1/3

Civilization V

Civilization V

Çağrı Kazancı
Çağrı Kazancı 25.10.2010 - 15:07
İnsanlık adınızı hiç unutmayacak. Peki siz nasıl hatırlanmak istiyorsunuz?
Platformlar PC
Civilization V
Merlin Puanı 90
8 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%66
Artılar Bağımlılık yaratan tur taban sistemi. Şehir istilasının daha zor ve gerçekçi olması. Kültür puanı ve kukla devlet özelliği.
Eksiler Oyunun akışını değiştirecek, serinin diğer oyunlarında karşımıza çıkmayan büyük bir yenilik yok. Gidişat eski oyunlara çok benziyor.
Sid Meier, insanlık tarihi üzerine ansiklopediler okuyan özel bir oyun yapımcısı. Onun oyunu Civilization da insanlığın öyküsünü anlatan bir strateji oyunu. 90’lı yılların başından beri klasik olarak kabul edilen seri, Sid Meier’i da oyun tarihine geçirmiş durumda. Birçok eklenti paketiyle kusursuza yakın Civilization’dan sonra Sid Meier’in yeni hamlesi merakla bekleniyordu. Öncelikle yeni oyun görsel olarak farkıyla karşımıza çıkıyor. Civilization 4' e göre renklerin canlılığı biraz daha arttırılmış. Soğuk laboratuar havasından daha sıcak renklere geçilmiş tıpkı. Bu bakımdan oyunun Civilization 3'deki palete daha yakın olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca konsollar için çıkan Civilization Revolution kadar olmasa da karşımızda canlı, renkli bir oyun var. Bu seride DirectX 11 desteğini de görüyoruz. Ancak takdir edersiniz ki Civilization gibi bir oyunda DirectX 11 desteğinin çok da efektif ve göze çarpan bir tarafı olmuyor.

Farklı oyun zaten beklenmiyor

Öncelikle söylemek gerekir ki artık ben dahil sanırım birçok Civilization oyuncusu köklü değişikliklere sahip çok farklı bir oyun beklentisinden vazgeçti. Çünkü Civilization 5 de dahil olmak üzere, Amiga'da çıkan ilk Civilization serisinden bu yana aslında oyunun içeriğinde ve gidişatında sadece ufak tefek değişiklikler olmuştur. Bu yeni oyunda da tekerleğin icadından nükleer silaha kadar gidip Apollo programı ile nihayete varıyoruz. Uzaya adım atarak oyunun çehresini değiştirecek bir yenilikten hala uzağız. Bu yeni oyun için aslında modifiye edilmiş bir Civilization 4 dersek yanlış söylemiş olmayız. Civilization 4 eklenti paketleri ile zaten “tam” bir oyun haline gelmişti. Civilization V'te de bu yeniliklerin hepsini görmekle birlikte daha farklı güzellikler ile de karsılaşıyoruz.

Civilization V
Hoşuma giden kısımlardan birisi rakibimiz olan devletlerin farklı amaçlarını yerine getirmek doğrultusunda görevler vermeleri. Mesela şu devlet ile aramızda ciddi bir çatışma mevcut, eğer o devleti ortadan kaldırırsa birisi ödülü su olur gibisinden bir takım görevler alabiliyoruz. Ya da civardaki bir barbar kampı ile başı dertte olan bir devletin yardım çağrısına gittiğimizde elimiz boş dönmüyoruz. Bunun gibi oyuna ufak dinamizm katacak şeylerin eklenmesi güzel bir artı olmuş.

Ünite yağdırmaya son!

Oyunun mekaniğinde meydana gelen en büyük değişiklik ise, artık aynı kare üzerine ünite yığamıyor oluşumuz. Eskiden herkesin anımsayacağı gibi bir şehri istila etmek istediğimiz de 100 adet ünite çıkartır -hatta aynı tür ünite mesela tank- ve bu üniteyi şehrin dibine götürür orda tek karenin içinde 100 tane üniteyi bekletebilirdik. Bu şu demek oluyordu ki tur sırası bize geçtiği vakit 1 kareden 100 adet ünite saldırıya geçecektik. Bunun anlamı o şehrin %100 olarak kazanılması demekti zaten.