaktığı torpil patlatacak geleceğimizi. Döngü bu... Bu paradoksun oyunu olsa kosgeb destekler mi?
Her işe burnunu sokmadan duramayan din alimlerimiz, günah,Şeytan icadı der. Tarih ağırlıklı oyunlarda tarihimiz böyle değildi.Şunun şurası gözüktü. O içki içti. Böyle bir sürü sebepten önü hemen kapatılır.
Haberin açıklamasında KOBİ'lere deniyor. Yani parası olup sermayesi hazır olan iş kurmayı düşünenlerden bahsedilmiyor :) Kobi olmanız için şirket kurmuş olmanız lazım zaten. Bence biz yanlış anlamaya meyilliyiz siz ne dersiniz ? Ben de bu destekleri ilk aşamada böyle sanmıştım.
_____________________________________
Olay kurduğunuz şirketi bağlayacaktır. Sadece sana bakılmayacak.
Emin
Olay bu kadar basit değil.Elinde projen var diye kosgebe gidemessin yani.Firma statüsünde olman lazım.Üstelik kosgep 250bin tlyi 400bin tl harcama yaparsan verir.Üstelik verir dediğimde bu para hibe değil borç faizsiz kredi gibi.
Kısaca heycan yapmayın.
Öncelikle sistem şu şekilde işliyor, siz o parayı önce harcıyorsunuz yani cebinizden bir ödeme yapıyorsunuz sonra KOSGEB size %60 geri ödüyr