1/3

Bionic Commando

Ertunga Gündüz 3.06.2010 - 12:31
20 yıl öncesinin efsanesi yeniden karşımızda
Platformlar PlayStation 3
Bionic Commando
  • Yapımcı - Yayıncı GRIN - Capcom
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 85
Artılar Biyonik kolun zevkli kullanılabilirliği, boss savaşları, genel olarak eğlenceli oynanış yapısı, çoklu oyuncu desteği
Eksiler Görsel olarak daha iyi olabilirdi, kontroller bazı anlar sorun yaratabiliyor
Birkaç piksel ve 2B ile geçen masal gibi yıllar. Birçok insan için daha dün gibi gelse de, gelişen oyun dünyası eskiyi sadece hatıralarda bırakmaya başladı. Adeta hayat bulan karakterler ve mekanlar, oyunları oyun olmaktan çıkartıp, gerçeğin birer kopyası haline getirdi. Yeni nesil konsolların hayatımıza girmesiyle de beraber, bu eğlenceli dünya tam anlamıyla bir şölen haline dönüştü diyebiliriz. Ama yeni bir nesle girdik diye her daim yeni oyunlarla karşılaşacak halimiz yok tabii ki… Yapımcılarda bu düşünceye nazire yaparcasına eski oyuncuların bir bir kulaklarını çınlatmaya başladı. “Biz geçmişi unutmayız” diyerek, eskiden büyük bir zevkle oynanan birçok yapımı yeni nesle uydurmaya başladılar. İşte bunun son örneği ise 1987 yapımı Bionic Commando (BC). Aslında gerçek oyun 88 yılında NES için yapılmıştı. Zaten o yıldan sonra da bir daha ana hikayeyle bağlantılı başka bir devamı da yapılmadı ki, o da Capcom’un canlandırma çalışmaları başlayana kadar…

Bir varmış bir yokmuş…

Öncelikle gelin konu neydi bir hatırlayalım. İlk oyunda emperyalist gruplar “Albatros” adında çok güçlü bir silah geliştirerek dünyayı tehdit etmeye başlarlar. Bunun sonucunda göreve getirilen Nathan Spencer (Ana karakterimiz olur kendisi, aslında Lad takma adına sahip olsa da bazı dil farklılığı sonucu Rad takma adına da sahiptir), tehlikeli durumu ortadan kaldırır ve büyük bir başarıya imza attığından dolayı ülke tarafından kahraman olarak ilan edilir.

Taktik silahlar ve güvenlik komitesi diye adlandırılan TASC, Spencer’a sağlanan biyonik kolun (Bionic Arm) büyük bir talep görmesi sonucunda, biyonik programı devreye sokar. Bu sayede birçok yeni biyonik parçalar geliştirilmeye başlanır. Ancak bir süre sonra TASC tarafından, amacından sapmış ve kendilerine karşı çıkan iki biyonik prototipin öldürülmesi emri gelir. Spencer ise bu kararı reddeder. TASC ise bunu ihanet olarak görerek, Spencer’a idam cezası verir. Bu karardan sonra halkın biyonik teknoloji konusundaki tutumunda oldukça büyük değişimler ortaya çıkmaya başlar. Böylece pro-biyonik ile anti-biyonik olarak iki farklı grup oluşur. Bu büyük karmaşadan sonra başkanlık tarafından biyonik programın kapatılması emri verilir. Ancak bu amaç pro-biyonik gruplar tarafından engellense de, uzun uğraşlar sonucu bu kaos ortamında zor da olsa güvenlik sağlanır ve pro-biyonik gruplarda kaçmaya başlarlar.

Bionic Commando
"Oyunda tüm mekanlar emrinize amade... Nereye gitmek isteyeceğiniz, sadece bir kanca darbesine bakıyor."

Bu olayların üstünden tam 10 yıl geçmiştir. Pro-biyonik terörist gruplar beklenmedik bir saldırıyla Ascension Şehri’ne çok güçlü bomba atarak, şehri yerle bir etmiş, milyonlarca insanın ölümüne sebep olmuştur. İşte yeni nesildeki Bionic Commando’da tam burada başlıyor. Güzel bir patlama sahnesiyle açılan oyun, Spencer’ın bize neler yaşadığını anlatmasıyla devam ediyor. TASC ise bu saldırının arkasında kimin olduğunu öğrenmek için tekrardan Spencer’a ihtiyaç duyuyor ve idam cezasını kaldırarak, onu bu zorlu göreve gönderiyor. Dolayısıyla da elimize gamepad’i alıyor ve maceraya atılıyoruz.

Zaman her şeyin ilacıdır…

Aradan geçen onca yıl Spencer’a yaramış olacak ki, kaslı mı kaslı, karizma mı karizma, kısacası her oyunda görmek isteyeceğimiz türden bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Etkilenmemek elde değil, zamanında farklı yapısıyla herkesin gönlünde taht kurmuş olan komandomuz, bu defa yine aynı etkiyi yaratabilmek için kendini geliştirmiş. Hadi bakalım o zaman diyerek BC’ye dalıyoruz. Kontrolün bize geçtiği andan itibaren, ilk olarak eski oyun yapısının yeni nesle de yansıtılmış olduğunu görüyoruz. Ekranın sağ alt köşesinde yer alan haritada gideceğimiz yer sarı bir işaretle gösteriliyor. İstenilen yere vardığımızda da ekran kararıyor ve kısa bir yükleme ekranından sonra yeni bölüm oynanmaya hazır bir şekilde karşımızda beliriyor. Kısa bir süre oynadıktan hemen sonra yapım bizi açıklayıcı bir eğitim bölümüne sokarak, nasıl hareket edeceğimizi ve neler yapabileceğimizi gösteriyor. Kısacası sahip olduğumuz biyonik kolu nasıl kullanacağımız açıklanıyor. Bu bölümde belli başlı hareketleri öğrendikten sonra, bize verilen görevi yerine getirmek için, harabeye dönmüş Ascension sokaklarına geri dönüyoruz.