1/4

Delta Force: Black Hawk Down

Alper Akkurt 3.06.2010 - 12:31
Acaba yine bir tekrarla mı karşı karşıyayız?
Platformlar PC, PC
Delta Force: Black Hawk Down
  • Yapımcı - Yayıncı Novalogic - Novalogic
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 82
Artılar -
Eksiler -

Hmmm dur bakalım, ne zaman Black Hawk Down’ u sinemada izlemiştim ? Evet geçen yıl nisan ayları filandı yanlış hatırlamıyorsam. Film, aklımda sadece neredeyse bütün Amerikan ordusunun tamamen kahramanlardan oluştuğu, arada sırada kendine dikkat etmeyen bazı acemi kahramanlar! dışında kimsenin ölmediği ve bizim askerlerin “emredersin komutanım” şeklindeki, askerlik süresince dillerine pelesenk olan cümlenin İngilizce karşılığı olan “yes sir” ün kısaca “uhh” diye acayip bir şekilde telaffuz edildiği bir eser olarak kalmış. Ah pardon bu arada film boyunca aç, zavallı Somali’lilerden son derece kaba bir şekilde “sıskalar” diye sözedildiğini unuttum.

Bir müddet sonra piyasaya, filmin Novalogic tarafından bir Delta Force serisi oyunu haline getirileceği haberleri düştü. Açıkçası Delta Force oynamayı serinin 3.oyununu müteakip “ Bu ne ya abi! Bombaatarlı bi M16’ yla koca oyun bitti gene. Yok yok ölmüş bu seri…” diyerekten ve hatta “Task Force Dagger” isimli hezimeti gördükten ve bu esnada ne kadar yerinde ve stratejik bir karar verdiğimi düşündükten sonra “Delta Force: Black Hawk Down”, bende pek umutla karşılanan bir oyun olmadı. Ama ilk gördüğümde “ya belki bu sefer belki bombayı patlatmıştır babalar.” diyerekten oyunu aldım ve birkaç ufacık tatsızlık olsada oyundan memnun kaldım.(-aldım, kaldım- lütfen kafiyeye dikkat ediniz:)

Neyse sevgili okuyucu, filmi bilmeyenler için şimdi de biraz hikayeyi özetleyeyim. Olay Somali’ nin başkenti Mogadişu’ da ve kırsalında geçiyor. Hani bir zamanlar Sadettin Teksoy’ un gittiği ve eski Somali ordusunun harap olmuş helikopterleri önünde unutulmaz “işte bakın sayın seyirciler bu adamlar cahillikten helikopterleri bile sökmüşler. İşte dünyada bir millet böyle fakir, aç olur. Adam olmaz bunlardan.” anonsunu geçtiği yer varya orası işte. Biz buraya insani yardım! amacıyla gelen Amerikan ordusuna mensup bir delta force askeri olarak (bir dakika bu çok tanıdık bir hikaye sanki bugünlerde buna benzer şeyler duyuyorum…) orda burada asayişi sağlama operasyonlarına katılıyoruz. Piyasada aç bilaç dolanan masum Somali’ liler ve başını Muhammed Farah AIDID adında birinin çektiği bir kısım kötü yürekli gerilla var. Bu gerillalar Birleşmiş Milletler tarafından aç halka yollanan gıdayı çalıyor. Bizim de gönlümüz A.B.D. ordusu olarak buna elvermiyor ve AIDID birliklerine karşı savaşa girişiyoruz. Konu kısaca böyle.

Evet sevgili oyunsever kişilikler, yiğidi öldür hakkını ver demişler. Şunu üzerine basa basa ifade edeyim ki ben MoHAA’ dan bu yana aksiyon düzeyi bu kadar yüksek bir oyun oynamamıştım. Öyle serinin eski oyunlarında olduğu gibi “yok bu dağdan şöyle ineyim, yok Taklamakan Çölü kadar geniş haritada en alt sınırdan en üst sınıra kadar çıkıp kampa buradan sızayım, aman hafız mermi bitti ne yapıcaz şimdi!?” gibisinden karın ağrısı noktalar kaldırılmış. Böylece oyuna akıcılık ve heyecan getirilmiş. Ancak bu yapılırken oyuncunun bağımsız davranma isteği pek göz önüne alınmamış. Çoğu görevde çizilmiş olan belirli bir rota var ve bunun dışına çıkıldığında oyunda başarılı olma imkanı çok az. Nereye gideceğimiz köşede çıkan haritada belli ve oraya ulaştığımızda yeni checkpoint’ imiz belli oluyor. Böylece haritada o nokta senin bu nokta benim dolanıyoruz. Ama sokak savaşı yaparken esnek davranma şansımız olabiliyor. Yani illa ki belirli yoldan değil de başka evlerin arasından da dolansak sonunda aynı noktaya gidebiliyoruz.