1/2

DeathSpank

DeathSpank
Anıl Kalkan
Anıl Kalkan 6.11.2010 - 18:57
Monkey Island'ın Diablo ile buluştuğu nokta
Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360
DeathSpank
  • Yapımcı - Yayıncı Hothead Games - Electronic Arts
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Role Playing Game
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 82
Artılar Esprili diyaloglar ve başarılı seslendirmeler. Birbirinden ilginç silahlar ve karakterler.
Eksiler Oynanıştaki ufak eksiklikler.
Tasarımcı Ron Gilbert'in deyimiyle "Monkey Island'ın Diablo ile buluştuğu nokta" olan bir yapım DeathSpank. Tüm sıradan oyun türlerini bünyesinde birleştirmiş sıradışı bir deneyim. İçinde Ron Gilbert'in da bulunduğu Hothead Games tarafından üretilen oyun tek yönlü değil aksine herkese hitap ediyor.

DeathSpank kimdir, nedir?

Maceraya ismini de vermiş olan kahramanımız DeathSpank, sayılamayacak kadar uzun yıllardır adaletin sağlayıcısı ve ezilmişlerin kahramanı konumundadır ve kendisi "Artifact" denilen gizemli bir nesnenin peşindedir. Gözünüzün önünde havalı bir kahraman oluştu değil mi? Öyleyse yanılıyorsunuz, çünkü tüm o karizmatik, yakışıklı, emirler yağdıran RPG kahramanlarına nazire yaparcasına tamamen zıt bir karakter DeathSpank. Kahraman havalarıyla, garip replikleriyle, acayip tipiyle ve “Thong of Justice”si ile tam bir anti-kahraman olmuş, açıkçası "kült" olabilecek bir karakter. Oyunun içeriğine girmeden önce hatırlatmakta fayda var, DeathSpank için bir mizah oyunu diyebiliriz. Ana karakterinden tutun yan karakterlere kadar hepsi oldukça başarılı tasarlanmış ve oyun boyunca, özellikle konuşmalar esprili bir dille aktarılıyor sürekli. DeathSpank'ın aldığı acayip görevler, konuşma tarzı ve aldığı cevaplar akılda kalıcı türden. Ayrıca merak ediyorum, başka hangi oyunda esas oğlanımız / kızımız bir inekle muhabbet edip, ona hayat felsefesini sormuş olabilir ki?

DeathSpank
Öncelikle çok geniş haritalarda geçen bir Action-RPG oyunu. Tabii işin içine Hack'n Slash ve bir tutam da Adventure girince ne çıkıyor ortaya? Doğru bildiniz, DeathSpank. Bahsettiğim tüm bu geniş haritalar, mekan ve çevre tasarımları çok renkli şekilde hazırlanmış. Tema ve arkaplanı için "9 yaşında bir çocuğun, pastel boyayla çizdiği resim" diye bir betimleme yapsam olur sanırım. Renk paleti çok canlı, göze güzel geliyor. 2 boyutlu manzara ve arkaplanın yanında karakterler, nesneler ve çevre üç boyutlu olarak tasarlanmış. Tüm bu renk ve grafik seçimleri insanı sıkmayan cinsten. Sesler ise atmosfere ve mekanlara göre seçilmiş, seslendirmeler ise tümüyle çok başarılı.

Tavuk da keserim yaratık da

İçerik olarak oyunda hikaye görevlerinin yanında bolca yan görev mevcut. Cüzdanı çalınan adamdan tutun, küçük bir kıza kadar birçok NPC karaktere yardım ediyoruz oyun boyunca. Tabii hiçbir yardım da karşılıksız kalmıyor. Hack'n Slash - RPG türü bir yapım olduğundan görevleri al, yaratıkları öldür, eşya ve altınları topla mantığıyla ilerliyor. Bolca aksiyonla ve çeşitli düşmanlarla karşı karşıyayız sürekli. Tabii bir de tavuklar var. Evet bu tavuklarla bolca muhatap oluyoruz, hatta oyunun başındaki görevde Witch Demon bizden 10 adet tavuk dudağı toplamamızı istiyor, bilmiyorum aranızda hiç tavuk dudağı toplamış hatta görmüş olan biri varmı, ama ben DeathSpank sayesinde gerçekleştirdim bunu da.