1/2

Breed

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Halo'yu tahtından edecek bir oyun geldi (mi acaba?)
Platformlar PC, PC
Breed
Merlin Puanı 57
Artılar Çeşitli araçları kullanabilme. Grafikler hiçte fena değil.
Eksiler Oyun daha bitmemiş. Yapay zeka yok denecek düzeyde.

Uzun süredir beklediğimiz bir oyundu Breed. Yapımcılar tanıtımlarında, Halo ile yarışacağını, hatta görsel yönden daha iyi olacağını söylüyorlardı. Hiçbir FPS de rastlamadığımız türden oyun içi takım çalışması olduğunu söylemişler, oyun dünyasını merakta bırakmışlardı. Sonuçta hepimiz Halo ile Freedom Fighters karışımı bir oyun bekliyorduk…

Hiç yakın olmayan gelecekte, epey uzak bir galakside…

Yıl 2625! Yaratık saldırılarının doruğa ulaştığı tarihler. İnsanoğlunun son umudu olan GRUNT askerleri görev başında. Breed isimli yaratık ordusunun, dünyaya yapacakları barışçıl olmayan ziyareti başlamadan bitirmek üzere yola çıkıyoruz. Rengarenk yaratıkları avlayacağımız gibi bir de onların üslerini, radarlarını, sığınaklarını yerle bir edeceğiz.

Breed temelde takım çalışmasını barındıran bir FPS oyunu. Genellikle iki veya daha fazla askerle birlikte omuz omuza savaşıyoruz. Her askerin en fazla 2 adet silah taşıyabilmesi takım çalışmasını doruğa çıkarıyor. Takımımız üyelerini, sniper, ağır silahlı, mühendis olmak üzere, çeşitli sınıflara ayrılmış olarak kullanabiliyoruz. Mesela bir kuleyi patlatmanız gerekiyorsa karakterler arasında geçiş yapıp, “roket luncher”ı olan askeri seçip patlatmalısınız. Çevrede bulacağımız ağır silahlar, cipler tanklar ve uçan araçları tıpkı Halo da olduğu gibi kullanabiliyoruz. Belki de oyunun sınırlı sayıdaki güzel yanlarından biride bu.

Birimiz hepimiz için, diğerlerimiz ölmek için…

Takım çalışmasını ayakta tutması gereken yegane unsur yapay zeka elbette. Breed de ise yapay zekayı arayın ki bulasınız! Dörtlü beşli gruplar halinde savaştığınız mekanlarda "silahdaş"larınızın da size yardımcı olup savaşa katılmaları çok önemli. Fakat çoğu zaman kendinizi kaptırıp ilerlediğinizde çevreye bakınca hiçbir arkadaşınızın kalmadığını görebiliyorsunuz. Geri dönüp baktığınızda arkadaşlarınızı; ya bir taşa takılıp ilerleyemez durumda buluyorsunuz yada geri çıkamayacağı bir çukura düşmüş vaziyette buluyorsunuz. Daha da kötüsü öldüğünüz zaman otomatik olarak hayatta kalan bir diğer askerin yönetimini ele geçiriyorsunuz. Tüm askerleriniz bitene kadar oyuna devam edebiliyorsunuz. Burada en büyük hata daha su yüzüne çıkıyor. Diyelim iki asker kaldınız esnada gayet kalabalık bir gruba daldınız ve silahlarınızı konuşturuyorsunuz. Diğer asker ise kendi kendine dolaşırken asla çıkamayacağı bir çukura düştü. Eğer ölürseniz otomatik olarak çıkılamayan çukurda olan askerin yönetimine geçiyorsunuz ve sonsuza kadar o çukurdan çıkmaya çalışıyorsunuz. Çukurdan asla çıkamayacağınızı anlayınca, “Bir yaratık gelse de beni öldürse. Bende bir güzel baştan oynasam” diye dua ediyorsunuz fakat ne gelen var ne giden, son olarak bomba patlatıp kendi kendinizi öldürmek geliyor aklınıza ve “BOOM!”, “Cannot read script #AA2828, press 'OK' to abort” uyarısı ile birlikte kendinizi windows masaüstünde buluyorsunuz… Böyle durumlara düşmemek için çok yavaş ilerlemeli ve her bir karakterinizi teker teker bizzat kendiniz ilerletmelisiniz. Bu da her oyuncunun kabulleneceği bir lüks değil.