1/2

C & C: Generals

Murat Oktay 3.06.2010 - 12:31
Son günlerin en çok merak edilen oyununu EA'dan gelen bilgiler doğrultusunda ilk ve tek olarak sadece biz inceledik.

11 Eylül saldırıları ile sarsılan Amerika, Afganistan’da konuşlanmış olan El-Kaide örgütüne karşı savaşa girişti. Bundan 20 yıl sonra Global Liberation Army ismi altında yeniden ortaya çıkan örgüt yeniden hareketlenmeye başladı. Yeniden Global Liberation Army (GLA) adı ile harekete geçen örgüt Hong Kong ve Kore’de patlattığı bombalar sonucunda Çin ile savaça başlıyor. Avrupa’da ki belli merkezlere yerleştirdiği kimyasal silahları açıklaması ile de Avrupa ve Amerikan birlikleri devreye giriyor. İşin ilginç yanı bu sefer oyunda Ruslar yok. WestWood bunu nasıl becerdi bilemiyorum ama bunca yıllık Rus-Amerikan savaşına son vermiş. Oyunda Ruslar’ın yerini Çin’liler alıyor.

Bilmeyenler için hemen belirtmek gerekiyor. Command & Conquer ya da Red Alert serisi, Real Time Strateji oyunlarındandır. Ürettiğiniz birimler ile düşman birliklerini çökertmek için savaşırsınız.  

Birileri 3D’mi dedi?
Oyunun ilk ekran görüntüleri bana gerçekliğin ne olduğunu daha iyi anlattı. Tamamı ile yeni bir grafik motoru kullanan C&C : Generals sonunda 3D motoruna dönmüş. Bu bende ilk olarak Dune’de yaşadığım hayal kırıklığını hatırlattı. Ama gördüğüm video’lar ve ekran görüntüleri bunda ne kadar yanıldığımı ispatlıyordu. Özellekle gece gündüz arasında ki farklar beni dehşete düşürdü. Zaman ilerledikçe akşam Güneş’in olduğu yönün aksinde binaların boyları uzuyor ve hava gittikçe kararıyordu. Sanırım C&C : Generals’da Max Payne gibi dönüm noktalarından biri olacak. 

Hemen belirtelim, bu 3D motoru kısa bir süreli çalışmanın ürünü değil. “Sage” olarak adlandırılan motor Ocak 2001’den beri geliştirilmekte. Sage sayesinde, tasarlanan savaş alanları tamamı ile gerçek görüntülerden modellenmiş.

C&C : Generals, LAN üzerinden de oynanabilecek single player göreveler içerecek. Sanırım oyun yapım firmaları bu büyük eksikliğin farkına varmış olmalılar. Önce Condition Zero şimdide General ile bu ihtiyaç göz önüne alınmış.

Oyunda 80’den fazla yeni birim, bina ve gelişim modülü bulunuyor. Elimize gelen bilgiler doğrultusunda bunlara kısaca bir göz atalım isterseniz. Bu listede bulunan birimler oyun çıkana değişebilir ya da tamamı ile kaldırılabilir.

US Birimleri : 
Detention Camp :
Esir kampları. Gündüz gibi aydınlatılmış olduğu için düşman paraşütçü birlikleri tarafından çok kolay bir hedef oluşturabiliyorlar.

Pilot : Pilotlar sadece uçağı uçurmayacaklar. Artık uçakların uçurulabilmesi için önce pilot eğitmeniz gerekiyor. Tabii uçaklar yara alıp düşecekleri zaman pilot otoamatik olarak kendini uçaktan fırlatabiliyor. Eğitimleri sayesinde düşman bölgesine düşmeleri durumunda düşman tanklarını yada araçlarını ele geçirebiliyorlar. Bunun yanında sniper takımınızın değişmez elemanlarından biride olabilirler.

Aurora Strike Fighter : İnanılmaz hızlara ulaşabilen avcı/bomba uçaklarıdır. Ama bir kere yavaşladılarmı hızlanmaları çok zor oluyor. Bu sayede kolay avlanabilir hedefler haline gelebilirler.

Crusader Tank : Her arari şartına uygun olarak hareket edebilen bu tanklar ihtiyaç durumunda yüzebilme kapasitesinede sahipler.

Çin Birimleri : 
Inferno Cannon :
Alev tank teknolojisinin gelişmiş halidir. Bu yavaş hareket eden alev makinaları, istediğiniz alanı alev topu halina getirebilecek kapasiteye sahiptir. İstediğiniz yapıya yönlendirin ve sonucunu zevkle seyredin.

Propaganda Blimp : Kısacası gaz makinası da denebilir. Ama tahmin ettiğiniz anlamda gaz değil. Ordulara gaz vererek daha kahramanca savaşmaları için kullanılacaklar.

Seismic Tank : Yakın çevredeki her türlü yapıya zarar vermek için kullanabileceğiniz bir tank. Bilin bakalım nasıl? Ürettikleri sismik dalgalar sayesinde küçük çaplı bir deprem üretebiliyorsunuz. Kuşatma için mükemmel bir silah. 

Hackers : Günlük hayatın bir parçası haline gelen hackerlar burada da karşımıza çıkıyorlar. Rakibinizin radar ve zeka yapılarına zarar vererek çökertiyorlar.

Troop Crawler : Bir çeşit, piyade ulaşım aracı da denebilir. 20 kişiyi taşıyabilir. 

Global Liberation Army : 
Angry Mob :
Bunlar öfkeli çetelerdir. Sayıca çok olmayan ama etkili saldırı yöntemleri sayesinde gerilla savaşında çok zorlayabilirler. Dikkat edilmesi gereken en büyük özelliklerinden biri ise intihar saldırılarında kullanılabilecek olmalarıdır. Hiç beklemediğiniz bir anda patlayan palyaço arabası görürseniz sakın ola şaşmayın. İçeriye sızmışlar demektir. 

Technicals : Düşük teknolojileri, yüksek atış kapasitesine sahip silahlara çevirebilmek için kullanacağınız teknisyenler. 

Scud Strom Super Weapon : Son derece düşük teknolojiye sahip füzelerdir. Avlanmasıda oldukça kolay. Ama yeterli miktarda ateşlediğinizde hasar kendilinden oluşacaktır.

Tunnel Network : Afganistan’da Amerikan birliklerini oldukça zorlayan bir yeraltı tünel yapısı bu oyundad a karşımıza çıkıyor. Savaş alanına ulşamak ya da kaçmak için kullanışabilecek ideal bir sistem gibi gözüküyor.

DogFight yada Türkçesi ile İt Dalaşı dediğimiz hava savaşları da bu oyunda karşımıza çıkacak. F-22'lerinizi alıp düşman uçakları ile kapışma zevkini ilk defa C&C : Generals'de tadabileceğiz.

Oyunun bir diğer özelliği ise, oyunla birlikte gelecek olan harita editörü. Bu editör sayesinde kendi haritalarınızı oluşturup, belki de Çanakkale’nin geçilmezliğini bir daha kendiniz yaşabileceksiniz.

Oyun için geleceğin savaş teknik ve silahlarının tasarlandığını belirtiyor WestWood yetkilileri. 2002’nin sonlarına doğru piyasaya çıkması planlanan oyunun 10-12 milyon dolara mal olması bekleniyor. Orjinal almak için bir sebebimiz daha olacak gibi. Kısacası serinin yeni oyunu için hiçbir fedakarlıktan kaçınılmıyor.