1/3

StarCraft 2: Heart of the Swarm - Bölüm 2

Mert Günhan 15.03.2013 - 19:16
Kalıp seven mi olacaksın yoksa gidip üzen mi Kerrigan?
Platformlar PC
StarCraft 2: Heart of the Swarm - Bölüm 2
  • Yapımcı - Yayıncı Blizzard - Blizzard
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
Merlin Puanı 87
6 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%54
Artılar Yeni eklenen kullanışlı Multiplayer seçenekleri, Yeni birimler sadece lafta değil, taktiksel varyasyonları arttırıyor, RTS türünde görsel bir şölen, Zerg ırkını ilk defa hikayesel olarak bu kadar detaylı tanıma imkanı, Fizik motoru atmosferi çok iyi taşıyor, Zerg karakterleri çok başarılı
Eksiler -Ön koşulları fazla, Blizzard oyuncuların bariz bir şekilde StarCraft kültürüne sahip olmasını bekliyor, Müzikler oldukça güzel olmasına rağmen ilk oyundan kompozisyon olarak çok fazla farklılık göstermiyor, Evolution görevleri aslında görev değil, Campaign modunda yer yer tempo düşebiliyor
StarCraft II: Heart of The Swarm incelememize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Birinci kısımda sizlere oyunun hikaye modundan detaylıca bahsetmiştim, şimdi daha çok yeni gelen birimler, değişiklikler ve StarCraft serisinin en güçlü yanı olan Multiplayer kısmından bahsedeceğim ve oyunun puanı belli olacak.

StarCraft II: Heart of The Swarm incelemesinin birinci kısmına gitmek için tıklayınız.

Blizzard StarCraft II’yi ilk duyurduğunda oyunda sadece Terran Campaign modu olduğunu açıkladığında oyunculardan çok ciddi tepkiler almıştı. Çoğumuz bunun bir pazarlama yöntemi olduğunu düşünmüş ve bu sistemin işe yaramayacağını söylemiştik. Peki ama gerçekten durum böyle mi?

Sarah Kerrigan’ın hikayesini bitirip, oldukça güzel bir son ile karşılaştırdıktan sonra, Protoss ırkını ve Zeratul’u konu alacak “Legacy of The Void” ek paketine hikayesel olarak sağlam bir zemin hazırlayan Heart of The Swarm, bu her ırka ayrı odaklanan ek paket olayını çok iyi bir şekilde gerçekleştirmiş durumda.

StarCraft 2: Heart of the Swarm - Bölüm 2
"Ah Kerrigan ah, kalıp seven mi olacaksın yoksa gidip üzen mi?"
Heart of The Swarm’ın en güçlü yönlerinden birisi, Multiplayer anlamında özellikle Zerg ırkına çok ciddi bir eksen getiriyor olması. Bu eksene yeni birimler, yeni taktikler ve yeni oyun anlayışları dahil.  Sadece Zerg değil, Terran ve Protoss ırkı ile beraber 7 adet oyunun dinamiklerine direkt etki eden birimler ekleyen paket, 26 yeni harita ve baştan tasarlanmış arayüz ile gerçekten Wings of Liberty’nin 2010’da getirdiği pek çok elementi iki adım ileri götürüyor.

HotS’un hikaye modundan bahsetmiştim fakat sunduğu evrim ve mutasyon dinamiklerinin oynanışa nasıl etki ettiğini biraz daha derinleştirmek istiyorum. “Evolution Missions” adı altında çıktığınız evrim görevleri ile yedi adet Zerg ünitesini geliştirebilirken, aynı birimin farklı özelliklere sahip iki adet varyasyonundan birisini seçiyorsunuz. Farklı varyasyon ile pek çok taktik ve stratejiye erişebilmek mümkün, hatta bu sayı oldukça fazla.

Hikaye modu için bahsettiğim zengin taktik yapısı multiplayer bağlamında Heart of The Swarm’da mevcut.  Yeni ünitelerle birlikte oldukça farklı taktikler ve stratejiler yaratarak oynanış tarzınızı tamamen değiştirebilmeniz mümkün. Protoss oyuncularının özellikle en büyük şikayetlerinden birisi oyunda rakiplerini erkenden taciz edebilmelerinin Terran ve Zerg’e nazaran daha zor oluşuydu.

Zerg oyuncuları ise birimlerinin Terran karşısında dayanıksızlığından yakınıyordu. Protoss artık Oracle ile daha kinetik bir oynanış sergileyebilirken Zerg ırkı oldukça işe yarayan Swarm Host birimi ile erken kuşatmalara başlayabilir veya Terran tacizlerine karşı sağlam bir defans sağlayabilir. Widow Mine’ın düzgün kullanımı sayesinde Terran ırkı yer savaşlarında ciddi anlamda anlık dengeleri değiştirebilirken stratejik davrandığı vakit oldukça can yakıcı olabiliyor.

Wings of Liberty'de oldukça kullanılan pek çok taktik ve strateji, Heart of The Swarm ile birlikte epey inaktif olmuş. Zaten bir süredir Viking Rush tercih etmeyen Terran oyuncuları, artık iyice başka taktiklere yönelmeli. Öte yandan Protoss yeni gelen Tempest birimi ile havada ucuz ve hızlı üstünlük sağlayabilmekte.

StarCraft 2: Heart of the Swarm - Bölüm 2
"Abathur oyun boyunca çok enteresan şeyler söylüyor"

StarCraft II’nin Multiplayer konusunda en büyük sıkıntılarından birisi yeni başlayan oyunculara şans tanımamasıydı. Wings of Liberty betasından beri ben de sürekli olarak Multiplayer konusunda iyi olmaya çalışıyorum fakat ardı ardına ezilmekten dolayı bir süre sonra sıkılıp bırakıyorum. Heart of The Swarm bu konuda yenilikler getirerek yeni başlayanlara daha kullanıcı dostu bir sistem getiriyor. Bu kullanıcı dostu durum arayüz tasarımından tutun Ladder sistemine kadar mevcut.

Bu ne demek oluyor? Wings of Liberty’de halihazırda olan çoğu şey daha çok geliştirilmiş ve maçlara hazırlık yapmanız, kendinizi eğitmeniz için fırsatlar oluşturulmuş. Eşleştirme sistemi ciddi anlamda tutarlı bir şekilde çalışıyor artık, eşleştirme istemiyorsanız açık olan maçlardan birisini seçip hop diye dalabiliyorsunuz. StarCraft II oyununuzu geliştirmek için ben eşleştirme maçlarından önce bu tarz oyuncular arası kurulan maçlara girmenizi öneriyorum. Özellikle yaptığınız maçların tekrarlarını izlerken birden bire kontrolü ele alıp “ne yapabilirdim” sorusunu cevaplayabileceğiniz bir sistem gelmiş ki bu gerçekten oyununuzu geliştirmeniz için inanılmaz önemli.