Close Quarters Conflict

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Unreal grafik motoru nasıl katledilir?
Platformlar PC
Close Quarters Conflict
  • Yapımcı - Yayıncı Direct Action Games - Groove Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 40
Artılar Düşük sistem ihtiyacı ve Unreal grafik motorunun hatrı var
Eksiler Yapay zeka, ciddi program hataları, vasat grafikler, yetersiz sesler, bölüm tasarımları vs... geri kalanı yazıda
Online olarak oynanan oyunlar, yapımcılar arasında iyice moda olmaya başladı. Online RPG zaten vardı. Bunların FPS versiyonları da vardı. Unreal Tournament serisi, Quake 3 Arena hemen aklıma gelen örnekler. Ancak son zamanlarda online yapımlar iyice moda olmaya başladı. Tabii bazı uyanık şirketler de, pastadan bir dilim tatmak için kolları sıvadı. Hazır bir grafik motoru üstüne vasat bölüm tasarımları, kötü modellemeler ve klasik online mod’ları koyulup; kullanıcılar karşısına oyun diye sürülüyor. Bu ataklar daha ne kadar sürecek bilmiyorum, fakat ciddi anlamda vasat projeler elden ele dolaşıyor.

Mod

Close Quarters Conflict son olarak oyun dünyasına katılan projelerden biri. Oyunda iki farklı taraf bulunuyor ve bunların arasındaki savaş mücadele ele alınıyor. Bizde taraflardan birinde asker olarak rolümüzü oynuyoruz. Aslında konu namına bir şey yok, sadece oyuna girişte birkaç cümleyle bir iki şey anlatılıyor o kadar.

CQC (Close Quarters Conflict) Multiplayer tabanlı son dönem modalarından biri. Çoklu oyuncu içinde Ground Control, Team Deathmatch, Last Man Standing, Deathmatch, Capture the Flag ve Assault mod’ları bulunuyor. Bu mod’ların genelinde aynı haritalar kullanılmış. Sadece haritalar oynanan mod’a değişiyor ve biraz mutasyona uğruyor. Olay kısaca bundan ibaret. Ayrıca Multiplayer’da oyuna girmeden önce belli bir asker sınıfı seçmemiz lazım. Assault, Support, Sniper, Recon, Medic ve Demolition arasından birini seçebiliyoruz. Sınıflar arasında ateş gücü, zırh ve hareket etme farkları bulunuyor. Bir tanesinin ateş gücü düşükken, hızlı olabilir; bir diğerinde ise ateş gücü ve zırhı yüksek ama ağır hareket edebiliyor. Ama bu kağıt üzerinde. Oyuna girdiğiniz zaman bu farkların hiçbir işe yaramadığını rahatça söyleyebilirim.

Hikaye

Single Player kısmı var. Yapımcılar oyuncuları düşünmüş, unutmamışlar. Tekli oyuncu sadece “Training” olarak geçiyor. Yapılması gereken bize verilen belli bir silahla, karşımıza çıkan adamları öldürmek. Evet unutmadan belirteyim, Single Player’da tekiz ve karşımızdaki rakiplerimiz bir ekip. Bire karşı altı filan oluyoruz genelde. Belli bir silah dedim, çünkü Single’da bazı zamanlar sadece el bombası veya susturuculu tabanca gibi sadece tek bir silahla, düşmanlarımızı temizlememiz gerekiyor. Tekli oyuncu aslında klasik Deathmatch sayılabilir. Karşımızdaki botlar ne yazık ki aptal. Eğer zorluk seviyelerini yükseltirseniz, hiç değilse ateş edebilme yeteneği kazanıyorlar. Zaten kalabalık olduklarından sizi böylece öldürebiliyorlar.

CQC’nin grafikleri Unreal grafik motoruyla yapılmış. Ancak tek kelimeyle grafikler rezalet. Modellemeler, çevre, renkler vs… hepsi gerçekten kötü. Kaplama kalitesi de düşük tutulmuş. Bir yere ateş ettiğiniz zaman, ateş edilen yerde iz filan olmuyor. Bir su hilesi var ki cidden dillere destan. Güya akan bir su var, fakat bu su siz hareket ettikçe akıyor. Eğer durup bakarsanız, hareketi bitiyor kalıyor öylece. Daha önce çıkmış olan Unreal Tournament 2004, Thief 3 gibi biraz eski yapımların grafik kalitesi vs… CQC’tan kat kat daha iyi. Yapımcılar tarafından resmen marifetli Unreal grafik motoru katledilmiş. Ses, grafiklerden biraz daha iyi sayılabilir. Hiç değilse neyin ne olduğu hafiften de olsa belli oluyor. Unreal’ın diğer nimeti Karma Engine fizik motoru da oyunda var. Fakat adamların ölmesini biraz daha gerçekçi göstermekten, camların kırılmasını ve cesetlerin aşağı kaymasını sağlamaktan başka iş yapmıyor. Bunun dışında çevredeki kutu, vazo, lamba vs… gibi objelerle etkileşimi unutun. Onlar tamamen donuk kalıyor ve asla hasar almıyorlar.

Kötülüğe rağmen

CQC’ta en büyük sorunlardan biri program hataları. Çünkü Multiplayer oynarken adamınız bir yere takılıp kalabiliyor. Bu gerçekten ciddi bir hata. Bölüm tasarımları da kötü, haritalar genelde işlevsiz. Ciddi anlamda oyuncuyu sıkıcı tasarımlar.

Aslında yukarda saydıklarımı biraz daha incelersek, bir cevap bulacağız. Cevabımız Unreal Tournament alt yapısını kullanan, onun mod’larına sahip bir oyun. Aslıdan CQC tek başına projeden çok büyük bir UT mod’nu andırıyor. Yapımın belki de tek artısı düşük sistem özellikleri. 64 MB Nvidia Ti 3 serisi ve Ati 8500 gibi bir ekran kartı istemi var. Az yer tutması, ram ve işlemci ihtiyacı da düşük. Bu nedenle sistemi eski olanlar için ufak bir oyun alternatifi sayılabilir. Fakat bunun dışında sakın sakın yanına yaklaşmayın.
Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 14.10.2024 11:30
Kalan Karakter: 300 Gönder
Close Quarters Conflict
İlginizi Çekebilir