• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Artık her oyun açık dünya mı olmalı? Yorumları - (119) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 7.08.2025 08:58
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.04.2019 05:24
Abi belki dalga geçebilirsiniz Ama bence açık dünya oyunları minecraft gibi olmalı aslında konusu grafikleri falan değil önemli konu haritası minecraftın haritası gerçek dünyanın 8 katı büyüklüğünde açık dünya oyunlarında olması gereken en önemli kriter bu gerçek dünya kadar büyük harita yaparsalar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.10.2016 22:41
Gelmiş geçmiş tüm Open World oyunların KRALI Grand Theft Auto serisi ise , Vezir-i Azamı da FAR CRY serisidir :) Ama ne yazık ki o kadar yorum içinde bir yorumda falan rastladım adına o da şöyle üstün körü... Yazık , ciddi söylüyorum Açık Dünya kuşunun sağ kanadı GTA ise Sol kanadı FAR CRY dır ;)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.10.2016 10:01
Witcher3, mgs v ve fallout?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 18:58
Açık dünyada hikaye bütünlüğü sağlanamıyor ve de insana karışık geliyor çok ayrıntılı açık dünya. Çok fazla crafting falan var. Hikayeli oyunlarda kısa genelde.Oyun dediğin 15 saat hikayeli olmalı çünkü kaliteli yapım az parasına değmiyor.Senede 2 açık dünya oyunu yeter gerisi full hikaye olmalı.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 13.10.2016 22:30
Hikaye eğer seni Crafting'e ciddi şekilde gereksinim duymaya iterse inan ki oyunun tuzu biberi olur , doğru kullanıldığında Crafting de can dır :D

Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.09.2016 20:15
İyi yapıldıktan sonra sonra gerisi hikaye.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.09.2016 13:18
witcher 3 iyi bir açık dünya oyunuydu. zaten oyun rpg ancak bence ana hikaye bittikten sonra oyun açık dünyaya dönüşmeliydi. ana hikaye oldukça soğuyor bu şekilde. gerçekçiliğini yitiriyor. acilen şunu yapmalısın diyor sen gidip 10 tane yan görev 5 tane kontrat yapıp sonra ana hikayeye dönüyorsun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.09.2016 12:45
ülkemiz için her oyun açık dünya yapıcalacak diye tartışıcalıgına kalitesinden ödun verilicegine bence türkçe dil destegi en azından altyazı destegi için devlet destekli gruplar kurulmalı en azından oyunların anlayan kitlesi artar ve daha çok kişiye ulaşır örnegin fallout4 super ama oynuyan az
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.09.2016 10:32
ulan kurtlar vadisinin oyunu ciksa hepiniz sakatlar gibi oynarsiniz ama naz yapiyorsunuz kizlar gibi
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.09.2016 09:24
Metro 2033 gibi oyunlar bu acik dunya sapikligi yuzunden artik cikmiyor
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 16:36
The Elder Scrolls serisini atlamışsınız. Açık dünya deyince akla gelen ilk seridir.
Yanıtla
ugurlsm
ugurlsm 10.09.2016 00:17
witcher oynayan veletler tes'e laf söylüyor
MK Okuru
MK Okuru 10.09.2016 00:13
19:10 aç internetten yaratılıştan itibaren oku bakayım konusu var mı yok mu lorkhan kim desem bilmez gelmiş konusu sıkıcı diyo üstelik en iyi hikaye gowdaymış yunan mitolojisini katletmekten başka bişey değil ilk oyunda atina da çöl vardı allah aşkına atina da çöl ne arasın
MK Okuru
MK Okuru 10.09.2016 00:09
adam tes hikayesini gowla kıyaslıyo :) gülsem mi ağlasam mı bilemedim şimdi (gülmek daha mantıklı geldi)
MK Okuru
MK Okuru 7.09.2016 23:51
Elder Scrolls'un mu konusu yok? Kardeş sen iyi misin? TES evrenindeki konuyla en az 3 kalın kitap yazılabilir. Buraya gelip cahil cahil yorumlar yapmayın.
MK Okuru
MK Okuru 7.09.2016 19:10
13:26 Türkçe dil paketi var ama hikayesini zaten biliyorum ve saçma buluyorum. Bu sene gow çıkacak en iyi hikaye o açık dünyada olacak diyorlar bakalım.
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 23:01
14:14 bi konusu yok elle tutulur bir gow değil
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 13:26
Adamın ingilizcesi olmayınca saçma demesi normal. Muhtemelen bu zamana kadar okuduğu en maceralı kitap Cin Ali - Sirkte falandır herhalde.
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 14:14
neredeyse orta dünya kadar derin bir evrene sahip TES serisine saçma sapan hikayeler demendeki mantık nedir
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 01:51
He he saçma sapan hikayeleri
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.09.2016 22:17
Open World olup ilmek ilmek işlenmiş harita konusunda güzel örneklerden biri de Retro City Rampage. Severek oynarız efenim.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 3.09.2016 14:00
Bende sizin gibi düşünüyorum. Her oyun açık dünya olmamalı. Açık dünya oyununu gerçekten hakkıyla yapabilen firmalar yapmalı. Buraya kadar hemfikirim. Ama şöyle bir husus daha var; genel itibariyle açık dünya olmayan oyunların oynanış süreleri açık dünya oyunlara göre oldukça kısa oluyor. Yani tamam belki hatırımızda kalan en güzel oyunların çoğu çizgisel bir ilerleyişe sahip ama ağzımıza bir parmak bal çalıp bize credits ekranıyla başbaşa bırakmaları ne yalan söyleyeyim gerçekten sinirimi bozuyor. Ben istiyorum ki açık dünya olmayan bir oyun kadar derin kurgusu ve senaryosu olan bir oyun olsun ve bunun yanında bir açık dünya oyununda klişeleşmiş birbirinin benzeri yan görevlerle donatılmasın. Ayrıca bize uzun bir hikaye modu sunsun. Benim için bunu dünya üzerinde başarabilen tek bir oyun var o da GTA serisi. Witcher 3'de güzel bir örneğidir kaliteli yapımların ama ben tarzının genele hitap ettiğini düşünmediğim için onu pek yazmak istemedim. GTA serilerinde neredeyse hiç bir görev birbirine benzemiyor, sana dolu dolu zengin içerikli bir harita sunuyor, çok uzunca bir süre sana kendisini oynatabiliyor. Ne bunu bu kadar just cause başarabildi ne godfather serisi başarabildi ne başka bir seri başarabildi. Bakın bu söylediğimden sakın ola ki bu oyunlar kötü anlamı çıkarmayın. Hepsi efsanedir ve bize çok güzel saatler yaşatmıştır. Ama bana çizgisel bir oyunun derinliğini ve açık dünya bir oyunun kalitesini hissettirebilen bence yegane oyun Gta'dır. Diğer açık dünyaların her zaman bir noksanlığı olmuştur ama Gta bunu bir şekilde her zaman en asgari düzeyde tutmayı başarabilmişir. E durum böyleyken başka firmalar açık dünya yapmasın mı? Tabiki de yapsın. Hiç birimiz 6 senede bir Gta çıksın diye bekleyemeyiz. Arada eğlenecek farklı açık dünya oyunları da yapılmalı. Ben yazımın en başında sadece becerebilenler açık dünya yapsın demiştim hala sözümün arkasındayım. Ben zaten naughty dog açık dünya yapsın demiyorum. Rockstar yapsın, ubisoft yapsın, square enix yapsın (bu yapımcı mı dağıtıcı mı çok eminde değilim) bunun gibi işini bilen firmalar yapsın. Yapılmış olması için yapılmasın. Ama benim istediğim her açık dünya oyunun Gta kalitesinde dolu dolu bir içerikle ve tekdüze bir hikayeyle karşımıza gelmemesi ve naughty dog santsallığına ve içeriğine sahip olabilmesi, ve her çizgisel oyununda Gta'nın uzunca oynanış süresine sahip olması ve yine naughty dog veya ubisoft sanatsallığına ve gerçekçiliğine sahip olması...
Yanıtla
ozan86
ozan86 9.09.2016 16:48
Ultraaslan, GTA ile ilgili 280 satır övgü düzmen veya artılarını belirtmen ortak kanıyı değiştirmiyor.
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 21:39
ultrAslan yorumunda benim katılmadığım kısım Gta serisi ile ilgili olan kısım.Bence Gta serisi senaryo ve atmosfer konusunda çok sığ ve duygudan yoksun.
ultrAslan
ultrAslan 5.09.2016 12:27
MK Okuru, 05.09.2016 05:14 
Abicim ben ps fanboyu falan değilim konumuzda bu değil. Ama bu sitenin yaş ortalaması mı düşük troll mü çok fazla anlamadım ama sürekli bir fanboy yakıştırması var bana karşı. En az 50 tane farklı sony veya playstation haberinde yazdığım onlarca olumsuz yorumu kimse görmez ama yazdığım olumlu yorumlar hemen göze batar. Çünkü art niyet var ve algıda seçicilik var. Ama umrumda değil ben hala bana göre doğru veya yanlış gelen şeyleri yazmaya devam edeceğim...
ultrAslan
ultrAslan 5.09.2016 12:23
MK Okuru, 04.09.2016 14:29
Seninle dünyanın kabul ettiği en iyi açık dünya oyununun tartışmasına girmeyeceğim. Ama yazdığına ithafen şunu söylemek isterim; Gta oyunlarının hepsinde oldukça fazla yan görev vardır. Ama oyun sana onu öyle bir sunuyor ki sana yan görevmiş hissiyatı yaşatmıyor. Ve sende bunu şu an gösterdiğin gibi bir güzel yemiş olan kesimdesin. Bunların yan görev olduğunu bile anlamamışsın. O kadar alışmışsın ki tekdüze yan görevlere ayırdına bile varamıyorsun. Sana şunuda söylemek isterim. Gta serilerinde pek çok kişiden görev alırsın. Pek çok farklı adamın görevlerini yaparsın. Ve bilmiyorum farkında mısın ama haritada sadece belli başlı görevleri yaparak, yani sadece 2 veya 3 farklı kişinin görevlerini yaparak oyunu bitirebilirsin. Yani oyundaki 10 veya 15 farklı karakterin görevlerini yapmak zorunda değilsindir. Işte bunun ayırdına varamamışsın. Oyunda yan görev yok zannediyorsun. Çünkü Gta oyunları bunu her zaman ustalıkla hikayeye yedirebilmişir. Sen farkına bile varamamışsın. Zaten Gta'nın amacıda budur. Ve işte gta bu yüzden gta'dır
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 05:14
ultra, ps fanboyluğunu bir kenara bıraktığı zaman iyi yorumları ortaya çıkabiliyor...yine de hatasız yorumları 30 Ağustos, 29 Ekim gibi bayramlarımızda :D bayramdan bayrama görsekde mesele değil...
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 14:29
ne gta hayranlığıymış tamam arkadaş bizde ana hikayeyi oynadık çok güzeldi de gta da adam akıllı bi yan görev yoktu ki hatta yan görev yoktu düz ana hikayeden oluşan bi oyunun nesi dolu anlamadım he doludan kastın yapabileceğin şeyler ise o zaman bilemem.
ultrAslan
ultrAslan 4.09.2016 00:03
Ömer güzel düşüncen için teşekkür ediyorum ve bende senin yazdığın şeye katılıyorum. Her oyun kendi tarzıyla güzel. Ama dediğim eksiklikler giderilirse açık dünya mı yoksa açık dünya olmayan oyun mu tartışması kesinlikle son bulacaktır
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 23:54
Abi hayattan soğudum okurken
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 20:19
ubisoft da yapmasın, ac serisindeki görevler birbirine benziyor hep.
omer724
omer724 3.09.2016 18:00
bir yorum daha belirtmek istiyorum mesela gta 5 sizi gerçekte ki hayatı yaşama hissiyatını vermek isteyerek açık dünya oyunu olarak yapılırken açık dünya olmayıp uncharted gibi hikaye odaklı film tadında oyunlar ise açık dünya oyunu olmuyor sen uncharted'ı gidip açık dünya yaparsan o oyun sana MGSV gibi hayal kırıklığı olur :/
omer724
omer724 3.09.2016 17:53
ultraslan haklısın dostum yine veled ler gelip sana küfür edecek ama sen yinede yazmaya devam et çünkü şu sitede senin ki gibi mantıklı yorumları az görüyorum aynı kafadanız yeminle :D
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 17:39
senin yüzünden bu siteden soğudum, saçma yorumların var, gerçi okumadım bu sefer.
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 16:55
Peki abi
Kalan Karakter: 300 Gönder
ozan86
ozan86 9.09.2016 16:35
Açık Dünya'dan ziyade oyuncuya "Oynarken Özgürlük" tanıyan oyunlar olmalı. Mesela Hitman bir açık dünya oyunu değil. Fakat hedefe ulaşmak için 4-5 tane alternatif yol var.

Ama iddialı bir oyunun açık dünya olmasını hepimiz isteriz :)

Bir de naçizhane beklentim binlerce kişilik orduları yönetebileceğimiz açık dünya oyunları :))




Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
spideus
spideus 8.09.2016 14:27
Çok doğru noktalara değinmişsiniz. Bana göre açık dünyanın kalitesini belirleyen en önemli faktörlerden birisi "akılda kalıcılık". Yani haritanın büyük olması değil, o haritanın her köşesindeki farklılıklar ve ilgi çekici detaylar. Bunu en iyi başarabilen firma Rockstar bence. Uzun süre GTA, Red Dead Redemption ya da Bully oynayan herkes kendi mahallesi gibi ezbere bilir bütün mekanları. GTA V'in büsbüyük haritasında çölünden ormanına, gettosundan zengin mahallesine her yerde farklılık var. Aynı şekilde Red Dead Redemption'da da bitki örtüsünün, yer şekillerinin bile değiştiğini hissediyorsunuz. Bu detaylar hikaye akışına da çok güzel yansıtılıyor. Diğerlerinin Rockstar'dan öğrenecek çok şeyi var.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 16:14
En iyi açık dünya oyunu saklambaçtır.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 8.09.2016 10:58
Yeni nesil bilmez bunu, bilse de grafiklerini beğenmez :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 13:34
KURTLAR VADISI PUSU ACIK DUNYA OYUNU SEHIR ISTANBUL-ANKARA KARAKTER POLAT ALEMDAR:D:D
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 7.09.2016 16:39
Ne varki gayet guzel olur Godfatherin Scarfacenin oyununu cikarmislar neden Kurtlar vadisi oyunu cikarmasinlar Gta 4 motoru ile
MK Okuru
MK Okuru 7.09.2016 04:38
22:49 seni alalım belliki yaşı küçük bir kardeşimiz
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 22:49
Alın bu veledi burdan.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 16:38
Asassins creed ezio nun olduğu seri en iyi gelmiş geçmiş açık dünya oyunuydu bana göre
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 7.09.2016 04:41
Bu yorumu beğenin haksızmıyım :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 07:09
Açık dünya kesinlikle olmalı,koridor shooter mantığı,a noktasından b noktasına git mantığı bitmiştir.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 18:00
a noktasından b noktasına mantığı bitmiş ha! Esas açık dünyada a noktasından b noktasına gidiyosun.yok efem şurada görev var oraya git, yok efem b noktasında şu görev var, c noktasında yan görev var. önce b noktasına git malzeme al sonra c noktasına geri dön..... açık dünya tamamen nokta mantığı :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 13:54
kesinlikle öyle olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2016 11:20
GTA'dan başka açık dünyaya gerek yok, fuzuli kod ve zaman kaybı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 11:40
Hikayeye odaklanan oyunlar açık dünya olmamalı, belki yarı açık dünya olabilir belki ama tam açık dünya hikayeyi öldürüyor.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 17:13
Yavrum ne Witcher'ı? Witcher dediğin Michael Moorcook'un Elric Destanı'ndan araklama bir oyun.
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 04:30
15 saat ideal yine az değil. The Order 1886 gibi 5 saatte bitende var.
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 04:23
O örnekleri vermemin sebebi hikaye kurgusunun açık dünya ile de gayet güzel işlenebildiğini anlatmak.Çizgisel olarak ilerleyen bir oyundan çok daha başarılı olarak hemde. Uncharted film gibi bir oyun. Ne kadar beğensemde aynı filmi tekrar tekrar izlemem.
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 00:18
hikayeye odaklanan oyunlar açık dünya olmamalı tam malca bir yorum,iyi bütün oyun just cause gibi sağdan sola ucup itediğin yeri patlatma üzerine olsun,witcherin verdiği hikayeyi hangi oyun verdi ? tomb raidermi ?
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 20:17
Kesinlikle katılıyorum bunun en büyük örneği Witcher 3'tür TES serisi gibi oyunlardır . Hikaye inanılmaz bölünüyor . Witcher 3'te nerede kaldığımı unuttum defalarca yan görev kaçırmamak için.Ama bir yandan da bu sefer yan görev koymasalar buna laf ediyoruz.Anlamadım gitti bunun dengesi nasıl olmalı?
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 15:21
Uncharted in yuzune bakmiyosan hata sende. Kac yasindasin bilmiyorum ama lisede ogretiyorlar romanlarin nasil her okundugunda baska bi tat biraktigini, uncharted gibi oyunlarda boyle. Ilk oynayisinla ilerki oynayislarin farklilasiyor her zaman farkli bi cerceveden goruyorsun.
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:03
Senin hikaye ile ilgin yok demek ki. Boş yere yorum yazmışsın. Ben hikayeden bahsediyorum, sen 15 saat az diyorsun.
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 11:48
Alakası yok bunun en büyük örnekleri de Witcher ve GTA. Tabi zevke bağlı ama ben Uncharted gibi 15 saatte bitirip bir daha yüzüne bakmayacağım oyunlara kuruş ödemem, nasıl hikayesi olursa olsun.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 14:40
Sayın Editörün yazdıklarına katılıyorum tamamen aynı içerik ve aynı yerler yapılıyor sonrada adı " açık dünya " diye sunuluyor güzel pazarlama politikası. Açık dünya olması sadece daha fazla yer kaplamasına SSD kullananlar için daha kötü oluyor içi boş kocaman map yapmanın mantığı nedir ???
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ugurlsm
ugurlsm 3.09.2016 15:52
Bence bu olay Skyrim ile başladı
Skyrim mükemmel bir açık dünya sundu ve
açık dünya dışında ki oyun elementleri diğer oyunların gerisinde olmasına rağmen inanılmaz bir satış başarısı yakaladı.
Açık dünya diğer firmaların ilgisini çekti
inceleme yaparken oyunun açık dünya olmamasından not kıran insanlar türedi.
Ama iki sorun var: açık dünya oyunu yapmak her oyuna yakışmıyor ve açık dünyayı geliştirmek isterken diğer oyun elementleri ile yeteri kadar uğraşamıyorlar.
üstelik witcher 3'ün açık dünyası iyi falan değildi
soru işareti avlamaktan başka bir olayı yok (bunu yazdım diye yayınlamamak gibi bir şey yapmazsınız umarım :D)
ne demişler "az çoktan fazladır
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 14:10
14:41 insanlar odun gibi diye açık dünyanın nesi cansız üstelik 2011e kadar skyrimden daha dolu bir açık dünyaya sahip kaç tane oyun vardı ki
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 14:41
açık dünyadan kasıtları sadece içindeki yapabileceğin görevle r değil atmosferiiçindeki insanların canlılığı vs. Witcher 3 gibi oyuna açık dünyası iyi değil demek herkes tarafından gülünç bulunur ki skyrim'in açık dünyası acayip cansız insanları odun gibi.
Kalan Karakter: 300 Gönder
agg1401
agg1401 5.09.2016 13:42
Tek bir kaç cümle, yapılan oyunların %90'lık kısmı bana zerre zevk vermiyor. Bu yüzden eskileri oynuyorum. Maalesef oyuna bakıyorum ve boyutuna sonra sessizce düşünüyorum.

Acaba indirmeye değecek mi diye? Sanmıyorum, lütfen firmalar açık dünyadan kafalarını çıkarıp azıcık eskilerin tadını veren oyunlara ihtiyacımız var. Kıytırık açık seçik oyunlara değil.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:29
Last of Us ve Uncharted gibi açık dünya olmayan ama defalarca oynanabilen oyunlara bakınca açık dünya olmasa da olur denebilir. Zaten açık dünya dediğiniz şeyde birbirini tekrar eden yan görevler dışında ne var? Özgürce gezmek vs diyorsak ben hikayeden keyif alır parkta gezintiye çıkarım daha iyi.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 11:29
süper bir yazı ama açık dünyanın da yeri ayrı bence..
GhostAkeno
GhostAkeno 3.09.2016 16:05
Bu kadar...
Kalan Karakter: 300 Gönder
babayaro
babayaro 5.09.2016 11:21
Bu tamamen oyunu geliştiren firmayla ilgili. Dediğiniz gibi içi bomboş, yürüme simülatöründen ibaret birsürü oyun var.

Öte yandan tercihen gittikçe genişleyen açık dünyalar(metroidvania mı diyorlardı) daha çok ilgimi çekiyor. Dark Souls örnek olarak verilebilir mesela. Ancak açık dünya olmasına rağmen bir açık dünya oyununda olması gereken çoğu şey yok. Mesela oyun boyunca nerede hangi düşman varsa orada durmaya devam eder. İnsan biraz değiştirir ne bilim farklı düşmanlar koyar. Farklı olaylar olsun orada, her geçtiğimizde aynı şeyi yapmayalım. Darksiders misal, zevkle oynadığım, gittikçe genişleyen bir açık dünyası vardı. En başta bütün dünyanın önümüze serilmesi pek hoşuma gitmiyor açıkçası. Eskiden GTA 'da şehirler sonradan genişlerdi, aynı şekilde eski nfs oyunlarında yarışlar kazandıkça yeni yarış alanları açılırdı.

Açık dünya oyunlada yapılması gereken şey aslında basit. Oyunu oynarken sanki ilerlemeli bir bölüm oynuyormuşuz gibi hissedeceğimiz ancak görünmez duvarlar, saçma engeller ve diğer kısıtlandırılmış oynanabilirlik etmenlerinin olmadığı birşey olmalı. Mesela ilk Crysis veya ilk FarCry oyunlarını ele alalım; Bölüm bölüm ilerliyoruz fakat oyuncuya sunulan dünya geniş ve her türlü stratejiye açık olduğu için sanki minimize edilmiş bir açık dünyanın içinde yaşıyormuşuz gibi. Çok ilginç bir örnek daha vereyim ki çoğu kimse bu oyunu hatırlamaz bile. 2000 yılının oyunuydu sanırsam, Project I.G.I. diye bir oyun vardı. Yapımcısı Codemasters sanırım o zamanlar yaptığı bir uçak oyununun haritasını tasarlarken kullandığı bir teknolojiyi kullanmıştı bu oyunda. Oyun gene bölüm bölüm ilerleyen ama her bölümündeki kullanıma açık oyun alanının neredeyse sonsuz diyebileceğim bir tasarıma sahipti. Hatta bir ara denemeye kalktım, 3 saat boyunca w tuşuna basılı tutarak önümdeki koskoca bir dağı aştım ve ardından gene uçsuz bucaksız bir ova ve en ilerisinde belli belirsiz dağlar gördüm..

Yani benim düşüncem açık dünya türlerinin bir oyunda kullanılması hoş ancak bunu senaryodan kopuk yapmak oyunu tamamiyle öldürebiliyor. Çevremizdeki dünya ile yönettiğimiz akrakter ne kadar etkileşim içinde olursa o kadar iyi oluyor. Öte yandan işin sanatsal yönü var ki bu da en az çevreyle etkileşim kadar önemli bir mesele. Zor iş..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ZoDi
ZoDi 5.09.2016 09:59
Bahsi geçen oyunların açık dünya işini tam anlamıyla başaramamış olması, her oyunun açık dünya olmaması anlamını çıkarmıyor bence.
Bu tamamen o oyunların "devir açık dünya devri" düşüncesiyle oyun yapması. Bir de o oyunları çok iyi tasarlanmış bir açık dünya haritası ile düşünsenize...
Emin olun o oyunlar açık dünya olmasaydı "ah bi de açık dünya olsaydı of" derdik. Çünkü hayalimizdeki açık dünya unsurları ile bir oyun tasarlayacaktık...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 03:25
Just cause demişinde keke açık dünya dediğin oyunda çevre ile etkileşim olacak , just cause da cevrede doğru düzgün insan bile yok :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Flipflop
Flipflop 3.09.2016 20:22
Evet evet 100 kere evet. Artık her oyun açık dünya olmalı ve oyucuya özgürlük tanımalı.Çöp of duty gibi linear oyunlar tarihe gömüldü. Her türde mesela zombi türünde dying light, fpsde division gibi oyunlar başarılı örneklerdi.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 5.09.2016 01:18
Division FPS mi diye dalga geçicektim ama yaptığın yorum başlı başına dalga sebebi.
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 13:06
fps division ?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 22:10
Hiç biri bir Elder Scrolls değil :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Vaudeville
Vaudeville 4.09.2016 21:48
Her oyun isteseniz de açık dünya olmaz. Battlefield'ı mesela nasıl açık dünya yapacaksın ki?

Yine de ben mümkün mertebe açık dünyadan yanayım. Sadece görevlerle sınırlı kalmaktansa o evrende daha çok takılabilme olanağımız olmalı. Azıcık özensinler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 18:11
her oyunun açık dünya olması gerekmez.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 17:45
GTA5 Bu ismi duymaktan sıkıldınız mı bilmiyorum. Ama böyle bir efsaneden sonra insanın oyunlardan beklentileri katlanıyor. Açık dünyadan ziyade yaşayan dünya terimi bu oyun için daha doğru olur. Bir oyunda en büyük problem kendini tekrar etmesi. İster açık ister ilerlemeli. Hikaye sağlam olsun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 17:36
Bir oyun insana nasıl alıştırıldıysa bir anda çizgisinden çıkınca akıl karmaşası yaşatıyor düşünsenize GTA'nın bir anda yeni serisinin açık dünya değilde sıradan vur ilerle bir oyunla çıkacağını bir oyun nasıl tanındıysa öyle devam etmeli bence ötekisi olunca "sen ne yaptın bu oyuna böyle" oluyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 14:52
bence hikayeli oyunlar ın açık dünyası dlc olarak cıkmalıdır oyun bişttikden sonrada açık dünya paketini alarak yan görevler yapabiliriz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ardatuncel
ardatuncel 4.09.2016 14:26
Herkesin aksine belirtmek isterim ki Witcher 3 bir açık dünya oyunu değildi. Açık dünyanın özelliği daha oyunun en başında seni koskoca bir dünyanın içine bırakmasıdır. İstediğin yere daha ilk dakikada gidebilmendir. Witcher 3 te bana kalsa daha Yennefer i bulmadan Kaer Morhen'e giderdim. Eğer oyun açık dünyalı bir oyun olsa buna daha oyun başladığı anda izin verirdi. Ancak hikayede ilerledikçe yeni yerlerin açılması oyuna tam olarak açık dünya denilmesinin önüne geçiyor. Oyunun açık dünyaymış gibi hissettirmesi ise o an bulunduğunuz haritada görevlerin büyük bir alana dağılmış olması ve rastgele olarak gerçekleşen olaylardır benim düşünceme göre. Eğer Witcher 3 e açık dünya derseniz kuşkusuz Witcer 2 ye de açık dünya demek zorundasınız ki Witcher 2 de de hikaye ilerledikçe yeni haritalara geçiyordunuz.(Hatta Witcer 1 de bile aynı şekilde işlenmişti). TES ya da Fallout taki özgürlük hissi Witcher oyunlarının hiç birinde yoktu.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
nerobianco
nerobianco 4.09.2016 13:22
güzel tespitler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 12:05
Kimisi bana kızacak am skyrim de bahsettiğiniz oyunlardan
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
mteren
mteren 4.09.2016 09:47
Bana göre her açık dünya olan oyun iyi oyun değildir, hatta kaliteli bir açık dünyaya sahip olsa bile. Önemli olan bu açık dünyaya oyunun hikayesini ve kurgusunu sağlam bir şekilde yedirebilmek. Bunu yapan yapım sayısı az da olsa var. Rockstar Gta da başarıyor mesela. Witcher da bu açıdan başarılı bir oyun. Kötü örneklerde var; just cause gibi, assassin's creed gibi. Oyunlar iyi olsa da açık dünya ile hikayenin birleşiminde çuvallıyorlar ve genelde hikayesi bitiğinde oyuncu bu oyunların yüzüne bakmıyor. Birbirine çok benzer ve oyuna yeni bir soluk getiremeyen yan görevlerde kurtaramıyor durumu. Dolayısıyla kanaatim açık dünya oyunu az olsun öz olsun daha iyi. Bir oyun açık dünyaya sahip olmasa da zaten özenilerek yapıldıysa, iyi bir hikayeye sahipse her türlü oyuncuyu kendisine çekiyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 09:26
düşük bütçe ve kısıtlı zamanla açık dünya yapmaya çalışırlarsa rezil olur oyun
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:20
Edit:Yazıyı yazan arkadaşıma katılıyorum.Açık dünya oyunu, hem açık, hem uzun olmalı hem detaylı tasaralanıp her yan görev zevkli olmalı ve güzel bir ana hikayeye ve grafiklere sahip olmalı.Zorlu ve masraflı bir iş.HER FİRMA yapamayacaktır. Kilit nokta ticari kaygının sanatı öldürmemesi yönünde
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 07:45
Kesinlikle witcher 3 , gta 5 ve assassin's creed(ilk oyunlar zaten efsane ama mesela bir black flag 'e bak.gerek deniz gerek kara kısımları olsun mükemmel ötesi bir açık dünya oyunu örneği )gibi oyunlar.ya işin kısası para kazanmak için yeni akıma uyma işi bu.tabiki savsaklayanlar çıkacaktı :D
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 18:44
Hem ayrıntılı açık dünya istiyorsun hemde iyi bir hikaye en basitinden witcher 3 güzeldi fakat bazen ana hikayenin ne oldugunu ne yaptığımı anlamıyordum bile
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 01:54
bence açık dünyaların hepsi çöp diablo dan bi ara zevk aldım doğruya doğru
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 01:17
her oyun saçma olur bence mesela max payne 2 açık dünya olduğunda o zevki almam imkansız hem birazda saçma olurdu. Bazı oyunlar zevkli olur mass effect, witcher, dragon age gibi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 00:06
Gercek hayatta da ufka baktigimizda oraya gidebilecegimizi biliriz. Ancak hic gitmeyiz. Bence her oyunda boyle bir ufuk olmali.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.09.2016 00:04
Öncelikle gta da ben hikaye görmedim. zaten türkçesi oto hırsızlığı olan bir oyun çok hikaye de olması şart değil neyse hikaye oyunlarından en sağlamı gow serisi cod mw seriside sağlam. bu sene gow u görücez bakalım açık dünya olacak diyorlar biraz onlarda saçmaladı uzattı gibi ama bakacağız
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Kuchiki Byakuya
Kuchiki Byakuya 4.09.2016 00:04
Witcher III gerçekten efsane bir oyun ve açık dünya bir oyunun hem sürükleyici hem de doyurucu uzunlukta olabileceğinin katını resmen.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 23:49
Bence açık dünya tabi ki olmalı. Ama Witcher 3 örneğindeki gibi, hikaye / senaryo da yabana atılmamalı. Açık dünya kesinlikle olmalı. Artık lineer, kutu gibi oyunların devri yavaş yavaş kapansın bence.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 22:58
Ergenlerin açık dünya hevesi oyun dünyasını mahvetti.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 22:40
Witcher 3 gibi olacaksa evet gerekli :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 20:13
kelimesi kelimesine katılıyorum. Açık dünya her oyuna kesinlikle koyulmamalı. Gta, Witcher gibi oyunlar harici açık dünya olmasına gerekte yok, çünkü gerçekten sıkıyor hep aynı şeyi görmek.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 19:39
Katilmiyorum. Verdiginiz Örnekler tamamen kisisel olmakla birlikte örnek olarak zayifar. "Renkler ve Zevkler" tartisilmaz.

Bir oyunu yapip mayalanmadan veya marine etmeden piyasaya sürüyorlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 18:42
Açık dünya oyunları gta,witcher vs. Fps de açık dünyaya karşıyım çünkü silahımla hikaye takip edip adam vurmak varken ordan oraya gezmek saçmalık,şunu da söyleyeyim açık dünya hikayeye gem vurur yan görevler derken ana hikayeyi unutuyorsunuz görev almak için o tepeden o tepeye koşuşturma saçma
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 18:39
Olmamalı. Olması gereken oyunlar var, olmayan var. Olmaması gerekenler idi. Bknz: Metal Gear Solid V: Phantom Pain, Rise of the Tomb Raider
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
mescut
mescut 3.09.2016 18:27
Açık dünyanın kalitesi mi? =) Gerçekten açık dünyayı sonsuz genişlik ya da gidebilecek yer anlayan No Man's Sky gibi gibi anlamak en büyük "açık dünya" terimini yanlış anlama ya da dolandırma yolu olarak seçmektir... Bu yolu kullanmayıp güzel bir sand box olarak Last Of Us, Uncharted 4 olmasını yeğlerim... Abi dört dörtlük grafik ya da mekan da insanın beklentisi değil, Minecraft ile insanların daha çok şey yapabilme peşinde olduğunu çok net görüyoruz... O yüzdendir ki GTA ve Shenmue (inşaAllah doğru yazmışımdır) o yüzden unutulmaz bir yerde ya da Sykrim... Ben hikaye tabanlı oyunları sevdiğim için sand box'ın açık dünyadan daha kullanışlı ve gerçekçi olduğuna inanmaktayım... Ne yazık ki insanlar (genel olarak Avrupa ve Amerika kısmı) sadece tüketim üzerine yaşadıkları için tepki göstermediklerinden yapımcılar da istifini bozmadan birbirinin aynısı oyunları yapmaya devam edecek... Son sözüm MGS V için, keşke her açık oyun bu kalite olsa, keşke yapay zeka o kadar iyi olsa...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 18:25
Bugün piyasada onlarca ruhsuz oyun varsa sebebi açık dünya yapısının her şey olduğunu sanan yapımcılar ve oyunculardır.

Dy
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 18:18
Fifa yı bile açık dünya istiyorum o derece
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 17:54
ben daha çok hikaye odaklı oyunları seviyorum

untildawn - uncharted - heavyrain gibi oyunda bir amacın olmalı sağlam bir hikaye olmalı beni etkilemesi lazım bu arada gta nında witcherinda hikaye modlu oynunu çok merak ederdim.. witcher hikaye olarak çok güzel bir oyun yapılabilir açıkcası.!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 16:54
açık dünya oyunlarında hikaye bitse bile mesela just cause 3 yapıcak bir sürü sey var arabayla gezersin ucakla gezersin denizde gemiyle gidersin milletle çatışırsın oydu buydu derken burdaki en önemli unsur eğlence unsurudur. buda açık dünya oyunlarında mevcut bence
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 16:32
evet olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 16:18
Bir korku oyunu düşünün. Açık dünya olsa ne derece etkili olur? Silent Hill'ı ele alırsak, sadece canavarlarıyla değil klostrofobik mekanlarıyla da korkutan bir oyundu. Kapana kısılmışlık hissi o kapalı mekanlarda kendini hissettiriyordu. Açık dünya bu atmosferi veremez. Bazı şeyler yerinde güzel.

---------------------------

Silent Hill dedin beni benden aldın sevgili okur :')
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
komikaze
komikaze 3.09.2016 15:58
Bazı firmalar açık dünya yaptım tabiki kendini tekrar edecek mantığıyla gerçekten inanılmaz düz açık dünya oyunları yapıyor.Mesela düz derken arabaya atla sür git kopyala yapıştır yapılan bir dünya ( Binalar birbirinin kopyası insanlar kopyası) ve NPC ler dolaşırken amaçsız dolaşıyor.Eğer açık oyunsa yapacağın o zaman tüm kararlar oyuncuya ait olmalı.Mesela ben bir adamı öldürüyorsam daha sonra oyunu kaydedip devam ederken tekrar canlanıyorsa bu pekte başarılı olunmuş anlamına gelmiyor.Bu tip durumlar ara ara GTA da mevcut.Ama yinede en az olanı GTA serisi diyebiliriz sanırım.

Benim için son dönemde açık dünyalar arasında en çok etkilendiğim Witcher 3 oldu.Sebebi herşey senin kontrolünde hikayenin altından birçok olay çıkıyor ve hiçbir zaman aynı şeyleri oyun içinde yapmıyorsun.GTA 5 de gerçekten başarılıydı ama bazı şeyleri hala fazla gerçeklikten uzak.Ufak tefek şeyler mesela silahlar hala cepten çıkıyor.Diyeceksiniz ki adam koca bazukayı nerden çıkarsın bana en mantıklısı büyük silahları çantada taşıyacak onlarıda aracımızın bagajına yerleştireceğiz.Biraz daha fazla özen göstermek gerekiyor.Yanlış anlaşılmasın en çok dikkat edilen özen gösterilen belkide GTA dır.Ama onunda eksileri var demek istedim.

Bana göre sadece eğlendirmek için açık dünya yapılmalı mı diye düşünürsek neden olmasın derim..Ama burdada şunu söylemek zorunda hissediyorum yapılanlar fazla çeşit olmalı yoksa bir süre sonra eğlendirmemeye başlıyor.Zaten yazıyı yazan arkadaşta birçok arkadaşta dahil olmak üzere fikirlerini beyan etmişler çoğunada katılıyorum.

Umarım daha kaliteli oyunlar açık dünyayı seçerler farklı tatlar ve deneyimler yaşatırlar bizlere..

İyi oyunlar dilerim herkese..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 15:52
Açık dünya adlı yapım Bethesda tarafından 1986 yılında...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Rangris01
Rangris01 3.09.2016 15:08
Kesinlikle... Katılmıyorum her oyun firmasıda open world oyunu yaparsa cidden batarlar. Düşünsenize açık dünyada hiç bir şey yok öyle boş boş dolaşıyorsun ama yaptıkları zamanda harita yan etkinliklerlen dolu olursa tabikide... Ama dedigim ğibi öyle harita boş olupta öyle aptal aptal gezersen olmaz yaptıkları zamanda adam akıllı yapmaları lazım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 14:23
Yarış oyunlarında bile açık dünyanın keyfi bir başka...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:44
rockstar games,cd projekt red,square enix,bethesta,electronic arts, ubisoft ve activision bu saydığım firmalardan her birinin en az 1 tane efsanevi açık dünya oyunu var.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 13:55
Evet, çok sağol bilgi için.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 13:43
Dragon Age de açık dünya olarak çıkmıştı, muazzam da bir hikayesi vardı ama sırf oyunu doldurmak için koydukları saçmasapan yan görevler (mmo'lardaki gibi, üç tane şundan topla 5 tane şundan kes vs.) oyunun en zayıf en sıkıcı yönüydü. Mass Effect için de aynı taktiği izlemezler umarım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 13:32
Witcher sevilmez mi be :) Türkçe desteğide geldi can oldu can 😀
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 13:29
Konu çok güzel! Denildiği gibi açık dünya yapmak için yapıyor bazı firmalar..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 13:02
Skyrim, wıtcher 3, gta gibi olacaksa olsun yoksa gerçekten de tekdüze oluyor
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Masterlee
Masterlee 3.09.2016 13:01
Açık dünya yerine hikaye olayına odaklansalar çok daha iyi olur bence, Hikaye işini en iyi Lucasarts yapıyordu (Monkey İsland,Full Throttle, Grim Fandango) ama oda çekildi bu işlerden :( Skyrim Haritası çok çok büyük değildi ama dolu doluydu aynı zamanda Witcher 3 konusunda yazara kesinlikle katılıyorum. Açık dünya yapacaklarsa Witcher 3 gibi yapsınlar her yerinden süprizler çıkıyordu ve hiç bıkmıyordum harita araştırmaktan.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:40
Açık dünya olmalı bence ama açık dünya araçmı, amaç mı olmalı? Önemli olan bu. Örneğin şu aralar çok konuşulan Mafia 3. Eski Mafialar açık dünyayı araç olarak kullanılırdı.Öyle çok fazla etkinlik olmazdı ama hikayeye çok şey katarlardı.Ayrımı iyi yapıp en iyi şekilde kullanmak lazım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:17
Mafia 2 bu konuda çok iyiydi. Açık dünya olmasına rağmen görev odaklı bir oyundu harita bir amaç değil araçtı sadece.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.09.2016 12:17
Bu tamamen günümüzde gelişen teknoloji ile doğru orantılı olarak beklentilerin artmasının bariz bir örneğidir.Artık daha çok şey bekliyoruz.eskiden sadece hikaye oynardık zevk alırdık ama artık kısa geliyor ve sıkıyor.Çünkü eskiden ooo 3 boyut oo grafik ilk defa görüyoduk artık herşeye sahibiz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • GOG 13 Adet Ücretsiz...
  • Steam 203 TL Değerin...
  • 3 Yıllık Ücretsiz Zo...
  • GTA 6 Paketleri ve F...
  • 10 Yıllık MMORPG Tam...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.