Demon's Souls İnceleme PS5

Platformlar PlayStation 5
Demon's Souls İnceleme PS5
  • Yapımcı - Yayıncı Bluepoint Studios - Sony Interactive Entertainment
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Role Playing Game
Merlin Puanı 90
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%95
Artılar + Ufak değişikliklerle aslına sadık kalması
+ Yeni nesil grafikler
+ Sanat ve bölüm tasarımları
+ Eğlenceli ve zorlu oyun yapısı
+ Farklı silah ve animasyon yapısı
+ Orkestra müzikleri
Eksiler - Tendency sistemi daha net olabilirdi
- Multi modundaki aksaklıklar
Özel İnceleme
Ersin Kılıç
Ersin Kılıç 27.11.2020 - 14:34

Yenilenmiş grafikleri ile tam 11 yıl sonra karşımıza çıkan Demon's Souls inceleme içeriğimizde oyunun genel dinamiklerine göz atıyoruz.

Demon's Souls ilk olarak 2009 yılında Playstation 3 için özel olarak çıkmıştı. Burada uzun uzadıya oyunun tarihini anlatmayı düşünmüyorum ama bu oyun için Souls türünün başlangıcı demek yanlış olmaz. Miyazaki'nin liderliğinde geliştirilen bu oyunun yenilenmiş sürümü ise aradan geçen 11 yılın ardından bu sefer de Playstation 5'e özel olarak karşımıza çıktı. 

Türünün ilki olması sebebiyle Souls oyunlarının geç gelen popüleritesi arkasında kaldığını söylemek yanlış olmaz. O dönem birçok oyuncu bu mükemmel oyunu deneyim etti ama Souls türünün asıl popülerliğini Dark Souls serisi ile yakaladığını da söyleyebiliriz. Bu nedenle Demon's Souls hem aradan geçen bunca süre hem de oyunu hiç oynamamış oyuncular için mükemmel bir tercih olmuş diyebilirim.

Demon's Souls Video İnceleme

Demon's Souls tamamen karanlığa gömülen Boletaria isimli bir krallıkta geçiyor. Oyun boyunca bu krallığın farklı noktalarına gidiyor ve buradaki bosslarla yüzleşmek için çetin bir mücadele içerisine giriyoruz. Oyunun ana işleyişi ise Nexus isimli bir nevi ana üssümüz de diyebileceğimiz merkez üzerinden ilerliyor. Nexus, depomuzun bulunduğu, bazı satın alımları yapabildiğimiz ve en önemlisi karakterimizin gelişimini sağladığımız merkez konumunda. Bu merkezden Boletaria Krallığı'ndaki beş farklı bölgeyi dilediğimiz şekilde ziyaret etmemize izin verilmiş. Oyundaki birkaç bölümü geçtikten sonra tüm bu bölgelerin kilidi açılıyor ve dilediğiniz yoldan ilerleyebiliyorsunuz.

Oyundaki bu bölgeler tıpkı Mario oyunlarında olduğu gibi birin biri (1-1), birin ikisi (1-2) şeklinde ayrılmış. Tabi beşinci bölgeye kadar tüm yollar açık olsa da Souls türünün klasik işleyişinin temelleri Demon's Souls oyununda atılmış. Yani bölgeler açıldığında beşinci bölgeye ya da dördüncü bölgeye gidebilseniz de asıl ilerleyişi karşılaştığınız zorluklara göre yapıyorsunuz. Yani dördüncü bölgeye girdiniz diyelim, burada boyunuzun ölçüsünü aldığınızda aslında bu bölgeye çok daha sonra gelmeniz gerektiğini anlıyorsunuz. Bu durum sizi hem hizaya sokuyor hem de challange hissini kuvvetlendiriyor.

Oyunun her köşesi ayrı bir özen ile hazırlanmış.

Oyundaki tüm bu bölgeler özenle hazırlanmış. Latria Kulesi'nde gezerken karşılaştığınız tasarımlardan gözlerinizi alamazken Demir Ocaklar'a indiğinizde lavlarla kaplı bir dünyanın kapılarını aralıyorsunuz. Ya da Boletaria'nın Kapıları'na dayandığınızda yok olmuş bir krallık tüm ihtişamı ile ayaklarınızın altına seriliyor. Oyun zaten tasarım ve dünya anlamında çok başarılı bir oyundu. Gittiğiniz tüm o mekanlar, gothik atmosfer sizi oyunun içerisine çekiyordu. Remake sürümü ise yeni nesil grafiklerin getirmiş olduğu avantaj ile olayı birkaç basamak daha yukarı taşıyor. Yani zamanında hayal ettiğiniz, içerisinde kaybolduğunuz tüm o yapılar oyunun bu yeni sürümüne mükemmel bir şekilde aktarılmış.

Bluepoint Games, bu projede adeta Remake nasıl olur dersini vermiş de diyebiliriz. Oyunun özüne hiçbir şekilde dokunmayan, sadece bazı ekstralar ekleyen firma From Software'in sahip olduğu o hayal gücünü yeni nesile aktarmayı başarmış. Oyun hem dünyanın yeniden ele alınışı hem de görsel efektleri ile ben yeni nesil bir oyunum diye bağırıyor arkadaşlar. Hatta yeni nesil konsolların çıkış döneminde Demon's Souls'un bu bayrağı rahatlıkla sırtlayabilecek bir yapım olduğunu da söyleyebilirim. Oyunu oynarken karşılaştığınız mekanlar, atmosfer ve görsel efektler sizi gerçekten de o diyarlara sürüklüyor ve maceranın içerisinde olduğunuzu hissettiriyor.

Oynanışın bu kadar güzel olmasında karakter animasyonları başı çekiyor. Kullandığınız her silaha her zırha göre farklı bir animasyon tarzı ile karşılaşıyorsunuz. Oyun boyunca bıçaklar, kılıçlar, baltalar ve mızraklar dahil olmak üzere onlarca silah kullanıyorsunuz. Tüm bunların yanı sıra tabi ki ender bulunan özel silah, zırh ya da eşyalara da yer verilmiş. Bunları aramak, dökümanlar arasında kaybolmak zaten oyunun en büyük artılarından birisi. 
Oyundaki her silahın kendine has bir vuruş şekli bulunuyor. Yine giydiğiniz zırha ve seviyenize bağlı olarak karakter animasyonlarında ve hareketlerinde farklı bir yapı ile karşılaşıyorsunuz. Bu durum sizin oyun tarzınızı da belirliyor. Yani ağır bir zırh, devasa bir kılıç ile vurduğunuzu oturtabilir ya da daha hafif zırh ve silah ikilisi ile ordan oraya taklalar atabilirsiniz. Animasyonlardan bahsetmişken yan karakterlere de kısa bir parantez açmak istiyorum. Yapım ekibi bu karakterlerde de çok güzel bir iş ortaya koymuş. Her karakterin kişiliğini derdini çok net bir şekilde anlıyorsunuz. Bu durum oyundaki çaresizlik hissini ve o kasvetli ortamı daha yalın bir şekilde gözler önüne seriyor.
Abicim bu biraz adaletsiz bir karşılaşma oldu sanki..

Oyundaki seviye atlama sistemi topladığınız ruhlar üzerinden işliyor. Seviye atladıkça ruh gereksinimi de doğal olarak yükseliyor. Bu da sizi farklı bölümlere girmeye zorladığı gibi oyundan aldığınız keyfi ve stratejinizi de farklılaştırmış. Zaten Souls oyunlarındaki bu işleyişin temellerinin bu oyun ile birlikte atılmaya başladığını da söyleyebiliriz.

Demon's Souls zor bir oyun. Bu zorluk düşman yapısı ve araştırma hissiyatını da beraberinde getirmiş. Gittiğiniz her mekanda farklı düşman çeşitleri ile karşılaşıyorsunuz. Bu düşmanlar sizi farklı taktikler yapmaya zorluyor. Kimisinde savunmaya geçip uygun anı kollarken kimisinde ise çok daha dikkatli davranmanız gerekiyor. Tabi gördüğünüzde fellik fellik kaçma isteği uyandıran düşmanların sayısı da bir hayli fazla. Aynı şey boss mücadeleleri içinde geçerli. Onların işleyişini, fazlarını ezberleyene kadar hatırı sayılır bir miktarda ruh fade etmeniz gerekebiliyor. Bu noktada en büyük eksik ise bazı boss mücadelelerinin hala cheese dediğimiz dinamiklere sahip olması. Yani kör noktası olan ya da belli bir alana sıkışan bosslar ile hala karşılaşabiliyorsunuz. Oyunu yenilerken bu noktalar üzerinde daha fazla durulmasını beklerdim.

Cthulhu evreninden fırlayan bu abimiz oyundaki en gıcık düşmanların başında geliyor.

Oyun boyunca her an tetikte ilerliyor ve kazandığınız ruhları kaybetmemek için yaratana sığınıyorsunuz. Bu zorluğun en büyük sebebi ise tabi ki checkpoint sistemi. Bonfire sisteminin temelerinin atıldığı Demon's Souls ölümü affetmeyen bir checkpoint sistemine sahip. Tüm bölümü bos savaşı da dahil olmak üzere defalarca baştan oynamanız gerekiyor. Burdaki püf nokta ise haritadaki kestirmeleri açmak ve haritayı bir nevi ezberlemekten geçiyor. Kısayolları açtığınızda en azından bos mücadelesine daha hızlı bir şekilde ulaşıyor ve kaybettiğiniz ruhların acısını bir nebze de olsun çıkarabiliyorsunuz.

Oyunun en sevdiğim yönü ise başarı hissini fazlasıyla vermesi. Bir bölüm geçtiğinizde bu hissi iliklerinize kadar yaşıyorsunuz. Hele ki yüklü bir ruhla dolaşıyor ve kendinizi bir boss mücadelesinin ortasında bulduysanız yaşadığınız adrenalini tarif etmek gerçekten de çok güç. 50 - 60 bin ruhla dolaşıyorken Flamelurker'ı tek seferde geçtiğimde bir beş dakika kendime gelmekte zorlandım diyebilirim. 

Başarı hissi ile birlikte oyunun en keyif veren tarafı keşif dinamikleri. Kısa yolları bulmak, daha da önemlisi haritanın her köşesini bir eşya bulurum umuduyla dolaşmak, bu keşif hissini fazlasıyla körüklemiş. Böyle kıyıda köşede, o an ulaşamadığınız bir eşya gördüğünüzde gerçekten de kendinizden geçiyorsunuz ve o eşyaya ulaşmak için türlü türlü yöntemler denemeye başlıyorsunuz. Başarı ve keşif hissiyatı oyunda çok güzel bir denge oluşturuyor.

Tendency sistemi karışık olduğu kadar yeni kapılar açmanıza da olanak sağlıyor.

Oyunun en farklı işleyişi ise tendency sisteminde yatıyor. Demon's Souls'ta aldığınız kararlara ya da girdiğiniz aksiyonlara göre bulunduğunuz bölgeyi tamamen karanlığa ya da aydınlığa bürüyebiliyorsunuz. İşte insan formundayken öldüğünüzde ya da masum bir NPC'yi kılıçtan geçirdiğinizde Tendency puanınız düşüyor ve bölge karanlığa gçmülmeye başlıyor. Bu sisteme göre yeni alanların kilidini açabiliyorsunuz. Hatta bazı özel eşya ve silahlara kavuşmak için bu Tendency dinamiğini iyi kullanmanız gerekiyor. Kısacası defalarca oynasanız bile Demon's Souls dünyasında keşfedecek yeni detayların kapısını bu farklı dinamikler ile aralayabiliyorsunuz. 

Demon's Souls'ta tabi ki kendine has bir çoklu oyuncu modu da bulunuyor. Oyunun hikayesine de yedirilen bu multi modu oyun boyunca kendisini gösteriyor. Diğer oyuncuların bıraktığı notlar, izleri takip edebiliyorsunuz. Aynı zamanda ruh halindeyken diğer oyuncuların dünyasını ziyaret edebiliyor ya da insan formuna girerek arkadaşlarınızı kendi dünyanıza davet edebiliyorsunuz. Çoklu ouuncu modu hem yardımlaşma hem de diğer oyuncuların dünyasını istila etme üzerine kurulmuş. Bu durum oyunun multi modunu mükemmel bir şekilde dengeliyor. Multi kısmındaki bazen aksaklıklarla da karşılaşabiliyorsunuz. Zaten oyunun en büyük sıkıntısı da bu olmuş diyebilirim.

Yeni eşyalar bulmak için kıyı köşe her noktayı araştırmanız gerek.

Oyunu dilerseniz daha iyi görsellik ile 30 FPS ya da performans moduyla 60 FPS oynayabiliyorsunuz. Açıkçası Souls oyunlarında 60 FPS seçeneği varken daha düşük FPS oranı konmasını grafikler ne kadar iyi olursa olsun saçma bulduğumu da belirtmem gerek. Ben oyunun ilk saniyesinden itibaren 60 FPS modunu tercih ettim. Bluepoint grafikleri yenilediği gibi karakter seslendirmeleri ve müzikleri de yeniden elden geçirmiş. Aslına sadık olarak yeniden kaydedilen orkestral müzikler, oyunun atmosferine büyük katkı sağlamayı başarmış. 

Son olarak Dualsense özelliklerinden de bahsedelim. Oyunda DualSense'in sahip olduğu Haptic Feedback ve Adaptive Trigger özellikleri yoğun olmasa da aktif bir şekilde kullanılmış. Kılıç vuruşlarında ya da yay kullandığınızda tetik geri bildirimini net bir şekilde hissediyorsunuz. Ayrıca haritadaki patlamalar ya da dev bir yaratığın nefes alması gibi durumlarda da Dualsense ona göre titreşim gönderiyor. Bir duvara kılıcınızı vurduğunuzda da kol üzerindeki hoparlör kısmından çınlama sesini duyabiliyorsunuz. Bu tarz ufak ama etkili özellikler oyuna güzel bir hava katmayı başarmış.

Oyunun sanat tasarımı tam anlamıyla mükemmel.

Oyunun hem genel işleyişi hem de Tendecy sistemi tamamen risk dengesi üzerine kurulmuş. Ne kadar risk alırsanız oyun sizi o şekilde mükafatlandırıyor. Bu durum hem oyunun keyfini arttırmış hem de sizi dikan üstünde tutmayı başarıyor diyebilirim. Oyunu bitirmem 25 saatin üzerinde sürdü. Daha kısa ve uzun bitirmek de mümkün ama hakkını vererek oynadığınızda 20 saat üzerinde bir deneyim sunduğunu söyleyebilirim. Üstelik New Game+ modu ile birlikte daha keşfedecek, görecek onlarca şey de sizi bekliyor. 

Kısacası Demon's Souls her yönüyle tatmin edici bir oyun olmayı başarmış. Yenilenen grafikleri ile birlikte hem tekrar oynamak isteyen hem de daha önce deneyim etmemiş oyunculara tam anlamıyla kucak açıyor. 

Yorumlar 41
MK Okuru
MK Okuru 7.03.2021 21:08
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.01.2021 11:38
620 lira etmez arkadaşlar ben aldım pişmanım. İndirime girmesini bekleyin ederi taş çatlasa 120 lira.
Kalan Karakter : 300 Gönder
Naru61
Naru61 30.11.2020 05:26
İnceleme yazısı güzel olmuş.Oyunda güzel.Souls serisi severi olarak bu oyun için sabırsızlanıyorum.Oyunu satın aldım şimdi uygun bir zamanda oyunu bitirmek kaldı.
Naru61
Naru61 10.12.2020 09:01
Oğlum siz anlama özürlümüsünüz.Japonyada 6 yıldır yaşıyorum.Sen kendini ne zannediyorsun.Evet aldım sahibiyim ön sipariş ile aldım.Param var aldım param var yurt dışında yaşıyorum.Param var istediğim ülkeye gezmeye gidiyorum.Kendi hayatınla kıyaslama beni.Çocuğum yazmışsın baban yaşında adamım ben kuş kafalı.
MK Okuru
MK Okuru 5.12.2020 14:53
Naru61, biz de inandık senin yurtdışında yaşadığına çocuğum... Bir de PS5 sahibiymiş! Oyy yerim senin hayal gücünü, yurt dışını, PS5'ini.. :)
Naru61
Naru61 5.12.2020 04:30
Ben yurt dışında yaşıyorum.Ps5 sahibiyim.Beni kendin gibi zannetme.
MK Okuru
MK Okuru 30.11.2020 15:45
Sen önce bi ps5 i al da oyunu sonra alırsın. :))
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.12.2020 16:48
Ülkemizde araba fiyatına konsol, konsol fiyatına oyun satılıyor. Allah yardımcımız olsun!
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.12.2020 12:22
Muhteşem grafikler mi??? Muhteşem olması için devrimsel değişiklik söz konusu olması gerekiyor..Yeni nesil konsollar bunu karşılayacak donanıma sahip değiller bi kere orijinal 4K'da halen 30 fps'te oynatıyorlar..ve animasyon alt yapısını kullanıyorlar..1000 tl'ye bu grafikler hayal kırıklığı
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 28.11.2020 09:22
Eveet klasik merlin ve her zamanki ps oyunları incelemesi. Yine 90 ı çakmış ve eksiler yine birtane. Sapıtan yapay zekayı es geçmişler ya neyse.
MK Okuru
MK Okuru 3.12.2020 09:07
05.17 ney değil zurna.
Kalan Karakter : 300 Gönder
Bunları Kaçırma

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×