Capcom, son dönemde yaptığı açıklamalarla oyun sektöründe giderek yaygınlaşan 70 dolarlık standart oyun fiyatına geçiş yapabileceğini işaret ediyor. Bu durum, şirketin yüksek fiyat etiketine sahip ilk oyunu olan Dragon's Dogma 2'nin lansmanı sonrasında geldi. Capcom, artan geliştirme maliyetlerini fiyat artışı için bir gerekçe olarak gösteriyor.
"Sektör genelinde geliştirme maliyetleri arttığı için fiyat incelemesini bir seçenek olarak değerlendiriyoruz" şeklindeki ifadeler, şirketin fiyatlandırma stratejisindeki muhtemel değişikliğe dair önemli bir ipucu sunuyor. Capcom, Dragon's Dogma 2 için belirli bir satış hedefi belirlemekten kaçınsa da, oyunun "milyon satış sınıfında" olduğunu belirtiyor.
Capcom Başkanı Haruhiro Tsujimoto, geliştirme giderlerinin ve çalışan maaşlarının adil bir şekilde karşılanabilmesi için oyun fiyatlarının artırılması gerektiğini öne sürerek, artan maliyetlerin bu kararın arkasındaki temel motivasyon olduğunu vurguluyor. Bu, Capcom'un 70 dolarlık oyun fiyatlandırma modeline geçiş yapma ihtimalini güçlendiriyor ve Ubisoft'un Aralık 2023'te Avatar: Frontiers of Pandora ile başlattığı modelle aynı hizada bir adım olarak görülüyor.
Ancak, Activision Blizzard ve EA gibi bazı yayıncıların 60 ve 70 dolar arasında farklı fiyatlandırma stratejileri benimsediği de unutulmamalı. Bu durum, oyun sektöründe fiyatlandırma konusunda farklı yaklaşımların mümkün olduğunu gösteriyor.
Capcom'un henüz kesin bir karar vermemiş olması, oyun fiyatlarının artırılmasının adil olup olmadığına dair sektörde devam eden tartışmaların farkında olduğunu işaret ediyor. Erişilebilirlik ve sektördeki harcamalarla ilgili endişeler, fiyatlandırma stratejilerinde dengeli bir yaklaşımın önemini ortaya koyuyor. Oyun geliştiricilerinin nasıl bir yol izleyeceği ve sektörün bu yönde nasıl bir değişim göstereceği merak konusu.