1/2

Colin McRae: DiRT 2

Serkan Selim YILDIZ 3.06.2010 - 12:31
Efsane ralli pilotu oyunlarda yaşıyor!
Platformlar PC
Colin McRae: DiRT 2
  • Yapımcı - Yayıncı CodeMasters - CodeMasters
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Yarış,Yarış
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 90
Artılar Bir önceki serideki hataların düzeltilmesi, ara yüzün geliştirilmesi
Eksiler Hasar modellemeleri biraz daha ileriye taşınabilirdi
Colin Mcrae serisi çıktığı zamanlardan itibaren oyuncuların gönlünde “Ralli oyunlarının öncüsü” sıfatını kazanmıştır. Her serisiyle bize o atmosferi daha iyi yaşatmış ve günün teknolojisinin nimetlerinden her daim en iyi şekilde faydalanmıştır. Codemasters ismi aklımıza “İyi yarış oyunu yapan firma” olarak kazınmıştır. Her ne kadar çeşitli dallarda yapımları önümüze sunsalar da, şahsi fikrim seviye olarak yarış alanının başarısına diğer alanlarda ulaşamamışlardır. Eski serileriyle tamamıyla ralli odaklı olan yapım, gün geçtikçe Off-Road stilini de oyuna kazandırmıştır. İki sene önce çıkan DiRT ile oyunculara görsel manada şölen yaşatan yapımcılar, optimizasyon sorunları ve rahat olmayan kontrol sistemi konusunda tepki toplamıştı. Hakikaten yapımı klavyeyle oynamak zordu ki, böylesi bir oyunda da kontrollerin başarısız olması, yapımı mükemmellikten vasata doğru sürükleyebilirdi. Yıllardır oyunculara ralli yarışlarının tadını hep iyi şekilde sunan bir firma için de, yapımı kusurlu yapmak büyük tepkilere yol açıyor. Bu tür istisna yapımlarda oyuncuların beklentisi hep üst seviyelerde seyrettiği için yapımcıların da işi gerçekten zor...

Kod ustaları

Beklentiler DiRT 2’ye saklanmıştı. Kuşkusuz Codemasters bir sonraki yapımda, önceki yaptığı hatalara düşmeyecekti. İkinci oyun eylül ayında konsollara konuk olmuş, PC’ye de DirectX 11 desteği nedeniyle 2 ay gecikmeye uğramıştı. Bu gecikme durumlarına da PC oyuncularının artık pek hoşgörüsü kaldığını düşünmüyorum. Piyasada hayli beklenilen projeler yapımcılar tarafından PC’ye geç çıkarılıp, oyuncuları sıkıcı bekleyiş içine sokuyorlar. Bu bekleyişlerin birçoğu da hayal kırıklığıyla sonuçlanıyor. Yalnız DiRT 2 için beklemeye değecek kadar başarılı mıydı sorusuna rahatlıkla pozitif yönde cevap verebiliriz…

Colin McRae: DiRT 2
"Haritalardaki çevre detayları çok başarılı."

DiRT aslında başarılıydı. Kontrollerin zorluğunun yanı sıra yapımda bizi yarışlara çekebilecek, o atmosferi yaşatacak bir ara yüz eksikliği vardı sanki. Bu fark edilmiş olmalı ki DiRT 2’de başarılı bir ara yüze geçilmiş. Yapıma girdiğinizde bir ofis içinde buluyorsunuz kendinizi. Ülkenizi adınızı yazıp, çaylaklıktan profesyonelliğe doğru hızlı adımlar atıyorsunuz (Tabi ki yarışları başarılı bir şekilde atlatırsanız). Yapıma artık çoğu oyunda görmeye alışık olduğumuz Experience sistemi yani XP (Tecrübe puanı) entegre edilmiş. Oyun içi aracınızla yaptığınız hareketlerle, yarış sonucunuzla veya çeşitli rekorlarla XP’nizi artırabiliyorsunuz. XP’ler size level olarak yansıyor. Seviyeniz arttıkça yeni araçlar, yeni Map’ler ve yeni arkadaşlar/rakipler ediniyorsunuz. Yapımda yer alan mod sisteminin başarılı olduğunu, oyuncuya atmosferi daha iyi yaşattığını söylemeliyim. Seviye atladıkça yeni ülkeler, yeni pistler, turnuvalar vs... açılıyor. Daha fazlasını görmek için oyuna bağlanıyorsunuz…

Teknik detaylar

Aracımızı seçip oyuna koyulduğumuzda görüyoruz ki, DiRT 2’de grafiklerde hissedilir değişiklikler söz konusu. Neon motorunun artık cılkını çıkaran yapımcılar (Birçok yapımlarında bu motoru kullandılar) optimizasyon konusunda baya yol kat ettiler. Artık daha fazla detayı, daha iyi grafikleri olan yapımı siz daha üst seviye ayarlarda oynayabiliyorsunuz. Önceki seride yaşanan görsel sorunlar, optimizasyon sıkıntıları DiRT 2’de tarihe karışmış. Optimizasyon konusunda ve görsel manada yapım kuşkusuz çok başarılı olmuş.