1/2

Batman: Arkham Asylum

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Batman'nin en karanlık ve zorlu macerası
Nedense Batman benim için her daim farklı oldu. Diğer DC kahramanları gibi süper gücü yok. Bruce Wayne oldukça varlıklı ve normal bir insan. Teknolojiden yararlanıp, Gotham şehrini kötülere karşı koruyor. Çizgi romanları dışında Batman’i televizyonda dizilerde gördük, beyaz perde de filmlerde izledik. Tabii ki oyun dünyasına da birçok kez konuk oldu. Gerekse geçmiş senelerde oyunları çıktı, kimi iyi kimi kötü projelerle dijital ortamda yerini aldı. Ama bu sefer daha farklı bir şekilde karşımıza çıkmaya hazırlanıyor, çünkü bu seferki yeni Batman oyunu Arkham Asylum, gerek dayandığı temel gerekse içeriğiyle bizlere farklı bir deneyim yaşatacak gibi gözüküyor.

Gölgelerin şövalyesi

Yapımda Batman’nin yeni macerası Gotham şehrinin karanlık gecelerinde, binaların çatılarında geçmiyor, Gotham yerine Arkham Asylum isimli bir akıl hastanesinde, Batman azılı düşmanlarına karşı büyük bir mücadeleye girişiyor. Arkham Asylum, Gotham’ın dışında bir ada üstüne inşa edilmiş, çılgın derecedeki suçlular için de aslında bir hapishane. Batman’nin en tehlikeli düşmanları burada kilit altında tutuluyor. Oyunda Joker yakalanıyor ve Arkham Asylum’a getiriliyor. Ancak Joker Arkham Asylum’da ortalığı birbirine katıp kontrolü ele alıyor ve ayrıca Batman’nin diğer düşmanlarını da serbest bırakıyor. Suçluların daha fazla tehlike yaratmaması için bu durum da Batman devreye giriyor ve Arkham Asylum’daki macera başlıyor. Oyunun hikayesini Star Wars: Ewok, Superman: The Animated serisi, The New Batman/Superman Adventures, Batman Beyond’a imza atan Paul Dini tarafından kaleme alınıyor.

Oyun gizlilik ve aksiyon (Stealth-Action) üzerine kurulu bir yapım olacak. Batman olarak gölgeleri kullanıp düşmanlarımızı haklayacağız. Kısacası aslında karanlık en büyük dostumuz olacak. Pat diye düşmanların önüne çıkmak bizim için iyi olmayan sonuçlar yaratabilecek. Bu yüzden karanlıktan faydalanıp, rakiplerimizi en zayıf ve beklemedikleri bir anda alaşağı edebileceğiz. Dövüşler genel olarak, Batman’nin her daim düşmanlarına karşı ve acil durumlarda başvurduğu teknolojik silahları, gafil anlar ve gizlilik üstüne daha çok odaklanıyor. Tabii bunun yanında yumruklarımız ve tekmelerimiz de dövüşlerde söz sahibi. Batman için çok fazla yakın dövüşe girmeyeceğimiz, bunun yerine uzaktan silahlarımız yardımıyla düşmanlarımızı haklayacağımız söyleniyor. Mesela açık bir pencereden sessiz biçimde rakiplerin olduğu odaya girdik ve gizli bir köşede usulca bekliyoruz. Burada düşmanların üstünde ne var diye tarayıp baktıktan sonra, bizim için en tehlikeli olan rakipten başlayıp, sessiz ama en keskin biçimde onları ortadan kaldırmamız gerekecek.

Batman: Arkham Asylum’da belirtilen bir özelliğe göre boss’larla olan dövüşler farklı bir şekilde gerçekleşecek. Legend of Zelda stilindeki dev boss karakterlerle olan dövüşlerde, teknolojik aletlerimizi kullanıp boss’ları alt etmeye çalışacağız. Yani direk olarak boss’lara tekme tokat girmeyi düşünmeyin, sonuçta Batman ne kadar usta bir dövüşçü de olsa, normal bir insan ve süper üstü bir gücü yok. Dev cüsseli daha kuvvetli boss’lar Batman’i düz dövüşlerde yere serebilir. Bu yüzden taktik yapıp, teknolojik aletlerimizi tam yerinde kullanmamız gerekecek. Silahlarımızı ve aletlerimizi Batman’nin mağarasından veya karşımıza çıkan gizli bazı yerlerden elde edebileceğiz. Silahlar ve aletlerimiz arasında, Batman’nin ucunda bir ok olan iple yukarı tutunduğu aleti, ünlü Batman işareti şeklindeki yıldızları vs… gibi tanıdık ekipmanlar yer alacak.