siz hiç devalüasyon gördünüzmü hani su mark ın euro nun 3 e katladığı günleri biz oralardan cıktık biraz silkinin kendinize gelin biraz kendinize güveniniz olsun dolar 3 tl iken eskiden bir gecede 8 tl oluyordu oralardan geçtik 8milyar dolara 2001 de aç kurtlar gibi muhtaçtık simdi 8m dolar nedir
talisca bilmeden yorum yapma biraz oku öğren o zaman görürsün bütün dünya krizdeyken ve biz terör fetö v.s bu kadar saldırı aldındayken ne kadar büyük bir is yaptığımızı görürsün.Eskiden dünyada kriz yokken al sana veri verimde biraz çarpıl yıl 1994 tansu çiller dönemi dolar 14538den38495 e çıktı!
MK Okuru18.11.2016 20:49
ne kadar kriz olursa olsun 15 yıl önce 1.2, 1.3 lerden bilgisayar aldığımı biliyorum bu ülke o zamanlarda bile zor kurtuldu, ileride bizden sonra gelenler bize küfür edecekler bu ülkeyi ne hale getirdiniz böyle diye, bütün borç, ekonomik yük onların üstüne binecek...küfretmekte haklılar bu zihniyete
MK Okuru18.11.2016 16:50
Bana şunu söyle o zaman: Bu adam senden fiyatı yüksek bulup, almayıp, o oyunu nereden alacak "Ki" sen müşteriyi elinde tutmak için elindeki fiyatları rekabet sınırına çekesin. Zaten çete gibi hepsi anlaşıp bütün fiyatları değiştirmişler. Opsiyonun yok. Piyasada başka satıcı yok. Hepsi anlaşmış.
MK Okuru18.11.2016 16:50
Bana şunu söyle o zaman: Bu adam senden fiyatı yüksek bulup, almayıp, o oyunu nereden alacak "Ki" sen müşteriyi elinde tutmak için elindeki fiyatları rekabet sınırına çekesin. Zaten çete gibi hepsi anlaşıp bütün fiyatları değiştirmişler. Opsiyonun yok. Piyasada başka satıcı yok. Hepsi anlaşmış.
MK Okuru18.11.2016 14:03
"hakande84". Dün ile bugünü kıyaslarken et fiyatıyla yapamazsın bunu.
Genel olarak tüm kalemleri tek tek yazar ve bunları oranlayarak dün ile bugünü kıyaslayabilirsin ancak.
AKP'ye oy vermem ama onu geçmişin üstünde tutarım. Beklediğim AKP'yi aşan bir hükumettir. Onun yanlışlarından ders çıkaran.
Grandmasterman16.11.2016 15:13
MK Okuru, 16.11.2016 09:56 Yaşamışsın belki ama boşa yaşamışsın demekki...
hakande8416.11.2016 14:49
Beşiktaşlı kardeşim, keşke hakaret etmeden yazsaymışsın. Gayet güzel özetlemişsin ama temel iletişim kuralında bir detayı atlamışsın gibi geldi bana. Şu cümleyi alalım: "Beyin pek yok. eğitimle de düzelmezler. İnsan, kedi, köpek, ayı vs eğitebilirsin ama odunu eğitemezsin.." Şu cümleye takılır adam ve gerisini okumaz. O kadar veri koyuyorsun, hepsi çöpe gidiyor. Onu okuyanlar da seni destekleyenler oluyor haliyle.
Şimdi gelelim sana muhalefet yapan arkadaşlara. Arkadaşlar, Türkiye'nin ekonomisinin düzeldiğini ve bunun dış dünyadan kaynaklandığını söylemek hayal gücünün sınırlarını zorlamaktan öteye geçemez. Bülent Ecevit'in son başbakanlık dönemi ne yazık ki Kara Oğlan'dan beklediğimiz gibi gitmedi. Doğrudur. Ancak unutmamak lazım. Banka hortumlayan sahtekarların çoğu bugün AKP'nin ekibini destekliyor, o dönemin en büyük kriz sebebi bu hırsızlardı. Ayrıca yine o dönemde Türkiye tarihine kara gün olarak geçen 17 Ağustos'u yaşadık. Bu ülkede o dönemin krizi Ahmet Necdet Sezer'in Bülent Ecevit'in kafasına attığı klasörden değil, bunların neticesinden oluştu. O dönemde paramız çok daha değerliydi çünkü fiktif bir fiyat politikası yoktu. Ayrıca o dönemin krizi, bugün yaşadığımız krizlerin yanında devede kulak kalıyordu.
Sen şimdi diyorsun ya mesela ülkenin parasının değerlenmemesi normal diye bu bana hiç normal gelmiyor. Bu dediğin şey eğer dünyada senin paranın gezmesini istiyorsan mümkün değil. Sürekli değer kazanan para değerlenir. Örnek mi? Sen hiç fiyatı düşerken altın alan gördün mü? Stabilite bir çok özel sektör kuruluşu için olmazsa olmazdır. Stabil mi senin ülken?
Ya her şeyi geçtim. Asgari ücretlerle eskiden kaç kilo et alınıyordu? Şimdi kaç kilo alınıyor? Geçiniz. AKP yönetimi, Türkiye'nin başına gelmiş en kötü yönetimdir. Bunun aksini iddia eden ya para alıyordur, ya da gerçekten fanatiktir.
ozan8616.11.2016 13:27
AKP'liler sadece buzdağının görünen yüzüyle ilgilenir. Çünkü sadece görünüm onları mutlu eder. İçerikle ilgilenmezler. Asgari ücret yüzde 220 falan yükselmiş derler ama elektirik su doğalgaz veya ekmeğe yüzde kaç zam gelmiş ona bakmazlar.
Tabi çoğunluğu büyük şehirlerde de yaşamadığı için güzelim cennet Anadolu'da daha uygun yaşarlar. Bizimle empati de yapamıyorlar. Onlara da katılıyorum. Hiç ekonomiden anlamam fakat kalitesiz gıdalar dışında hayat büyük şehirlerde inanılmaz pahalı.
MK Okuru16.11.2016 10:03
ABD'yi ABD yapan bünyesindeki uluslararası firmalardır. Doların aşırı değer kazanması bu firmaların gelirlerine büyük ölçüde etki edecek, satışlarını düşürecek ve de ABD iç piyasasının gerilemesine neden olacaktır. Bir ton makale var bu konuda, zahmet edip bir okuyuver.
MK Okuru16.11.2016 09:56
Kur bu Talisca: 1/1.225.411
Hani parada 6 sıfır fazladan vardı, belki yaşın yetmez senin. Bana oraya buraya bak diyeceğine bir zahmet sen bakıver. Biz o dönemlerde yaşadık, biliyoruz neyin ne olduğunu.
MK Okuru15.11.2016 09:53
Dünya cahilisin sen..Bilgisiz,okumayan kısacası en tehlikelisinden.
Talisca14.11.2016 18:26
Berzah hazinebakanlığı sitesine girip 400 küsür milyar dolar borca bakabilme becerisine bile sahip değiller. Beyin pek yok. eğitimle de düzelmezler. İnsan, kedi, köpek, ayı vs eğitebilirsin ama odunu eğitemezsin.. Bunlarıda böyle kabul edicez artık yapıcak bişey yok =D
MK Okuru, 14.11.2016 14:09 gir nete bak arkadaş..Onuda yapı ver. 26 şubatta 1.078e çıktı.27de 0.95 indi vs işte. Onada bak :D 2002 nisan 1.29dur. arada inmiştir çıkmıştır vs... Tablo mu yapayım. Herneyse sen zaten beyin olarak krize girmişsin çoktan. ABD'nin ihracatı yıllık yaklaşık 1.5trilyon dolar seviyesindedir, ithalat daha yüksektir yaklaşık 2.7 trilyon dolar.Dünyanın en fazla ithalat yapan ülkesine sen parası değerlensin istemiyo diyosan ara 112yi hemen müdahele etsinler...
hal böyle olunca dolar değer kazanmasın gibi bir dertleri yok. Zaten ithalat nerdeyse 2 katı... Adamlar 80 yıldır yırttılar kendini dolar değerlensin diye, bizimkisi çıkmış abd istemiyor diyor =D paranın değerlenmesi hiçbir zarar vermez abdye. Parası bitene faizle borcu iteliyolar 40 yıldır... Amaçları zaten diğer bütün ülkeleri krize sokmak.herneyse duvara anlatıyım evde daha mantıklı...
MK Okuru14.11.2016 14:09
Doların yükselmesi Türkiye ile alakalı bir durum değil, tüm dünyada yükseliyor. Nedeni de seçim sonuçları haliyle.
Ve de sanmayın ki ABD'nin yararına bu. Aksine zararına. İhracat yapan ülkenin parası gereğinden fazla kıymetlenirse o ülkeye zarar verir.
Talisca, 2001'de parite 1/1.225.411 idi. Atma
Berzah14.11.2016 13:05
Talisca yazmasaymış aynı şeyleri yazacaktım. Kurdan eknomiden hatta geçmişten bi haber olup bu kadar hayasızca sallamak bizim millete özgü sadece.
Neyse ki aklı başında adan açıklamış, bi de eksi vermişler herife :d
Tam çoluk çocuğa kalmışız arkadaş :d
Talisca14.11.2016 01:35
3ten 8 olmuyodu yaşın küçük herhalde...Ben gördüm 0.69dan 1.07ye çıktı hükümet paket oldu.2001 krizinde... Ardından müdaheleyle 0.89 .96 gibigitgeller oldu batık Türkiyede.o Türkiyenin borcu 40 milyar dolar civarıydı. Şuanda hazinebakanlığı.org'a girersen 400 milyar dolar dış borç görürsün....neyse ilerleyen aylarda 1.4leri gördü... Derken AKp geldi yine inişler çıkışlar oldu tabiki.Sonuç olarak 1.3lardan gidildi ve sanki başarıymış gibi itelendi millete.Fakat başarı tekrar 0.69a çekilmesidir..Milyarlarca dolarlık özelleştirme yapıldı, ama borç arttı. Dolarda 0.69lara inmedi. şuanda satıcak bişey kalmadığı gibi dolarda 3.3lara geldi... Ortada iyi bir şey yok.Ortada bi başarı da yok... Bir gece de değilde 1 yılda dolar 2.2den 3.3lere dayandı diye sevinelim mi? Partizanlık yapıcaksan yanlış yoldasın... Ekonomi en zayıf konumuz ülke olarak. Yol yaptık, köprü yaptık, makarna yaptık kömürü yaktık gibi hadiselere yönel =D
Yaw zaten 3,4 oyun alsan PS nin parası çıkıyor. Böyle salak bir sistem mi olur. Millete kazık sokmayı pek severlerdi. Birazda onlar kazığa otursun bakalım. İnşallah batırırlar bu aralı da yerine piyasaya daha aklı başında kuruluşlar dahil olur.
Bir gecede bütün bilgisayar oyunu fiyatlarını 2 katına çektiklerini de gördüm karaktersizlerin. Eskiden 50 tl olan oyunu 150 tl ye satmaya başladılar. Sen bana şunu söyle: Eğer fiyat doğruysa bir yıl sonra aynı oyunu nasın tekrar 50,40 tl ye bulabiliyorsun. Düpedüz kerizlediler milleti yıllarca
Millet bir ton laf ediyor da adam istediği fiyattan satar abi. Dükkan adamın. Almayacaksın. Almayacaksın ki fiyatları düşürmek zorunda kalsın. Alıp sonra haram zıkkım olsun dememin bir anlamı yok.
Güzel kardeşim milletin laf ettiği o değil, ben açıklayayım sana: senin dediğin gibi isteyen istediği fiyattan satıyorsa malı, peki neden bu ladyboylar steam'in kur sabitleme kararını ortadan kaldırttılar hımm? demek ki isteyen istediğini satamıyormuş istediği fiyata... bizim laf ettiğimiz bu...
MK Okuru16.11.2016 17:37
kardeşim internetten alişveriş imkanı olmayan ve maalesef ARAL adlı kazıklama firmasına mağdursun ama devletin KDV sıde var lan oyun alıyorsun 15-20 tl sı kadeve kadv sanırım %5 yanı 100 tl lik oyun 5 tlsi kdv ki bu güncel rakam değil
MK Okuru15.11.2016 18:08
haklısın da birgünde de düşmüyor ki fiyatlar, toptan olarak iskonto yapar başkasına satar hertürlü satar
MK Okuru14.11.2016 12:10
Zaten alanların sayısı çok düşük , yukarıyı okumadığın da çok belli bu arada. Steam dolar kurunu TR ye 1.65 e sabitlediği için kalkmış onlara laf etmiş, itiraz etmiş ! Steam de o yüzden onların standartlarına çekmiş.
MK Okuru14.11.2016 10:20
Serbest piyasa ekonomisinde anlaşarak kartel oluşturup ortak fiyat belirleyerek rekabet şartlarını ortadan kaldırmak yasaktır. Tüm dünyada bu böyledir. ABD bu yüzden MS'un bile gözünün yaşına bakmamıştır örneğin.
MK Okuru12.11.2016 08:21
Zaten birçok kişi mümkün olduğunca spotçulardan alıyo. Bilmeyen kişilerde araldan felan alıyo.
Sıkıntı yok .Aral işi devlet böyüklerimizden öğrenmiş.Yılanın başını kesmedikçe bir cacık olmaz. Eee ne olacak şimdi aral etiketli oyunları artık 250 değil de 90 tl ye mi alacağız.Güldürmeyin.Bu ülkenin çivisi çıkmış artık.
Sadece oyun sektörü değil, erlektronik her alışveriş türkiyede çığrından çıkmış vaziyette. Burada ak devletin kendine de bir soruşturma açması lazım.
Yurtdışında, Avrupa ülkelerinde 1000 dolara karşılık bir bedelle satın alabileceğiniz (tax free) bir pc yada ürün Türkiyede dolar kuru yüzünden 4000 bin lira, bu ok. + yüzde 40 civarı vergiler 7000 bini geçiyor. Aynı ürünün Avrupa Amerika fiyatı 1200 dolar türkiyede 9000 tl zorluyor.
Asgari ücretin neredeyse on katı.
6 ay önce aldığım dizüstü oyun pc mi değiştirmeye yeltendim, almayı düşündüğüm ürünü pasaport çıkarıp yurt dışına günübirlik uçarak gidip alsam Tr fiyatından hesapladım neredeyse 150 dolar ucuza geliyor. + Yunanistana veya başka bir ülkeye gezi yapmış oluyorum.
Memleket olarak acınacak durumdayız. Dünyanın en yüksek fiyatlı petrolünü dünyanın en yüksek vergileriyle aldığımız otomobillerde kullanıyoruz. En yüksek kdvlerle satın aldığımız elektronik cihazlarımızda dünyanın gerisinde kotalı internet kullanıyor en yüksek iletişim vergilerini ödüyoruz.
Ve geçmek için yüksek geçiş ücretleri ödediğimiz köprülerimizle otoyollarımızla övünüyoruz. Az bile.. geçiş için para ödediğin yol yada köprü nasıl senin sayılıyorsa.
gnel olarak türkiyede her elektronik ithal ürün aşırı pahalı. Üstelik bu durum rekabet falan da değil direkt devletin vergisine dayalı. Her türlü elektronik tüketimin böyle fiyatlandırıldığı bir ülkede aral gibi firmaların yaptığı üçkağıtlar da benim nezdimde sürpriz falan değil.
Suçun hepsi Aral da değil dolar ve Euro aldı başını gidiyor içinden çıkılmaz bir duruma sürükleniyor ülkemiz Allah sonumuzu hayır etsin gerçekten bunun acısını çok kötü çekicez yarın birgün bu hükümet değişicek o zaman daha büyük kriz patlayacak ve belkide A++ oyun bir oyun 500 tl olacak...
Arkadaşlar doların 1.65 olduğu zamanları biliyoruz.O senelerden sonra politikaları değiştirdi dış güçler başta ABD.Sebebi doların piyasasını arttırmak savaş çıkararak silahları test ederek bu işi çözüyorlar.Tabi silah satarak en büyük bütçelerini oluşturuyorlar.Şayetki ülke içinde bazı şeyleri çözüme kavuşturursak o zaman bazı şeyler stabil kalır.Kontrol ve denetim mekanizmasını korkunç seviyede arttırmamız şart.
MK Okuru12.11.2016 23:49
Dolar 3'te sabitlensin ona bile razıyım ben bu gidişle 3.50 olacak yakında. Kurun 1.50 olduğu günleri de hatırlayan biri olarak bunları söylüyorum. Kaç kriz gördü bu ülke ama böylesini görmedi.
MK Okuru12.11.2016 23:34
Saf saf konusmayın hükümet politikasından dolar böyle üretim yok ithalat ihracat ın 10katı ecevit döneminde ekonomik kriz vardı dolar 1.5tl di simdi neymis büyümüsüzde çok iyiymişizde görüyoruz enflasyonu vergileri üretim olmadan ülkeyi büyütüyolar sözde tırrikler sata sata bi hal oldular
MK Okuru12.11.2016 22:20
Bu adamlar ne olursa olsun kredi notunu düşürüp doların artması için birşey yapıyorlar, kendi ülkenizi bu kadar eleştirirken yabancı ülkelere bu kadar sahip çıkmayın
MK Okuru12.11.2016 18:03
memlekete bir şey olmasın, sen hala oyun mu düşünüyorsun
hemmen12.11.2016 17:28
yanıldığınız bi durum daha var. dolar artmıyor. tr düşüyor.
MK Okuru12.11.2016 15:59
Yapma ya Aral her zaman uçuk fiyattan satıyordu.İndirim diye oyunları 180 tl den pazarlıyordu
MK Okuru12.11.2016 15:40
Sonuna kadar haklısın erasmus nedeniyle şu an İspanyadayım. Oyunların fiyatları 30-40-50 euro civarı. Adamlar burda 1 aylık asgari ücretle 2 tane iphone 7 alabilirken biz ise 3 aylık maaşın tamamıyla 1 tane iphone 7 alabiliyoruz.
MK Okuru12.11.2016 13:40
Yahu güzel kardeşim gavurların yaptığını gör demişsin adamlar keyifden mi yapıyor sence cumhurbaşkanımız kendi islam birliğimizi kurucaz diyip Avrupa ya kapıları kapatıyor resmen kendisi ayrıştırıyor ve bunun bedelinide her türlü vatandaş ödemek zorunda kalıyor ve böyle devam ediyor ne yazık ki...
MK Okuru12.11.2016 13:18
Doların artması ABD'nin istediği bir şey değil. İhracat yapan hiçbir ülke parasının çok kıymetlenmesini istemez. Yani doların artması ABD'nin yararına değil zararına bir durum.
MK Okuru12.11.2016 09:58
Sen Aral'ın yurt dışından bizim gibi oyun aldığını mı sanıyorsun
MK Okuru12.11.2016 09:37
Dolar ne yaparsan yap artıyor. İyi birşey var artıyor kötü birşey var artıyor her halta artıyor. 15 temmuz sonrası ülkenin bundan daha güçlü çıktığı aşikar ama dolar mağdur olanlar bahanesiyle yine arttı. Yani dış güçler her türkü arttırıyor. ülkene suç bul eleştir ama gavurların yaptığını da gör
Bizim millet her konuda zaten uzman seviyesinde olduğu için yorumlar gene gelmiş dolar 3.5 olmuş kaça satacakmış.yukardaki yazıyı okumaktan bile acizsiniz.
zibidi dolar 2 lirayken kaça satıyorlardı.steamde 90 liraya aldığın oyunu adamlar gene 150-160 a satıyordu.hiçbir zaman normal fiyatlandırma yapmıyorlar.sen hala gelmiş burada dolar 10 lira olmuş 100 lira olmuş diye konuşuyorsun.bilmesek yutturacaksın.
musaniye13.11.2016 23:36
git araldan al sen ozaman
MK Okuru13.11.2016 20:06
Dolar 3,5 olmuş olabilir dostum ama hong kong ve endonezyada dolar daha mı ucuz? Neden ordaki fiyatlar ülkemizden düşük. Burda rekabet kurulu sonuna kadar haklı, ortada bir fırsatçılık var ve bu tespit edilmiş ve bence uygunda bir ceza olmuş.
MK Okuru13.11.2016 09:46
Her yerde ülkesini küçük düşürmek ve aşağılamak isteyen güruh ıcın bu yorumlar normal anlamazlar çünkü sadece eleştirmek için bakarlar.
Bakın mesele oyun fiyatlarının pahalılığı değil rekabetin ortadan kalkması. Steam 1.65 sabit dolar ile satmak istedi onu bile engelledi aral.
Başımızdakiler bazı kesimin duymasını istedikleri şekilde kahvede konuşur şekilde Avrupaya ABD ye yüklenmeye devam ederlerse siz bu yorumları yazdığınız bilgisayarı bile bulamayacaksınız. Sallaması bedava. Bu gidişle oyundan daha önemli şeyleri kaybedeceğiz. Evinizde ithal şeyleri hesaplayın.
Helal sana Rekabet Kurumu. Biz zaten perakendecilerin kur olayından dolayı zam yapmasına karşı değiliz ama 90 liralık oyunu 180 lira yapmak(200 üstü olan var), piyasayı paylaşmaktır ve yasak.
her gün olay hergün ölüm bomba terör yok darbe derken dolar arttı tabi artar bende gavur olsam bende türkiyeye yatırım yapmam can güvenliği yok gavurlar yatırım yapmayınca ülkemize dolar haliyle giremiyor ve azalıyor azalan şey kıymetlenir
ALLAHIM,BÜYÜK ALLAHIM...GÖRÜYOR VE ÇOOOKK SEVİNİYORUM Kİ,ÜLKEMİN BAŞKA HİÇ BİR SORUNU KALMAMIŞ...NE MUTLU HEPİMİZE..SANKİ HAYAL DÜNYASINDAYIM RÜYALAR ALEMİNDEYİM. PARDON DERDİMİZ KALMAMAIŞ NE DEMEK BİR TANE VARMIŞ MEĞER ONU DA KURUL TESBİT ETMİŞ VE BALYOZUNU İNDİRMŞ OYUN BOZANLARA.. YAAZKLAR OLSUUN
Kutulu oyunlar gelmesin artık anasını satayım bu ülkeye, çok mu lazım. Pc için zaten fark etmiyor. Konsolcular da bir ayda kaç oyun alıyor sanki de kota o kadar problem olsun? Bir şekilde idare edilir. İlla almak isteyende internetten edinir bir şekilde. Ama nerede buldun kazı yol da yol.
Aral'ı savunan arkadaşlar, Steam'de Doom'un 1.65 olan dolar kuru nedeniyle 90 lira değil 219 lira olmasının nedeni Aral'ın o oyunu Türkiye'de kutulu olarak satmasıdır. Umarım tez zamanda batarlar.
Adamlar kurmuş şark köşesi faiş fiyatlara oyun aldırıyor.Steam indirim yapıyor onuda bozuyor.Bu kafa yapısında o kadar şirket türediki hepsine el atılmalı adamlar rekabet bırakmadılar.Kaldıki euro veya dolar ne kadar olursa olsunçok ucuza alabileceği yerler var.Kaldıki bu tip şirketleri koruyarak biryere varamayız.
Araldan şimdiye kadar hiç kazıklanmadım.Steam var.Orda da güzel indirimler oluyor.Olmadı torrent var.İndirip denerim.beğenirsem satın almanın yollarını ararım.Düşünsenize tanıtımıgöresli güzel bir oyun.reklamı da iyi.heveslenip alıyorsun.skandal çıkıyor.150 lira çöp.
Duydugum en guzel haberlerden biri. Gerci miktar az ama olsun. Bir defa aldim bunlardan dahada almam zaten. Cezayi gorduklerindeki yuz ifadelerini gormek isterdim
Benim anlamadığım şey neden Teknosa ile Aralın yediği cezalar arasında çok yüksek bi fark olduğu. Teknosa yanlış hatırlamıyorsam 16 milyon gibi bi ceza yemişken Aral 1 milyon bile yememiş
hocam şirketin büyüklüğü ile alakalı. Teknosa daha büyük bir şirket olduğu için daha büyük ceza alır
MK Okuru12.11.2016 08:49
ONUNLA İLGİSİ YOK FİRMALARIN YILLIK CİROLARI ÜZERİNDEN KESİLİYOR BU CEZALAR. HALİYLE TEKNOSA ÇOK BÜYÜK Bİ FİRMA VE SADECE OYUN SATMIYOR, YILLIK CİROLARIDA UÇUK RAKAMLARDAN OLUŞUYOR, CEZALARDA OYUN SATIŞ RAKAMLARI ÜZERİNDEN DEĞİL YILLIK CİRO ÜZERİNDEN BELLİ Bİ ORANDA HESAPLANIYOR.
MK Okuru11.11.2016 17:49
Yazıyı okusanız bir anlayacaksınız. Elde edilen gayri safi gelir üzerinden hesap ediliyor. Yani anlıyoruz ki Aral 1 koyuyorsa 2'ncil dağıtıcılar 5 koymuş satmışlar. Ortaya da devasa kazıklar çıkmış...
Yanlış anlamadıysam hepsine aynı ceza oranı gelmiş ama firmaların yıllık gayri safi kazanımları üzerinden hesaplandığında aralın cirosu düşükse düşük ceza gelmiştir ki teknosa ve aral ciro açısından bir değildir
Yanlış anlamadıysam hepsine aynı ceza oranı gelmiş ama firmaların yıllık gayri safi kazanımları üzerinden hesaplandığında aralın cirosu düşükse düşük ceza gelmiştir ki teknosa ve aral ciro açısından bir değildir
En buyuk cezayi biz oyuncular olarak kestigimizi dusunuyorum. Ps oyunlarini psn den pc oyunlarini cdkey satan siterden aldikca isterse bunlar 500 liradan satsin
İnternetten key aldığımızda zaten düşük bir kur fiyatı ile alamıyor muyuz? Şu anda bakıyorum steamde cod 210 lira internette 100-120 lira hesaplamadım euroyu alabiliyorum.Bundan daha ucuz olacak mı? Olmayacaksa bırakın araştırma bile yapmayan insanları kazıklasınlar birşey olmaz.
ben en çok zamanında aralın reklamını yapan hatta ona en ufak bir eleştiri yapmayan oyun sitelerinin bu habere tepkisini merak ediyorum..Gerçekten sevindiler mi acaba bu habere ?
maalesef hiç bir işe yaramaz adam dışardan 30 euroya oyun alacak euro olmuş 3.5 napacak 50 liraya mı satacak. Rekabet kurulu başka ülke demi yaşıyor. Ayrıca rekabet kurulu bi ara araç sigortalarına da el atsın bari orada serbest piyasa geziyor!
iyi deo oyunu 30 euro diye sanıyor musun ki o fiyattan alıyor adam? öyle sanıyorsan ya gerçekten yaşın küçk bir şey bilmiyorsun ya da aral ı haklı göstermek için kastırıyorsun.
MK Okuru12.11.2016 09:20
aslında bu cezaları senin gibilere vermek lazım
MK Okuru12.11.2016 00:36
krdeş olay serbestpiyasanın durumu değil aksine serbestlik olmuyor steam istediği fiyattan satıncada bu sefer şikayet ediyor bu aral game ve daha yükseğe çekmesini sağlıyor zaten 50 liraya oyun bekleyen yok ama max 150 lira olucak oyunun 23 komisyoncudan sonra 240 250 liraları görmesi de adalet deil
MK Okuru12.11.2016 00:15
it iti ısırmıyor kardeş
MK Okuru11.11.2016 23:57
Öle bir dünya yok güzel kardeşim 60 larlık oyun 350 liraya satılmaz. İnş bu şirketler iflas eder yerlerinede afam gibi iş yapan firmalar çıkar.
MK Okuru11.11.2016 21:50
Ceza oyun fiyatından değil, firmaların anlaşarak toplu fiyat belirlemesinden geldi.
Rekabet kurumunun işi kartelleşmeyi önlemek, bu adamlar kartel oluşturmuşlar.
Ortada rekabet yok, çünkü aralarında gizli anlaşma var. Rekabet kurulu fiyata değil rekabet şartlarının sağlanıp sağlanmadığına bakar.
Bizi kurtaran da indirim dönemleri oluyor. Şu anda steam'e baksan 100 lira üstü ciddi anlamda popüler oyun sayısı 15'i geçmez. Onları da fiyatı aşağı çekildiğinde ya da indirime girdiğinde alıyoruz. Dağıtımcı itirazları fiyatları yükseltti, o konuya katılıyorum ama yapılabilecek bir şey yok sanırım.
MK Okuru11.11.2016 18:04
Kanka sen aldigin oyunu ucuza almiyorsun ki. Zaten 50tl olan oyunu aral sikayet ederek 200e cikartiyo. Sen zaten kaziklaniyorsun ki. Steam de fiyatlar o sebeple fahis oluyor
MK Okuru11.11.2016 18:03
" Steam'in ülkemize özel olarak döviz kurunu 1.65'e sabitlemesinin ardından nispeten düşen fiyatlar, daha sonra ülkemizdeki oyun dağıtımcılarının itirazından sonra tekrar 200 TL civarlarına yükselmiş, biz oyuncuların belini bükmüştü." Steam çok birşeyi değiştiremiyor indirim dönemleri dışında.
bu güne kadar aralı eleştirmemiş aksine, reklamını yapmış oyun sitelerinin bu konu hakkında yorumu nedir acaba ? sevindiniz mi gerçekten bu habere ? yoksa üzüldünüz mü ?
ezik ezik ağlayın zaten bi ise yaradığınız yok. yok ülke suna gidiyor yok buna gidiyor oturduğunuz yerden siskin göbeğinizle yazın çizin ezikler alışmıssınız sömürülmeye
ya ne cins adamlarsınız aral a ceza nerde dersiniz ceza gelir bu seferde bi ise yaramaz suna buna da ceza versinler de görelim dersiniz allah ıslah etsin hepinizi böyle poktan bir millet tabi koyun gibi güdülür
Arkadaşlar yapılan oyun satışına göre ceza veriliyor en çok cezayı alanlar en çok oyun satanlar aral diğerlerinden daha az sattığı için daha az ceza almış
Ohh be içimin yağları eridi ama rahatladım. Kaç senedir ne kitlediler millete. NEreden oyun alacağımızı şaşırmıştık artık. İnşallah batarlar. Ülkede oyun üreten yok ama kar eden çok.
Türkiye Devleti AŞ.'ye ceza kesecek bir otorite yok mu? Bu şirket bizi devamlı dolandırıyor, haracımızı yiyor, üstüne duygularımızı sömürüyor. Şikayetçiyim.
warcraft 3 ü kutulu 45 tlye satan bir firma daha güzelini hakedemezdi. warcraft 3 çıktığı tarihten kalma son model teknolojik bir cihazın olsa o kadar para etmez.
Beter olsunlar. Dünya kadar para veriyorsun oyuna, bir Türkçe alt yazı bile koydurmuyor. Sony in oynların bir kısmı türkçe dublajlı iken, aral dan gelen oyunlarda alt yazı bile yok. Sen ithalatçı firmasın en azında çalıştığın oyun firmalarından alt yazı talebinde buluna bilirsin..
Dishonored 2 çıktı. Steamde 219 TL ye satılıyor. Bu fiyatlara oyun almayın ki fiyatları düşürsünler. Asgari ücretin kaç TL olduğunu sanki adamlar bilmiyormuş gibi 220 TL ye oyun satıyorlar utanmadan. Ayda 3 oyun almaya kalksan 600 TL yuh. Sonra korsan neden var. Korsan hep olacak kusura bakmayın.
Ulan çocuğum olsa bu kadar sevinip eğleneceğim aklıma gelmezdi umarım daha beter olurlar ve oyunun oyun olduğu akıllarına kazınmış olur ne lan o oyun fiyatları öyle dalga geçtiniz milletin aklı ile yıllarca şimdi dalga sırası bizde olsun sırayla bu işler para ile değil. :D
Geçen forza horizan 3 call of duty infinite warfare delux edition ve gears of war 4 ü xbox one için 930 tl ödedim arala da küfür ettim şimdi sevindim az itilemişler arala herşey müstehak arala
Biride çıkıp demiyor ki (yada ben götmedim) ; kardeşim iyi hoş ceza yemişler, alttan girmişler üstten çıkmışlar tamamda..bunun son kullanıcıya(yani bize) ne faydası var?! Şimdi aralalın sitesine girdim fiyatlar yine 200,300₺ arasında geziniyor!
İçimin yağları eridi <3 Bu kurumlar ve ülkenin ekonomisinden dolayı steam dışında Türkiye bazlı mağazalardan oyun alışverişi yapamıyoruz sırf playstation 4'e oyun alabilmek için binbir türlü yollardan Mağaza kredisi alıp dolar üzerinden US hesaptan satın alıyorum
PS4 oyuncuları 1700 tl ye konsol aldım, PC den ucuz diye sevinirken her bir oyunu 200 - 300 tl ye alıyor. İyi kazık cidden. Yemeye devam edin! Afiyet olsun! :)
Zerre kadar acımıyorum bu gibi firmalara. Özellikle teknoloji marketlere bakın. Dolar yükseldiğinde fiyatlar yükseliyor ama düştüğünde ne hikmetse gram oynama olmuyor. Düzenleme şart..
Fiyatlara yansımaz gibi...Orta yol bulunur.Siz millete geçirin arada biz ceza keselim modeli her alanda mevcut.Şimdi hülogglar itiraz ederde çevre konusu böyle işliyolar.Belediyeler aradabir işletmelere ceza keser, gider.bişey değişmez.Herneyse...Bu soruşturma bile 1.5 yılı geçti. Bundan sonrası idari mahkemeye gider. 1-3 yıl arası sürüyor ortalama ki çıkıcak kararda temyize giderse en az 1 yılda öyle sürer.Tabi bu süreler fetö opu öncesiydi.Şimdi hakimde kalmadı memlekette... Soruşturma başlangıcından sonra bunun ödenme kısmı nerdeyse 4-5 yılı buluyor. Hal böyle olunca önümüzdeki 2-3 yılda bile fiyatlar böyle devam edebilir. 4 geçir millete sonra 1 ceza öde... Yine de insan seviniyo tabi :D iyi olmuş.
yetmez ama evet durumu...
işte bu be işte buuuuuu araldan zerre haz almazdım cezanın yüksek olması gerekirdi ama bu tutarda çok güzel kan emicilere güzel bir darbe vurulmuş oldu
ooooooohhhhhhhhhhhh.teknosa ceza yiyince bunlar günah keçisi şeçtiler gaz almak için arala bişey yapmadan geçiştirirler diye sanmıştım ama meğerse teknosa cezası bu flimin fragmanıymış...benim için özellikle felaketlerle geçen 2016 senesinde aldığım en güzel haberlerden biri...
az yemiş kansız kitapsızlar bunun bi 5 katı geçirmeleri lazımdı. Yıllardır o kadar çok düdüklediler ki, biz almayın dedikçe "bön kötölö öyön ölcöm" diyen insanları, bu ceza bunlara dokunmaz.
Burada aslinda iyilik altinda yanlislik var. Teknosa tamam yuksek fiyata satabilir ama zaten oyunun fiyatini aral belirliyor. Teknosa sadece kar aliyor. Sizin yuksek fiyatlar icin arali suclamaniz gerekiyor. Ustelik verilen ceza tam tersi olmaliydi.Boylece aral fiyati dusururse teknosa zaten indirdi
Harika bir karar olmuş. Yüksek oyun fiyatları resmen bizi sömürdü. ülkemizde 1500-2000TL arası maaş alan birinin 200tl oyuna vermesi adaletsizlikti. aynı oyunu 1500-2000 euro maaş alan biri kendi ülkesinde 50-60 euro'lık fiyata alıyor. Fazladan 2-3 oyun'luk kadar para veriyoruz. Adaletsizlik.
valla benim aklıma takılan soru şu:madem aral ve teknosa bu kadar fiyat kitliyo millet ne diye alıyo bu firmalardan?? almayın onlardan adamların cebine girmesin para...rekabet kurumun verdiği cezadan daha kral olur..alternatif çok mesela durmaplay veya g2a.com...ama tek sıkıntı kutulu alma olayı
Yıllardır insanları sömüren firmalara bu cezalar dokunmaz bile, denetimleri sıklaştırıp her ay bu faaliyetlerine devam ediyorlar mı diye bakmak gerek, devam ederlerse tekrar tekrar cezaları yenilemedikten sonra 1 kere de kalırsa bu cezalar hiç bir caydırıcılığı olmaz. Bi de aynısını ttnete istiyorum
beter olun. nefret ediyorum bunlardan da, kutulu merakı yüzünden bunlara para verip biz dijital kullananlara zarar verenlerden de. artık konsol oyunları da dijital olarak satıldığına göre bu birşey üretmeyen aracılara hiç gerek yok.
merak etmeyin araya bir tanıdık torpil koyarlar bu cezalarda af kapsamına girer.. sonrada esnaftır, küçük işletmecidir yakasına yapışır bizim devletimiz. yani boşuna sevinmeyin.. bir TL bile tahsil etmeyecekler.. göstermelik şov bunlar
Gönül isterdi ki asıl cezayı millet versin.İnsanları keriz yerine koyan fiyatlara(yemezler yok gümrük vergisiymiş)biz tepkimizi koyup almasak görün bakın ne kadar düşecek fiyatlar..
Aral'a da 10 milyon ceza verselerdi de, şehir meydanlarında oyun karakterlerinin cosplayleriyle davul zurna eşliğinde halay çekip kutlasaydık. Buna da şükür ne diyelim, Allah daha beterinden korumasın Aralcığımı.
Ama olmadı ki bu... Teknosa ana dağıtıcı bile değil, 18 milyon TL ceza yiyor, bunlar 863 bin TL yiyor. Bu adamların iliğini kurutması lazım devletin. Canı öyle yanmalı ki ihanetinin bedelini ödemeli.
Yurtdışında, Avrupa ülkelerinde 1000 dolara karşılık bir bedelle satın alabileceğiniz (tax free) bir pc yada ürün Türkiyede dolar kuru yüzünden 4000 bin lira, bu ok. + yüzde 40 civarı vergiler 7000 bini geçiyor. Aynı ürünün Avrupa Amerika fiyatı 1200 dolar türkiyede 9000 tl zorluyor.
Asgari ücretin neredeyse on katı.
6 ay önce aldığım dizüstü oyun pc mi değiştirmeye yeltendim, almayı düşündüğüm ürünü pasaport çıkarıp yurt dışına günübirlik uçarak gidip alsam Tr fiyatından hesapladım neredeyse 150 dolar ucuza geliyor. + Yunanistana veya başka bir ülkeye gezi yapmış oluyorum.
Memleket olarak acınacak durumdayız. Dünyanın en yüksek fiyatlı petrolünü dünyanın en yüksek vergileriyle aldığımız otomobillerde kullanıyoruz. En yüksek kdvlerle satın aldığımız elektronik cihazlarımızda dünyanın gerisinde kotalı internet kullanıyor en yüksek iletişim vergilerini ödüyoruz.
Ve geçmek için yüksek geçiş ücretleri ödediğimiz köprülerimizle otoyollarımızla övünüyoruz. Az bile.. geçiş için para ödediğin yol yada köprü nasıl senin sayılıyorsa.
gnel olarak türkiyede her elektronik ithal ürün aşırı pahalı. Üstelik bu durum rekabet falan da değil direkt devletin vergisine dayalı. Her türlü elektronik tüketimin böyle fiyatlandırıldığı bir ülkede aral gibi firmaların yaptığı üçkağıtlar da benim nezdimde sürpriz falan değil.
Kriz olsa burda oyun muhabbeti yapamaz 200 liraya oyun alamazsın
Bu yorumu yayınlamanız dileğiyle.
Ohh be içimin yağları eridi ama rahatladım. Kaç senedir ne kitlediler millete. NEreden oyun alacağımızı şaşırmıştık artık. İnşallah batarlar. Ülkede oyun üreten yok ama kar eden çok.
o ne biçim rakkam on bin milyon baloncuk gibi :D
Tamam ceza yedi iyide fiyatlar aynı kaldıktan sonra biz oyunculara ne fark var?
yetmez ama evet durumu...
Teknosaya 8 trilyon ceza mı geldi yoksa o yıllık kâr'ları mı?
Cevap verir misiniz acayip merak ettim!
TEZ ZAMANDA DA BATARSINIZ İNŞALLAH.
Bu kadarla kalmasın,takip edilsin bu firmalar.