1/2

CoH2 yönetmeni Quinn Duffy ile konuştuk (Röportaj)

Murat Oktay 14.12.2012 - 16:16
"Konsolda RTS kontrolü çok zor!"
Murat Oktay: Merhaba. Öncelikle kendinizi bize tanıtır mısınız?

Quinn Duffy:
Benim adım Quinn Duffy, Company of Heroes 2’nin oyun direktörüyüm, Relic’te  15 yıldır çalışıyorum. Orijinal CoH serisinde çalıştım, ikincisinde çalışacağım için çok mutluyum.

MO: İlk oyunda Esence 1.0 motorunu kullanmıştınız, bu sefer Essence 3.0 kullanıyorsunuz. Peki bu motor sayesinde ne gibi yenilikler göreceğiz?
Q.D: Arka planda pek çok yeni teknoloji ile çalışıyoruz, bunu oyunda da göreceksiniz. Oynanışı yapım süresince ile desteklenip yeni teknolojiyi göstermek istiyoruz, motorun bizim istediğimiz şeyleri desteklediğine emin olmalıyız, bunu yapmak gerçekten çok kolay değil, daha fazla sisteme ulaşıp, daha fazla insanın oynamasını istiyoruz. DX11 ile çalışıyor bu sayede bize pek çok render imkanı sağlıyor, karlarda izler, atmosfer, hava değişişimi gibi bir sürü efekt mevcut, Essence Engine 3’ün en iyi yanı seslerin ve grafiğin bir sonraki aşamaya taşınıyor olması. Teknoloji açısından oldukça efektif ve oldukça hızlı, çoğu sistemde çalışan hızlı ve akıcı bir motor.

M.O: Pekala, oyunun hangi sistemlerde çalışacağını söyleyebilir misiniz, ilk oyunda oldukça yüksek sistem gereksinimleri vardı.
Q.D: Sistem gereksinimlerimiz belli değil fakat iyi bir makinede çalışacak. Dawn of War 2 çalıştıran makineler bunu çalıştırabilir, çıkalı 2 sene falan oldu. En düşük sistem gereksinimleri oynanışı desteklemeli, bu sebeple biraz çalışmalıyız, bu tarz şeyler üzerine ince iş gerekiyor fakat iyi bir makineye ihtiyacınız olacağını söyleyebilirim, buna rağmen bütün sistemlerde çalışmasını istiyoruz, oyun yüksek sistemlerde harika görünüyor.

CoH2 yönetmeni Quinn Duffy ile konuştuk (Röportaj)
M.O: Fakat ortalama sistemler çalıştırabilecek mi?
Q.D: Evet çalıştırabilecekler, insanlardan bu konuda çok fazla geri bildirim alıyoruz, özellikle Steam’de, insanların ne kullandığını biliyoruz, kimlerin Windows 7 kullanıp kimin DX9 ve DX10 kullandığını görüyoruz. Bu sayede oyunlarımızı geliştirirken sıkıntı yaşamıyoruz. DX11 makinelerde daha iyi çalışacağının garantisini verebiliriz.

M.O: Şimdiye kadar sadece PC için duyurdunuz oyunu fakat konsollar için düşünüyor musunuz?
Q.D: Şu anda öyle bir şey yok fakat bu konsollar çalıştıramaz diye değil kontroller yüzünden. CoH oldukça taktiksel bir oyun, çeşitli kombinasyonlarla taktik yapabiliyorsunuz, bu gerçekten gerekli fakat gelecek için oldukça umutluyum, dokunmatik cihazlar oyunculuğun geleceği, bence bu sayede oyunla oyuncu arasında oldukça iyi bir interaksiyon oluşturuyor, bu yüzden tabletlerde geleceği görebiliyorum.

M.O: Pek çok oyun İkinci Dünya Savaşı ile ilgili fakat onlar genelde FPS, ilk CoH oyunu normal RTS’lerden farklıydı, ilk oyundan daha farklı mekanikler görebilir miyiz yoksa gene aynı mı olacak?

Q.D: Yapmak istediğimiz ilk şeylerden birisi ana hayran grubumuzu tatmin etmek, CoH 1 oynayan herkes 2. oyuna oldukça aşina olacak. Tecrübeyi bilecekler ve bu sayede oyuna daha iyi alışacaklar, anladıkları mekanikler aynı kalacak, onlar için yeni şeyler değil daha fazla şey yapmak istiyoruz, daha çok taktik, daha çok kalite, daha çok görsellik ve ses, oyunun içine girmelerini istiyoruz, oyunun içinde komutanlarınızı değiştirip çoğu şeyi modifiye edebileceksiniz, bu oyun tecrübesi için oldukça farklı