1/2

Death to Spies: Moment of Truth

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Sabrın sonu selamettir
Platformlar PC
Death to Spies: Moment of Truth
  • Yapımcı - Yayıncı Haggard Games - 1C
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 70
Artılar Farklı yollar kullanma, yapay zeka, gizlilik ön planda
Eksiler Zorluğu bazı oyuncuları sinir edebilir
Bu sene sonunda en sevdiğim serilerden biri olan Splinter Cell’in son oyunu çıkacaktı, ancak Ubisoft erteledi, hayallerim yıkıldı. Thief, Metal Gear Solid ve Splinter Cell serileri “Stealth-Action” türünü sevmeme neden olan isimler. Sevdiğim bir şeyin ertelenmesi de pekiyi olmuyor, zaten kimin olur ki? Gizlilik türündeki yapımlar genelde az sayıda çıkıyor, hatta çıksa da aralarında kaliteli olanlar pek nadir. Bu sene içinde gizliliğe dayalı olarak bir iki yapım piyasaya sürüldü, ama içlerinde bazı açılardan hayal kırıklığı yaratsa da, yine akılda kalanı Velvet Assassin oldu. Sıcak yaz günlerini yaşadığımız şu sıralarda, bizi soğuğun ve yağmurun altına sokacak, yine ve yeniden İkinci Dünya Savaşı zamanına döndüğümüz bir yapım var.

Eskiye dair

Bundan 2 sene öncesine dönelim, Haggard Games (Canım da Haggard oynamayı çekti) tarafından geliştirilen Death to Spies isimli bir oyun piyasaya sürülmüştü. Genel olarak ortalamanın biraz daha üstünde bir yapımdı. Pek hatırda kalan bir isim olamamıştı. Neyse deyip buradan kısaca durumu toparlarsak, Haggard Games, Death to Spies’ı verdiği uzun aradan "Death to Spies: Moment of Truth" ile devam ettiriyor.

Death to Spies: Moment of Truth
"Yapımda gizlilik ve sessiz olmak her daim ön planda. Bu yüzden rakiplerimize arkadan sessizce yaklaşıp, işlerini bitirmeliyiz, yoksa bizim işimiz biter."

Yönettiğimiz karakterin adı Semion Strogov ve adamımız SMERSH isimli teşkilatına bağlı. Amacımız ise içeri süzülmek, yok etmek, sabotaj yapmak ve Nazileri öldürmek. İkinci Dünya Savaşı’nda gene klişe bir şekilde Nazilere karşıyız diye düşünebilirsiniz ki, zaten yapım bunun üstüne kurulu, bu noktada farklı bir şeyler aramayın. Her ne kadar geçtiği zaman, konu, düşmanlar klasik olsa da, Moment of Truth ufaktan bu durumdan sıyrılma potansiyeline de sahip.

Oyuna girdiğimizde bir profil yaratmamız gerekiyor. Bundan sonra karşımıza dört farklı zorluk seviyesi geliyor ki, yapım cidden zor. Kolay seviyeyi bile seçerseniz, düşmanlarımız yerde herhangi bir ceset bulduklarında veya sizi fark ettiklerinde, tilki avına çıkan avcılar gibi iz sürmeye başlıyorlar ve sonucu da bizim için hüsranla bitiyor. Diğer seviyelerde ise zorluk daha da artıyor. Özellikle daha esnek yapımları oynayan kişiler için bu durum sinir edici olabilir. Genel manada yapay zeka için de, uyanık ve bazen fazla zorlayıcı olduğunu belirteyim.