Command & Conquer: Generals

Can Koray Tutsoy 3.06.2010 - 12:31
Weswood'un son zamanalardaki en ciddi çalışması.

Weswood'un son zamanalardaki en ciddi çalışması olan Generals‘ın isminin Command&Conquer’dan geldiğine aldanmayın. Bu iki oyunun adından başka benzer yönleri pek yok. Bu oyunda ilk yenilik US (United States)’e ek olarak gittikçe büyük bir güç haline gelen Çin ve onlara başkaldıran terör örgütü GLA (Global Liberation Army)’nin seçilebilmesi.

Generals'in isminden de anlaşılacağı gibi getireceği en büyük yenilik Generallere dayalı yönetim tarzı ve tabiiki grafikleri olacak. Bu sistem (yani seçtiğimiz generale göre yönetim ve strateji) şimdiye kadar gördüğümüz hiç bir strateji oyununda kullanılmayan bir yapıya sahip ve eğer bu işin altından kalkabilirlerse bizi uykusuz geceler bekliyor demektir. Sistemin işleyişi şu şekilde: Her general kendi emrindeki birimleri haliyle daha iyi yönetir ve daha çok verim alır. Bir general seçtiğimizde onun özelliğine göre bize bazı özel birimleri üretme hakkı verilecek ve bazı birimlerin daha güçlü olmasını sağlayabileceğiz. Örneğin bir tank generali tanklarımızın veteran seviyesinde çıkmasını sağlarken, hava kuvvetleri generali ise bir tür bombardıman uçağı çıkarmamıza yarıyor. Yani oyuna başlamadan önce stratejinize karar verip doğru tercihle oyuna başlamak hayati öneme sahip olacak.

Yeni Ekonomik Düzen

Bundan böyle artık ekonomik özgürlük için Tiberium toplamamıza gerek kalmıyor. Bir birimi üreteceğimiz zaman o birim için gerekli parçaları belli noktalardaki binalardan sipariş ederek temin edeceğiz. Arabirim ve birim üretimi de tamamen yeniden düzenlenmiş. Yani kontrol paneli artık ekranın yanında değil alt kısmında. Bina üretiminde de bazı değişiklikler yapılmış. Artık binalar pat diye istediğimiz yerde kendiliğinde oluşmuyor. Bina yapacak birimler inşaatın gerçekleşeceği yere gidiyor ve yavaş yavaş yapıma başlıyorlar. Tabii bu esnada çalışan birimlerinizi korumanız gerekiyor. 

Oyunda tarafların kendilerine özgü ve birbirinden farklı güçlere ve görünüme sahip birimleri olacak. US daha çok teknoloji ağırlıklı birimlere sahipken, Çin insan gücüne dayalı birimler üretebilecek ve stratejiler uygulayabilecek (Hackers). Tabii bu Çin'in mobil birimleri olmadığı anlamına gelmiyor. GLA ise nispeten daha düşük bir teknolojiye sahip olacak ve tam olarak düzenli bir ordu olmadıklarını bize her defasında hatırlatacaklar. Aslında bütün RTS'lerin belki de en önemli noktası ve üstünde bence en çok çalışılması gereken safhası bu.Yukarıda da dediğim gibi ilk izlenim doğru yolda oldukları ve böyle giderlerse StarCraft gibi bir efsanenin bile tahtından olabileceği.

Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 6.10.2024 01:13
Kalan Karakter: 300 Gönder
Command & Conquer: Generals
İlginizi Çekebilir