Coded Arms: Contagion

Emre Gökberk 3.06.2010 - 12:31
FPS türünde PSP'nin şansı dönmüyor
Platformlar PSP
Coded Arms: Contagion
  • Yapımcı - Yayıncı Creat Studio - Konami
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 67
12 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%69
Artılar Yenilenmiş harita yapısı, silah geliştirme seçeneği
Eksiler Yapay zekâ , tuş kullanımı
Diğer el konsollarına kıyasla PSP daha fazla FPS türündeki yapımları ağırlamasına karşın, eleştiri oklarına tutulmaktan da kurtulamıyor. Dediğim gibi bu durum muhtemelen PSP için daha fazla FPS oyunu çıkması, ancak çoğunun da günü kurtaramamasından kaynaklanıyor. Belki de tek analog tuşu ile ondan yapabileceklerinin üstünde performans bekliyoruz, kim bilir?

Konami firması tarafından PSP platformuna 2005 yılında çıkan Coded Arms, beklenenin üzerinde bir eğlence sunarak dikkatleri üzerine toplamıştı. Her ne kadar FPS türünde yeterli seviyede olmasa da firmaların biraz daha çabalayarak daha iyi ürünler üretebileceklerini göstermişti bizlere. Aradan geçen bunca zamana rağmen, yine Konami firması tarafından piyasaya sürülen yapımın devamı Coded Arms: Contagion’ın bizleri hayal kırıklığına uğrattığını söylersek çok da yanlış olmayacaktır. Önceki yapıma oranla haritalama ve senaryo daha güzel olmasına karşın yapay zeka ve özellikle kontroller açısından yapım sınıfta kalıyor.

Özellikle FPS oyunlarının olmazsa olmazlarından kabul edilen yapay zeka yerinde yeller esiyor. Karnavalda ya da lunaparklarda şişelere nişan almaktan farksız durumda olan düşmanlar etkiye karşı tepkisiz durumdalar. Bu durum zaman zaman öyle bir hal alıyor ki uzaktan ateşlerde vurulmalarına rağmen size dönüp bakmıyor ve kaderlerine razı şekilde ölmeyi tercih ediyorlar. İlk oyunda kullanılan rastgele harita yaratma programlarının aksine Contagion’da önceden planlanmış ve kurgulanmış bir harita tasarımı kullanılmış. Bu sayede önceki yapımda düzensiz harita ve anlamsız mekanlar içinde kaybolan hikayenin Contagion’da daha belirgin ve ön plana çıkması sağlanmış. Ancak kurgunun aksine ne yazık ki kontroller açısından herhangi bir gelişme göze çarpmıyor. Diğer FPS’lere oranla bir miktar daha kullanılabilir görülen kontroller tek analog kol nedeni ile sekteye uğramakta. Kontroller açısından bakıldığında önceki yapıma göre yapılan tek gelişim farklı tuş kombinasyon seçeneklerinin tercih edilebilir oluşu. Yinede Default olarak gelen tuş kullanım şekli en ideali gibi gözükmekte. Analog kol ile yürüyor, sağ omuzla ateş ediyor, sol omuzla zıplıyor, D pad ile silah değişimi, Zoom, şarjör yenileme gibi işlevleri yerine getiriyoruz. Silah seçenekleri ve ekipmanlar açısından zengin bir içeriğe sahip olan yapım, geliştirme seçenekleri ile de çeşitliliğini arttırıyor.

Otomatik nişan alma özelliği ise olayı biraz abartmış gibi görünüyor. Burada sıradan bir düşmana kilitlenmekten ziyade, bir F16’nın düşmana kilitlenme benzetmesi daha doğru olur. Hedeflemek yerine hedeflenen birini izliyor izlenimi veren özellik sıkıcı bir hal alabiliyor. 8 kişiye kadar desteleyen Multiplayer modu yapay zekadan uzak düşmanlardan bir nebze daha iyi sayılabilir ancak burada da karşımıza lag problemleri çıkabiliyor. Yapımın beklide en albenili kısmı ise görsellik oluyor. Sanal gerçeklik temasını, içerdiği mekanlara yansıtabilen yapım, grafikler ve kaliteli efektleri ile kötü yönlerini kapatmaya çalışıyor. Sesler bakımından da yapım grafiklerin arkasında kalmıyor. Ses efektleri ve seslendirmeler gayet başarılı yapılmış. Coded Arms’ı sevdiyseniz, Contagion’u da muhtemelen seveceksiniz. Ancak eksi yönleri ağır bastığından, PSP’de FPS türüne ait fazla sayıda yapım çıkmadığından tercih edilebilir.
Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 19.04.2024 08:54
Kalan Karakter: 300 Gönder
Coded Arms: Contagion
İlginizi Çekebilir