1/3

Dead Space 2

Dead Space 2
Burçin Aygün
Burçin Aygün 23.12.2010 - 12:58
Uzayda ilk ölüm
Yıl 2008, aylardan Ekim. Uzayda geçecek, Alien tadında, karanlık, klostrofobik, hafif de melankoli dolu bir oyunun adı geliyor kulağıma: Dead Space. Araştırıyorum, okuyorum, videolar izliyorum ve en sonunda “Bu oyun tam bana göre!” diyerek en sonunda Dead Space'i satın alıp oynuyorum. Alien serisine tapan ve korku-gerilim türünden çok hoşlanan biri olarak, oyun beni daha ilk dakikalardan itibaren tutup içine çekiyor.

2414 yılında, bir grup, haber alamadıkları Ishimura adlı maden gemisine keşif yapmaya geliyor. Buldukları tek şey ise vahşet ve ölüm. Gemi personelinden geriye kalan kimse yok, cesetler her yanda, gemi terk edilmiş gibi ve ortada neler olduğuna dair bir bilgi yok. Karakterimiz Isaac Clarke ise keşfe gelen bu ekipten, kendisi bir teknisyen. Ishimura'da ise sevdiği kadın var. Ondan aldığı mesaj sonrası, kendinden bir daha haber alamamış. Isaac sessiz, konuşmayan, içine kapanık bir tip. Henüz oyunun başında kendi ekibinden ayrı düşen Isaac oyun boyunca emir alıyor ve bunları yerine getiriyor. Ancak Ishimura adlı gemi aslında pek de terk edilmiş değil. Geminin ekibi halen oldukları yerdeler.

Dead Space 2
Yeni bir kahraman doğuyor

Isaac, ilk kez takımı ile ayrı düştüğü anda, gemi ekibinden bir Necromorph ile tanışıyor. Bilinmeyen bir sebepten dolayı tüm gemi mürettebatı Necromorph denilen garip yaratıklara dönüşmüş durumdalar ve geriye kalan canlı kişileri de sıra ile katlediyorlar. Maceramız da bu nokta da başlıyor. Yalnız başına kalıp, ekibinden aldığı emirler doğrultusunda görevleri yerine getirip hayatta kalmaya çalışan sıradan bir adam, uzay ve Necromorphlar...

İlk oyun bize beraberinde pek çok şey vaat ediyordu. Tek bir mekanda geçmesine rağmen, neredeyse hiç sıkmayan kurgusu, ince ince işlenmiş ve pek çok gizemi beraberinde taşıyan hikayesi, zamanına göre gerçekten çok kaliteli grafikleri, verebildiği yalnızlık hissi ve tekinsiz atmosfer. Oyunu oynayanların genel kanısı, oyunun gerçekten de söylendiği gibi korkutabilmesiydi. Bunun en büyük etkenlerinden biri de, koca gemide neredeyse yapayalnız dolaşan bir karakter ve eklemleri kesilip, koparılmadıkça hayatta kalan düşmanlar. Ya elinizdeki maden araçlarını, lazerleri kullanarak Necromorphları biçecektiniz, ya da ölecektiniz. Oyun tüm dünya çapında hiç de fena olmayan bir satış başarısı yakaladı, iyi eleştiriler aldı ve neticesinde beklenen oldu ve devam oyunu duyuruldu.