1/2

Army Of Two

Can Sağlam 3.06.2010 - 12:31
Takım arkadaşınızla birlikte sıradışı bir çatışmaya hazırlanın!
Yıllardır birçok aksiyon oyunu oynadık ve oynama devam ediyoruz. Bu oyunlar içerisinde, ülkemiz için İkinci Dünya Savaşı'nda savaştık, yeri geldi bin bir çeşit yaratıklara karşı Dünyamızı savunduk, bazen de gizli bir ajanı oynayıp, gölgelerin en büyük dostumuz olmasına şahit olduk. Ama bütün bu yapımlarda, tek başımıza bırakılmıştık, yalnızdık, görevleri tek başımıza omuzlamamız gerekiyordu. Tabii, ara sıra, bazı takım bazlı aksiyon oyunları geliştirildi, ama çoğu takım arkadaşlarınıza bir takım emir vermekten öteye gidemedi.

Army of Two, XBox 360 ve PS3 için, EA Games'in Montreal stüdyoları tarafından hazırlanan yeni nesil bir aksiyon oyunu. Yukarda belirttiğim tek kişilik oyunların aksine, Army of Two'da tek başımıza yapacağımız görevler yok. Korkunç bir görünüme sahip, her şeyiyle tam teçhizatlı ve üstün özelliklere sahip iki takım arkadaşını yüksek riskli görevlerde, kontrol edebileceğimiz bir oyun.

Karakterlerimiz Tyson ve Eliot(kendileri birer paralı asker), oyun boyunca birbirlerine sürekli yardımda bulunacak, dayanışma içerisinde olacaklar. İçlerinden biri hata yaptığında diğeri sinirlenecek, bağıracak, hatta küfür bile edebilecek. Bu ikili arasındaki dostluk eğer ilerlerse, ikili birbirleriyle şakalaşabilecek, çatışmalar sırasında şarjör gibi yardımları esirgemeyecekler. Aksine bu iki dostluk arasında bir soğukluk yaşanırsa, yanınızdaki karakter, isteklerinizi yerine getirmeyecek, sizi takip etmeyecek, kısacası başına buyruk bir şekilde dolaşabilecek. Ki böyle bir şeyin olmasını kimse istemez sanırım, zira oyun boyunca bir de ne yaptığını pek bilmeyen ya da görevleri sizden önce yerine getirmeyi çalışan birisiyle de uğraşmak zorunda kalabilirsiniz.

Biz bir takımız

Tabii, takım arkadaşınızı yapay zekâya teslim etmek zorunda da değilsiniz elbette. Yanınızdaki arkadaşınız da, istediği bir zaman oyuna dâhil olabilecek, gerçek bir kişiyle oyunu oynamanın tadına varabileceksiniz. Ayrıca söylenenler arasında bu ikili oyunun, Xbox Live üzerinden de oynanılabileceğini, hatta Xbox'ın mikrofonuyla iletişim kurabileceğiz.

Arkadaşınızla birlikte oynayabildikten sonra, yapay zekayla oynamanın ne anlamı var diye sorarsanız, büyük ihtimalle yanılıyor olacaksınız. Splinter Cell serisinin yapımcılarından Reid Schneider'in başında bulunduğu grup, grafikler ve sesleri bir kenara bırakarak harıl harıl nasıl daha gerçekçi bir takım arkadaşı üretebiliriz diye çalışıyorlar. Mesela bu yılki E3'de gösterilen demodaki bir görevde, takım arkadaşımıza tehlikeli bir emir verdiğimizde, alabileceğimiz tepki "Sen kendini aksiyon filminde sanıyorsan galiba!" olabiliyor. Bir diğer özellik de, takım arkadaşımızın oyun boyunca bir belleğe sahip olacağı; önceki görevlerde yaptığımız hataları bize hatırlatabileceği hatta göndermeler bile yapabileceği söyleniyor. Ayrıca bazı görevlerde çeşitli araçları kullanarak görev yerine gitmemiz istenecek. Böyle durumlarda en basitinden bir botu ister siz kullanırsınız, arkadaşınızda çevreyi kollar, isterseniz de tam tersi; karar size kalmış.