1/2

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Kral geri dönüyor
"Yazı için Tolga Saraç'a teşekkür ederiz."

Gelecekten, 2047’den haberler var. Yedi yıldır uzakta kaldığımız Tiberium evrenine geri dönüyoruz. Çünkü Brotherhood of NOD ve GDI arasındaki anlaşma bozuldu. Savaş artık kaçınılmaz. Bu haberden C&C sevenlerin pek de şikayetçi olacaklarını sanmıyorum. Hatta eski günlere dönmek için can attıklarını biliyorum. Ama artık hasret bitiyor. Orca hava araçları ve Mammoth tanklar emirlerimiz için hazırlanıyorlar. Peki biz uykusuz gecelere hazır mıyız?

Ahh Westwood ah...

EA, Westwood Studios’u satın alıp üstüne bir de kapatınca birçok C&C hayranını üzüntüye boğulmuştu. Artık oynarken büyük zevk aldığımız stratejilerin arkasının kesileceği düşünülüyordu. Ancak EA önce C&C: Generals’ı ve ardından ek paket olarak C&C: Generals Zero Hour’u piyasaya sürerek yüreklere su serpti. Sıra Tiberium evreninde geçen bir oyuna gelmişti. Nitekim gecikmeli de olsa tahmin ettiğimiz gibi oldu ve Tiberium Wars en sonunda duyuruldu. Birbiri ardına gelen oyun içi görüntü ve videolar bizi iyice sabırsızlandırmaya başladı.

Uzun hikaye

Oyunda 2047 yılındayız. Brotherhood of NOD ve GDI arasında pamuk ipliğine bağlı bir anlaşma var. Gezegen ise bitap haldedir. Tiberium yüzünden yaşamak için elverişli alan tüm gezegenin %30’una kadar gerilemiştir. Tüm gerginliklerin üzerine NOD birliklerinin GDI himayesindeki Philadelphia Uzay Merkezi’ne yaptıkları ani saldırı ile zoraki anlaşmaya son nokta konar. Artık savaş başlamıştır.

Sürpriz

C&C oyunlarını bize sevdiren özelliklerinden biri de bölümler arasında giren ve bizi atmosfere iyice ısındıran sinematiklerdi. Generals ve Zero Hour’da olmadığı için bir çok kişi tarafından haklı olarak eleştirilmişti. Yapım ekibi de yaptıkları yanlışın farkına varmış olmalılar ki, sinematikler Tiberium Wars ile geri dönüyor. Yine eskisi gibi bir çok tanıdık yüzle karşılaşacağız. Bu küçük ama önemli ayrıntıyı vermeden oyun hakkındaki teknik bilgilere geçmek istemedim.

Teknik

C&C 3, LOTR: Battle for Middle Earth II’de kullanılan SAGE oyun motorunun yeniden elden geçirilmiş halini kullanacak. Zaten başarılı bulunan grafikler bu haliyle daha da göze hoş görünüyorlar. Oyundaki metal yüzeyler oldukça gerçekçi bir hale gelmiş. Yapımdaki yeniliklerden biri de, çevrenin etkileşimli hale gelmesi. Böylece çevre savaş sırasında artık tepkisiz kalmayacak.