1/11

Command and Conquer: Generals

Alper Akkurt 3.06.2010 - 12:31
Zoom köşemize oyunun kullanma kılavuzunuda ekliyoruz.

Açıkçası C&C Generals RTS hastaları için tedavi gücü yüksek ve yan etkisi çok az olan bir oyun. Dolayısıyla iflah olmaz birçok insan gibi bende oyun çıkar çıkmaz hemen bir tane kaptım ve saatlerce oyunun başında oturdum. 3 ayrı ülke ile bir sürü savaşlardan sonra, kim kime karşı üstün, kazanmak için ne yapmalıyız, üç yenilgi kaç zaferi götürür gibi sorulara kendimce çeşitli yanıtlar bulmaya çalıştım. Elbetteki herkesin oynama stili farklıdır ve vereceğim tavsiyelerin bazıları size yanlış veya ters gelebilir. O nedenle bu yazının bir öncü olmasını ve geliştirdiğiniz çeşitli stratejileri yorum kısmında açıklamanızı istediğimi belirteyim.

Burada görevler hakkında herhangi bir açıklamaya yapmayacağım. Zaten görevlerde bizi yeteri kadar yönlendiriyorlar. Asıl açıklayacağım kısım irademizi, yeteneklerimizi ve sinirlerimizi sonuna kadar zorlayan skirmish ve network olayı. Hmm sanırım bu kadar açıklama yeter hemen kopyalara geçebiliriz.

Bu arada şunu hemen belirteyim ki gücünüz tam olarak savaşmak istiyorsanız, hangi ulusla oynarsanız oynayın, o ulusun gerekli tüm binalarını ve bina yaptıkça bize sunulan tüm upgrade’ lerini yapmış olmanız gerekiyor. Yani bazı binaları/upgrade’ leri yapmadan bize kimi araçları üretme veya tam kapasite ile kullanma imkanı verilmiyor. Bu nedenle ne yapıp edip bu işleri bir an önce halledin.

Gölgelerin gücü adına…

Öncelikle olaya piyadeleri ile başlayayım. Oyundaki tüm ülkelerin ortak 2 askeri biriminden birincisi piyade. Bunlar hemen hemen birbirine eş özellikler ile donatıldığından genel anlatacağım. Amerikan piyadeleri oyuna bina ele geçirme upgrade’ leri yapılmış olarak giriyor. Ama Çin ve GLA piyadeleri bu konuda biraz amele. İllaki bina ele geçirme upgrade’ i yapmanız lazım. Yoksa ekonomi ve savunma açısından kesinlikle göçersiniz. Bu açıdan bakıldığında Amerikalılar avantajlı.

İkinci ve son ortak asker birim roketatarcılar. Çin, Amerika ve GLA’ nın kendine özel roketçileri var. Bunlar, özellikle 4-5 tanesi bir araya gelmişlerse zırhlı araçlara ve hava araçlarına önemli zarar veriyorlar. Bence bu konuda Çin diğerlerine göre biraz daha şanslı. Çünkü Çinli roketçiler, bu tarafı seçersek inşa edebildiğimiz bunkerlerin içine girip oldukça iyi birer mevzi elde ediyorlar. Amerikan ve GLA roketçileri ise böyle bir olanaktan yoksun. Çünkü içine girebilecekleri bunker türü bir yerleri bu ülkelerde yapamıyoruz. Bunları haritadaki evlere sokmak en mantıklı çözüm. Aman açıkta kalmasınlar. Çünkü düşmanlar (CPU ile oynarken) askerlere ateş etmek yerine, onları ezmeyi tercih ediyorlar. Bu yapay zekanın iyi olduğunun bir göstergesi. Çünkü roketçiler tankları çok kolay yokediyor fakat tanklar onları anca 4-5 mermide harcayabiliyor.(burada Red Alert’ in en sinir bozucu olayı bir kez daha karşımızda.)

Çinlilerle oynayanlar bu roketçileri bunkerlere “3 roket + 2 piyade” veya “4 roket + 1 piyade” şeklinde bir yerleştirme ile yerleştirsinler. Oyunda şöyle bir saçmalık var; Roketler hep arkasına düştüğü için roketçiler koşan bir adamı asla öldüremiyor. Bu nedenle özellikle GLA ile yapılan savaşlarda intihar bombacıları binalara/araçlara çok rahat bir şekilde ulaşabiliyor. Bu nedenle her bunkere en az 1 piyade şart. Aslında genelde saldıran piyadelere karşı binalara adam sokarken kabaca 1 tüfekli askere 3 roketçi gibi bir oranı benimseyin. Böylece ortada salak salak koşan ve bu sırada gelip sizin binalarınızı, araçlarınızı veya askerlerinizi öldüren intihar bombacılarından ve düşman piyadesinden de kurtulmuş olursunuz.