• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Call of Duty'nin geleceği! Yorumları - (79) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 20.06.2025 07:10
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 21.10.2016 22:38
COD WAW 2 gelmeyecekse en azindan COD 2 Remastered gelsin bari.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.05.2016 15:12
yemişim batlefield ini cod modern warfare için alırım bu oyunu kaç para olur olsun
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 24.07.2016 11:31
TANRI SENİ KORUSUN DOSTUM :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
bortozol
bortozol 25.06.2016 19:41
hop hop cod top cod .
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.06.2016 16:10
bence call od duty world at wardan sonra cıvıtmıştı beter olsunlar...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 18:52
Battlefield 1 oynayip ecdadimiz osmanliya kursun mu sıkacaksiniz ayip be !
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 6.06.2016 14:42
Oyun bu kardeşim sıkarımda asarımda keserimde ...
MK Okuru
MK Okuru 5.06.2016 13:11
ecdadını.... oyun bu oyun sadece oyun
makaleLe
makaleLe 31.05.2016 14:31
Hocam kusura bakmada bi ....... olup gider misin :) Görende tarihi değiştirecez oyunla sanacak.
Ama varya aslında bu kafadaki insanlar yüzünden ea satış rakamlarına yansımasın diye Türkçe yapıyor bizim işimize geldi destekleyelim arkadası.
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 20:46
Allahınızı seviyosanız böyle oyunla gerçeği ayırt edemeyen cahillerin yorum yazmasını engelleyin! Bu nedir ya?
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 09:51
Adam tam bir geri kafalı
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 22:43
ayrıca modern warfare 1 de de azerbaycan bölümü vardı ne konuşuyosun boş boş.piksellerden grafiklerden oluşan bi oyun bu kimseye kurşun sıktığın yok.çok rahatsız oluyosan oynamazsın olur biter
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 22:24
Baküde "çin" askeri
warehouseman
warehouseman 29.05.2016 20:43
BF 4'te oynayıp Azerilere niye kurşun sıktın o zaman,onlar insan değilmiydi?
Oyun bu kardeşim,biraz geliştirin kendinizi.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.06.2016 00:12
Şu anki oyun teknolojisiyle tekrar bir 2. dünya savaşı olsa tadından yenmez.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 6.06.2016 13:32
kesinlike
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 19:50
Call of duty mw4
Bir odadayız price bütün bu olanlardan sonra acemilere eğitim veriyor (takım arkadaşlarımıza green blue vs diycem) telefon çalıyor konuşan kişinin sesi makarov a benziyor ama değil price şu şu odada soap la ilgili birşeyler olduğunu söylüyor o sırada dolaptan bip bip sesi devamı
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2016 20:27
bu neyin kafası
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2016 14:28
yeni bir modern warfare gelmediği sürece battfielde devam ederim sen kaybettin call of duty
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.05.2016 12:46
Yarın çıktığında satışlarını görüp hayret edersiniz. Şimdi laf atan herkes (avrupalı olsun Amerikalı olsun türk..) çıktığın da bal gibi alıp oynayacak :) merak edecek, reklamını izleyecek, inceleme puanları hoşuna gidecek...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 20:14
Price açıyor Makarov un sesi nasıl diyor
Makarov-insan insana benzer diyor bugünün teknolojisiyle aynı olur... Nasıl Ama ?güzel bence .olmayabilir ama activision da senaristler falan yok mu bişey bulsunlar remastered falan orijinalinin yerini tutmaz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 20:11
Price i yere itiyor price dada derman yok alnına dayıyor silahı ... Son sözler falan... Ghost aniden ortaya çıkıp Makarov un çenesinden bıçağı sokup öldürüyor öyle ki bıçağın ucu üstten gözüküyor sonra bize doğru gelip özür diliyor falan yardım ediyor yeni açılan bölümdeyiz yine telefon çalıyor ...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 20:08
Ghost u bir sandalyeye bağlayıp ona Makarov un ona ne yaptığını soruyoruz anlatıyor . bizde ona gerçekleri anlatıyoruz ama pek takmıyor ... Bölümler geçer Makarov u ararız bulamayız tuzaklar falan filan... Son bölüm ...hepimiz bitkin düşmüşüz Makarov la bir tek price dövüşüyor o sırada Makarov devam
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 20:04
Başka bir sahne Makarov un adamıyız Makarov ghost a işkence ederken bir yandan da bağırıyor aileni öldürdü dostlarını katletti ghost tabi psikoloji bozuluyor price dan nefret eden bir savaş psikopatına dönüyor ... Ghost karşımızda price a dik dik bakıp aniden saldırıyor son anda durduruyoruz devam..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 20:00
Ghost karşımızda nasıl? Ghost ve roach ın yakıldığı bölüme dönüyoruz sheppherd ın adamıyız tam pipoyu attıki araçtan Makarov inip askerlere ateşi söndürmelerini emrediyor bu gibi kişileri düşmanına karşı kullanmalısın diyor . roach ölü ghost biraz haşlansada yaşıyor devam...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 19:56
Devam... Green dolabı açıyor bomba var. Telefondaki binanın her yerinde olduğunu söylüyor . price söylenen odaya koşuyor bizde peşindeyiz son anda binadan kaçıyoruz . kutuda soap ın resimleri var, zindanda. .aradan birkaç bölüm geçer . Soap ı kurtardık ama geri dönüş yolunda biri karşımıza geçiyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
makaleLe
makaleLe 29.05.2016 16:26
Gelecek Teması
Gelecek teması aslında cod'un hızlı bir oynanışı olması ve bunda bir numara olduğu için ayakların yerden kesme olayının codun oynanışına çok yakışması o yüzden gelecek temasını tercih ettiklerini düşünüyorum. Olurda tekrar yere basarsak Cod MP modda çok eleştirilecek ki, Single Mod konusunda BO 3 ile senaryoyu nasıl geri planda bıraktıkları ortada.
Buda MP ın ne kadar oyun kültürünün içine ettiğininde bir kanıtıdır.
Her Sene Yeni bir COD
Ben her sene Cod çıkmasını istiyorum, zaten hızlı oynanış için 60 fps vermek zorundalar. Ve herkes bunu göz ardı ediyor ama günümüz oyunları 30 fps veremiyorken bu adamlar başından beri 60 fps veriyor oynanışı hep akıyor. Bu her sene yaptıkları bir başarı. Ayrıca Split Screen yeni nesilde görebildiğimiz tek oyun CoD serisi. Bütün zamanların kendini bozmayan oyunudur COD, gelecek teması kendisine oyunculara bir ihanet değildir, kendisini bozması değildir. CoD yeni şeyler aramasaydı, 2. dünya savaşında kalmış unutulmaya yüz tutmuş bir seri olarak kalacaktı.
Oyun Motoru
Bilmiyorum başka çareleri var mı ? Cod oyunu 60 fps çalışır ve sürekli kayıt yapar oyun içinde.(nasıl öldürüldüğünü gösterir.) Bu özellik Rainbow'dada var gerçi ve oda 60 fps.
Rainbow 60 fps olsada haritası Coddan bile kücük.
Tabi CoD bunun orta yolunu bulup, Rainbow'un yakaladığı kalitede bi 60 fps vermeli. Ama bunu kısa sürede başarmalı çünkü her sene oyunu çıkıyor o oyunun yetişmesi için gereken süre 2 sene. CoD yapan firmalar 3 e çıksa aslında hiç fena olmaz 6 7 ayda 1 CoD olsa ben yine alır oynarım. Adamlar yapıyor. Her sene yapıyor ve Sahneleri hic fena değil, düşünce olarak yaratmak istedikleri aksiyon sahnesi mükemmel grafiklerde olmasada 2000 li yıllarda değiliz bu grafiklerlede havalı oluyor.
Ben Neden sıkıldım.
Cod senaryolarda kapıyı patlatıp ağır cekimde senin kurtarmaya çalıştığın adamları vurmadan içeri giriyor ya adamlar. Bu sahne artık her codda var ve bıktırdı resmen. Artık şöyle bol patlamalı aksiyonun dibine vuran tabi bu şekilde ilerleyen bir oyun olsa bile efsane bir senaryo ile bezeyen tüm o kendini eleştirenlere senaryosuyla kapak yapan Codu geri istiyorum.
Örnek BO 2.
Uzun lafın kısası BF size yeni olanı verecek ve inanın oyun dünyasında yenilik sadece içerik kısıtlayıp, grafik uyuşturucusu vermekten ibaret.
CoD gelenekci işte bu oyunlara para verilir.
EA nın oyunları MP da oyuncuları sıkılana kadar.
Star Wars en büyük örnek.
2 3 haritayla 3 5 silahla oyun olmaz.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 17:21
didnt real lol :O
warehouseman
warehouseman 30.05.2016 15:15
''Battlefield'ın yaşattığını mp similasyon savaş deneyimi bambaşka, ama bunu mp da yaşabilirsiniz single'da bunu yaşamanız imkansız''

O kadar parayı 4 saatlik single içinmi veriyoruz,tabiki de multiplayerde yaşayacağız.Battlefield Cod'u her alanda geçer hocam kusura bakmayın.Cod'un tek artısı kullandığı oyun motoru,ortalama her sistemde oynatabildiği için yoksa grafikleri gerçekten kötü.
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 14:44
Ciddi anlamda sonuna kadar haklı codu cod yapan yağ gibi akan oynanisi olmasi orta seviye bir gpu ile rahat 60-100 fps guzel jalitede oynatir oyunu sen bu geri kafalilara bakma bf de hem kalite hem akicilik istersen bi gtx 970gozden cikaracaksin
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 10:59
beyin ölümü gerçekleşmiş
makaleLe
makaleLe 30.05.2016 10:51
Ben PC ye BF3 üde 4 üde almıstım origin hesabımda 5 6 oyun vardı, 1 ay girememiştim döndüğümde bütün oyunlarım silinmişti. Şimdi burada EA ya olan kinim değil o başka.
Yani BF yi tecrübe ettim simdi bu kadar single player odaklı konusunca millet kendini düşünüyo torrentçiye dönüyo muhabbet. BF yide CoD uda oynadım ve beni İnfinite Warfare heyecanlandırıyor.
Grafik pompacısı Eanın bf1 i değil. Bomboş bir içeriktir EA bu sözümün arkasındayım.
makaleLe
makaleLe 30.05.2016 10:47
Sunucuları hala dolu ve battlefield'ın yaşattığını mp similasyon savaş deneyimi bambaşka, ama bunu mp da yaşabilirsiniz single'da bunu yaşamanız imkansız yani her ea oyunu gibi bitkisel hayatlı.
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 08:16
Ağır saçmalamışsın. Savunacaksın diye o kadar gerçek dışı argümanlar sunmuşsun ki. Bul bi orijinal key gir bakalım BF3-BF4 sunucularına sıkılmış mı insanlar? 28 yaşındayım ve belli bi düzeye kadar bütün Cod oyunlarını oynadım. Benim için COD Infinity Ward dağıtılınca ve MW2 ile bitti.
warehouseman
warehouseman 30.05.2016 07:32
Batllefield ile karşılaştır hocam COD'u,Star wars ne alaka.Kaldı ki BF 3 serverleri bile hala tıka basa oyuncu dolu.
Zaten olay baştan yanlış,COD ile BF'yi aynı kefeye koyamazsın.COD eğlendirir,BF uğraştırır.COD'da kafaya nişan alırsın HS yapar COD basitliktir,BF'de HS yapmak için mesafeye göre nişan alırsın gerçekçidir.Grafik o kadar önemli değil demişsin,buna seninde inandığını zannetmiyorum.O zaman evine tüplü televizyon al,niye led veya lcd full HD veya UHD televizyon alıyorsun.Yazdıkların taraflı bi bakış açısı ile yazılmış.Hem COD'un hemde BF'nin tüm serileri mevcut biri olarak her codu en çok 10 saat,her bfyi yaklaşık 1000 saat oynama sürem vardır.EA oyunları sıkılana kadar demişsin ya,tam tersi ACTIVISON oyunları sıkılana kadar.Bu sürede max.bende 10 saat COD için,saygılar.
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 03:36
Boş yapma.
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 00:47
Birincisi codu zaten 3 firma yapıyor. 2Cisi motor infinity warda ait ve infity warddaki en önemli isimler activision ile anlaşamadı ve ea games geçti. 3 cü olarka sledgehammer ve treyarch inifnity ward olmasa oyun yapmayı becerebilecek derecede güçlü firmalar değil. Hele sledgehammer tam bir fiyasko
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 22:46
yav he he.grafiği boşver içeriğe bak diyosun da yanlış ata oynamışsın yine hocam içerik olarak BF basar grafik olarak COD. kendinle çelişiyosun.ayrıca multiplayer oyun kültürünün içine etmiyor multiplayer farklı bir oyun kültürü ve oyunun çok daha uzun süre oynanmasını sağlıyor
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 20:56
star warsı örnek vermen garip bf3 bf4 serverlarınının doluluk oranına bak istersen. bf ww1 teması taşıyor grafik umurumuzda değil temaya bakarız her sene gelecek temasından sıkıldı insanlar renkli renkli kıyafetlerle renkli silahlar kullanıp ordan oraya zıplamak hoşuna gidiyorsa buyur al
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 20:14
Yemin ediyorum tamamını kesintisiz ve zevkle okudum adam iyi yazmış, haklı da tebrik ediyorum
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:59
ne oluyor yahu
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 18:18
Geçen Osman Abi'yle meyhanede oturuyoruz. Harika İzmir rakısından ikinci kadehini yudumluyordu. "Ne olacak" dedi.

-Ne olacak bu Call of Duty'nin hali.

Birden patlattım buna tokadı! Ne oluyor derkene bir tane daha...

-Senin ızdırabını s.. Ulen eskiden ne olacka bu ülkenin hali derdik, sen ne diyo
Yanıtla
warehouseman
warehouseman 30.05.2016 15:16
İzmir rakısının ilk kadehi bile dokunmuş belli,dil sürçmeye beyin saçmalamaya başlamış.
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 13:53
:))))
ZoDi
ZoDi 30.05.2016 12:48
evet 15 yaş geyiğinden bir bölüm okudunuz...
makaleLe
makaleLe 30.05.2016 11:07
napacan ülkeyimi kurtaracan bordo klavyeli
Kalan Karakter: 300 Gönder
Tr_ß@r10
Tr_ß@r10 30.05.2016 14:10
World at war 2 süper olur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 12:02
2.dünya savaşı olsa fena mı olurdu ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Horasan Baba
Horasan Baba 30.05.2016 09:15
geleceğini geçmişini ... bf1 alırım olur biter. her sene aynı şey yok ucuyon yok super atıyon bu ne destiny kopyası gibi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 08:26
Sadece cod serisi değil aslında değişen oyuncuların oyun zevkleri.çoğunluk vur kır indir yerine craft ve açık dünya üzerine kurulu ayrıca bağlayıcı konusu olan oyunları tercih etmeye başladı.ve cod serisi inatla bunu görmezden geliyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:24
Dostum tek bir eksiğin var yazıda. Sledgehammer yüzde 70 oranında kendi motorunu yazdı Advanced Warfare'de. Şu anda Sledgehammer'ın elindeki motor gayet güncel. Çıktığı yıla göre oldukça iyiydi Advanced Warfare grafikleri, o konuda eksiğin var. İnfinity Ward'un motoru ile Treyarch'ın motoru da...
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 00:53
Bir cahil daha sledghammer kendi motorunu yazdı. Sledgehammer bir poh yapmayı bilmeyen bir firma motor yazmışmış. İnfinity wardın geliştirdiği motoru hem treyarch hemde sledgehammer kullanıyor. Bu 2 firmada motor yazmaktan zerre anlamıyor.
Kalan Karakter: 300 Gönder
warehouseman
warehouseman 29.05.2016 20:42
COD serisinin yeni bir motora geçmeyiş sebebi çok basit,oynanabirlik.Şu anki motorla oyun çoğu pcde oynanabiliyor ve oyun ne kadar çok pcde oynanırsa o kadar çok kopya satılmış demektir.Unutmayınki her oyuncuda yüksek sistemli bir pc yok ve oyun motoru bu kesimin çoğunluğuna hitap ediyor.
Bu benim şahsi görüşüm tabi.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 00:49
Katılıyorum. Birde en çok konsolda satan bir fps oyunu olduğu için eski motorda kalıp konsolun o kötü sistemlerine tek 60 fps veriyor. Bu yüzden çok tutuluyor. Ama bu işi black ops 2 ile başlayan sonra sledgehammer gibi kötü firmalarlar kendi pimini çeken activision ile infinity wardı yaktılar.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.05.2016 00:08
geleceği ne olur diyeyimmi aynı pes ve fifa gibi far cry gibi yıllarca aynı oyun motoruyla aynı oyunu kopyala yapıştır yapıp hafif değişikliklerle oyuncuları keriz yerine koyarlar oyuncularda mecburen alıp oynar farklı oyun oynuyorum diye kendilerini kandırırlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 22:09
Çok haklısın kesinlikle katılıyorum
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 20:59
mw serisi dışındaki hiçbir cod'u ciddiye almıyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 18:32
Adamlar 2)bo3 de 20 milyon satmışlar hadi bu yıl 10 milyon satsınlar yine çok çok iyi bir satış rakamı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 17:25
r7 370 strix gaming 2gb bu ekran kartını nasıl bilirsiniz arkadaşlar alınır mı? Kaç sene götürür?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:54
Bütün Playstation oyunları open gl tabanlıdır. İşte Playstation exclusive'lerinde hiç bir PC oyununda kolay kolay bulamadığınız o lan bu farklı yav! hissinin sebebi de bu. Salak DirectX mainframe'i ile geliştirilmiyorlar çünkü...

Vulkan olim kurtar bizi DirectX'den. :/

Urazs :D
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 17:18
Wolftenstein new order opengl kullanıyordu pc de oynamıştım ama öyle bir hava yoktu valla.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 17:07
Başlık efsane olmuş yanlız
Bravo
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:52
Açıkçası ben her open gl temelli AAA FPS oyununu hevesle bekliyorum, çok unique bir hissi oluyor. Çok azlar çünkü. Umarım Vulkan Directx 12'yi gömer. Open GL de çok daha büyük potansiyel var aslında. Kimse farkında değil... Örnek vereyim, Uncharted 4.

Last of Us. God of War.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:50
Ama temel open gl'de atıldığı için her türlü hissediliyor hala Valve'ın oyunlarında ya da COD serisinde open gl temelli oldukları.

Misal Unreal Engine tamamen DirectX de tasarlandı, Cryengine ve Frostbite da öyle. Ve COD serisi, Valve ve İD oyunlarına göre çok farklı bir lezzetleri var o yüzden...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:48
Ama yine de oyun motorları open gl temellidir. Temelini open gl de atmıştır. O yüzden gerçek directx mainframe'i ile üterilmiş motorlar değildir. Source 2 de olmayacak. İD'in yaptığı şey modifikasyonları da hala Open GL tabanlı yapması. Valve ve COD serisi eklemeleri DirectX ten yapıyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:45
Misal açın yeni DOOM'u ya da Wolfenstein New Order'ı, Rage'i, Evil Within'i oynayın. Tüm oyunlardan farklı bir şeyler sezeceksiniz.

Hah işte, ona Open GL temelli oyun motoru diyoruz. Aynısı COD'de ve Valve'da da var. Tek fark Valve ve COD serisi DirectX'e full integrasyon sağladı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:44
Yıllarca yav neden daha iyi bir motor lisanslamıyorlar abi! diye haklı olarak isyan eden, anlamaya çalışan insanlara yardım etmeye çalıştım. Sebebi bu arkadaşlar. COD hissiyatını DirectX temelli bir motorla veremezler. Çok özdeşleşti o farklı tuhaf his COD ile.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:42
Çünkü Open GL tabanlı motora sahip olmak COD ruhunun bir parçası. Frostbite, Unreal, Cryengine, bunlarla yapılmış bir COD COD olmaz. Biliyorlar bunu. Bakın görün, dediğimi unutmayın, yapacakları şey şu olacak. Ya Source 2'ye geçecekler, ya Vulkan tabanlı bir motor yazacaklar. İzleyin görün.

Urazs
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:40
cod'un yeni oyununu 4 gözle bekleyen birisi var mıdır?
ya gerçekten saçma sapan yapıyorlar ben Cod fanıydım ama şimdi Battlefield 1 ile İnfinite Warfare yan yana koy hangisini çıksada oynasam dersin mw serisinden sonra cod bitti. Artık FPS nin kralı Battlefield.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:40
İşte COD'i o yüzden safkan Direct X motorları olan Frostbite, Cryengine, Unreal Engine vs bunlara geçmesi o yüzden mümkün değil. Çünkü COD serisinin hissiyatı tamamen Open GL ile alakalı. Çoğu insan anlamıycak şimdi bu yazıları...:/ Neyse, o yüzden geçmiyorlar işte abi öyle motorlara.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:38
Portal serisi, Left for Dead serisi vs vs... Hah işte onun özünde, her ne kadar DirectX'e uyarlamış olsalarda o tuhaf his Open GL tabanlı motorlar olmasındandır. Source'da özünde open gl motorudur, Source 2'de öyle... DirectX'e çıkmaları ile farklı bir mevzudan bahsediyorum, anlayan anlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:36
Cod havasını koruyabilmeleri için yapmaları gereken ise şu: Vulkan Api'sini seçerek Direct X 12'ye değil, Vulkan'a sıfırdan bir motor yazmaları lazım.

O çok sevdiğiniz tuhaf his var ya bazı oyunlarda olan grafiksel anlamda, farklılık vs vs olarak. ( Counter Strike sürümleri, Half Life serisi...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:34
Ne kadar geliştirirlerse geliştirsinler grafikleri vs vs işte o hissettiğiniz NEXT GEN eksikliği hissinin sebebi budur, İd Tech 3, namı diğer Quake 3 motoru. O his tamamen sıfırdan yazılmadığı sürece motor orada durmaya devam edecek. Çok eski bir open gl sürümü temelli bir motoru var COD özde...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:33
Sıfırdan yazmak zorundalar... Ama hayatlarında hiç sıfırdan grafik motoru yazmamış üç firmaya emanet seri...Çok zor o yüzden, fazla umutlanmayın. Bu motor ile yavaş yavaş ölüp gidecek seri. COD'nin sorunu şu, temelinde haaala İd Tech 3 yatıyor kaputun altında arkadaşlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:30
COD serisini COD yapan biraz da kendine has motorudur çünkü. COD hissinin bir parçası olmuş durumda, vazgeçmeleri çok zor. Asla Frostbite, Unreal Engine 4 ya da Cryengine'e geçemezler, o his gider. Yapabilecekleri en mantıklı şey Id Tech 6'ya geçmek olurdu ama o da imkansız...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:28
Ama üçünün de temel çıkış noktası İnfinity Ward Engine dedikleri Modern Warfare motoru, e onun da temeli zaten Quake 3 motoru vs vs.

Büyük bir değişiklik sadece Modern Warfare altyapısını ve kodlarını barındıran temel motoru komple bırakmaları ile olur. Kastettiğin buysa eğer, bil ki bu çok zor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:27
farklıdır... Söyle bak, Modern Warfare deki motordan sonra Treyarch ve İnfinity Ward o motoru farklı geliştirdiler. Yani aynı motor iki farklı modifikasyon evrimi geçirdi. Sledgehammer ise ana motorun üzerine tamamen kendi modifikasyonunu yaptı. Şu anda teknik olarak üç ayrı grafik motoru var.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:16
Hersey zamaninda guzel
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.05.2016 16:01
"Serinin geleceğe gitmek yerine geleceğini düşünmeye başlaması gerekiyor"

Bu başlık bile özetlemiş her şeyi. :) :) :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Epic Games 999 TL De...
  • GTA 6 İçin İlk Senar...
  • 2018 Metroidvania Oy...
  • Red Dead Redemption’...
  • Sony’den PC Oyuncula...
  • Wolverine Oyunu İçin...
  • Playstation Plus Fiy...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.