1/4

Far Cry 3 - Mark Thompson röportajı

Murat Halilbeyoğlu 13.10.2012 - 15:26
Yeni adamız hakkında biraz daha bilgi alalım
Ubisoft'ta bölüm tasarımcısı olarak çalışan Öark şu anda Far Cry 3 ekibinde bölüm baş tasarımcısı görevini gerçekleştiriyor. Ubisoft'ta katılmadan önce Newcastle'daki Midway Games'te aynı işin yapan Mark daha sonra görev baş tasarımcısı olarak Wheelman ve Rush gibi oyunlarda da görev aldı. Genel olarak birinci ve üçüncü parti pek çok oyunun geliştirilme işlemine dahil olan Mark dağıtımcılar için konuşmaları yazmaktan, üretim öncesi başlangıç konseptini, oyun içeriklerinin tasarım ve yerleştime işlemlerini yapıyor.

Şimdi Mark Thompson ile gerçekleştirdiğimiz Far Cry 3 röportajını yayınlıyoruz.

Far Cry 3 - Mark Thompson röportajı


Yapılan bir röportajda oyunun yazarı Jeffrey Yohalem, Far Cry 3’ün psikolojik aksiyon oyunu olacağını söylemişti. Daha önce çıkmış başka kayda değer FPS oyunlarında da (Condemned, F.E.A.R., BioShock gibi) bu tarz bir psikolojik taraf bulunuyordu. Far Cry 3’ün bu anlamda farkı nedir? Oyuncular duygu olarak nasıl bir oyun beklemeliler?


Far Cry 3’te daha kişisel bir hikaye oluşturmak istedik. Bu oyunda yapmaya niyetlendiğimiz şey normal insanları alıp anormal bir durumun içine atmak. Onların dünyasını yok etmek ve o parçalanmış hayatlarını bir araya getirmeye çalışırken neler olacağını görmekti. Senin ya da benim gibi bir adam, arkadaşlarının kaçırıldığını, kardeşinin öldürüldüğünü ve Vaas gibi psikopat ile karşı karşıya kaldığını görürse ne olur? Bu tarz insanların hayatta kalma içgüdüsü onları ne kadar ileri götürebilir? O insanlar hayatta kalmak için, arkadaşını kurtarmak için öldürmek zorunda kalırlarsa ve hatta daha sonra sadece kendisini güçlü hissettirdiği için, ona kazanma hissini sağladığı için öldürmeye devam ederse ne olur?  Bütün bunlar “normal” kavramını ne yöne iter?

İlk Far Cry oyunun CryTek tarafından yapılmış olsa da diğer iki oyunu siz geliştirdiniz (ve devam ediyorsunuz). Far Cry 3’ü daha iyi yapmak adına eski oyunlardan nasıl dersler çıkarttınız?

Far Cry hayranlarından aldığımız feedback’leri çok dikkatli dinledik ve gördük ki oyuncular açık dünya sisteminden, daha bağlantılı daha ödüllendirici bir tecrübe istiyorlar. Biz de bu açık dünyadaki oyun alanının derinlik sahibi ve zengin olması için çok çaba harcadık. O kadar ki, hikâyedeki görevler arasında ormanda kaybolabileceksiniz ve o sırada da eğlenebileceksiniz. İster hayvanları avlayın ister kayıp hazineleri arayın, dünyanın dinamik ekosistemi oyuncular dünyada ilerlerken onlara eşsiz tecrübeler yaşatacak. Öte yandan radyo istasyonları ve ileri karakol mevkilerini de dahil edince bu yarattığımız dünyayı değiştirme imkanınız da olacak. Adanın hakimiyetini ele geçirip oyuna kendi damgalarını vurabilecekler.

Oyunu dünyaya tanıtırken odak noktanız genel olarak Vaas gibi dengesiz karakterler oldu. Bildiğimiz kadarı ile daha onun gibi pek çok NPC ile karışlaşacağız (dengesiz, kafadan çatlak). Far Cry 3 bize hikaye olarak ne anlatacak? Bize bu oyunda anlatmak istediğiniz ana konu nedir? (Kız arkadaşını kurtarmaya çalışan bir adam dışında)

Herkes Vaas kadar çılgın değil, onun kendisine has bir deliliği var ancak oyunda başkaları de bulunacak. Delilik oyunun bir teması ama bunu keskin bir biçimde, siyah beyaz ayrımı gibi anlatmaya çalışmıyoruz. Bizim ilgimizi çeken farklı türdeki delilikler fikri oldu. Bazen hiç beklenmedik şekilde korkutucu olabilen beyninizdeki o gri bölgeler. Size elinde bir silahla bağıran adam her zaman için en büyük deliliğe bir örnek olmaz. Bazen deliliğin en kötüsü geldiğini görmediğiniz tarzda bir deliliktir. Misal güvendiğiniz bir arkadaşınızın daha önce hiç görmediğiniz bir yanının yavaşça ortaya çıkması gibi. Çünkü en azından elinde silah olan adamın deli olduğunun biliyorsunuzdur.