1/2

Crysis 2 - Röportaj

Mahmut Saral 24.06.2010 - 10:42
Cevat Yerli, ser vermiyor, sır da vermiyor!
2010 yılı, özellikle FPS türü oyunlar için çok çekişmeli geçecek. Nasıl geçmesin ki; Treyarch'ın yeni Call of Duty'si, EA LA'in yeni Medal of Honor'ı, Spash Damage'ın Brink'i ve tabii ki ülkemizi de yakından ilgilendiren Crytek'in nazar boncuklu oyunu Crysis 2... Dördü için de sabırsızlanıyoruz, dördü için de meraklanıyoruz; ama şimdiki konumuz sadece Crysis 2.

Yıla damga vurması büyük ihtimal olan bu oyun hakkında, sitemizde detaylı iki yazıya ve bolca habere yer vermiştik. Tabii ki devamı da gelecek, ancak bir de Crytek'in kapısını çalıp, Cevat Yerli ile konuşalım dedik. Teklifimizi geri çevirmedi de, ancak zaten sabretmekle vakit geçirdiğimiz şu günlerde, biraz daha sabretmemiz gerektiğini öğrendik. Neden mi? Okumaya devam edin...

Merlin'in Kazanı: (MK) İlk oyun tropik adalarda geçiyordu. Crysis 2'de ise New York şehrindeyiz.

Cevat Yerli (CY): Crysis 2'yi adada değil de New York sokaklarından sahneleştirmek için çok uzun ve yoğun bir karar sürecini arkamızda bıraktık. Biliyorsunuz, şimdiye kadar yaptığımız oyunlar, genelde adada geçiyordu. Bu kez değişikliğe başvurduk ve tercih olarak dünyanın en ilginç ve macera dolu şehirlerinden biri olan New York'u belirledik.

Crysis 2 - Röportaj


Bu, bizim için bir değişimin göstergesidir. Böylece oyunculara daha fazla dikey oynanış tarzını sağlıyoruz ve kesinlikle daha eğlenceli bir oyun vadediyoruz. Farklı oyun seviyeleri (sokak, bina üstü vb.) sayesinde oyuncuya çeşitli hareket imkânları sunulacak. Böylece Crysis 2'de eşi benzeri olmayan ve görülmemiş bir oyun keyfini sağlayacağız.

MK: Neden New York?

CY: Listemizde elbette çeşitli şehirler de vardı, ancak tercihimiz New York yönünde oldu. Her insanın New York ile bir bağlantısı bulunuyor. Bir çok insan, New York'u gezip, tanıyor. Birçoğu da haberlerden tanıyor. Biz de şirket olarak çoğu kişinin bir bağlantı kurabileceği bu şehri tercih ettik.