1/4

Doom 4

Doom 4

Mahmut Saral
Mahmut Saral 11.08.2010 - 16:17
Gerçek kötülük, asla ölmez!
Bazı oyunlar vardır, sizin için önemli bir yere sahiptirler. Onlar için yaptıklarınız, bazen çevreniz ve özellikle aileniz tarafından anlam verilemeyen davranışlar olarak kabul görse de bu, sizi mutlu eder. Sadece oynamakla zevk almaz, oynayabilmek için harcadığınız emek de zevk verir. Oyunu bitirdiğinizde her ne olursa olsun devamının gelmesini ister, beklersiniz. Önce dedikoduları yayılır, arkasından da doğrulama haberi gelince, benim gibi ilginç şekillere bürünebilir, yüzünüzdeki anlam değişebilir.

Resurrection of Evil’ın ardından Doom serisinin geleceği belirsizdi. Sessizliğini bozan Carmack, yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını duyurmuş, fakat ne olduğunu açıklamamıştı. Doğal olarak akıllara yeni bir Doom oyunu gelse de bunun tamamen yeni bir yapım olacağı söylenmiş, ardından Rage duyurulmuştu. Buna rağmen bekleyiş sürmüş ve ilk belirti, 2007 Ağustos ayında gelmişti. John Carmack, Id Software'in gelecek planları dahilinde Doom 4'ü doğrulamıştı. 7 Mayıs 2008'de de oyunun geliştirilmeye başlandığını resmi olarak açıklamıştı. Hemen kafamda; grafikler, sistem gereksinimleri ve önceki Doom oyunlarının kronolojisi, bir film şeridi gibi akmaya başlayıverdi ve ardından detaylar ufak ufak gelmeye başladı.

Doom, The Original!

Eski oyuncular, Doom ismini görünce muhakkak 15 yıl öncesine dönecek ve oyun disketleri, MS-DOS, 4 MB ram gibi kavramları hatırlayacaktır. Ben ise, biraz geç kaldığım için bu hikayeye Doom 2: Hell on Earth ile dahil oldum. Doomguy isimli başkahramanımız, tek başına tüm yaratıklara karşı mücadeleye giriyor ve Dünya’yı kurtarmak için UAC ürünü birbirinden gelişmiş silahları kullanıyordu. Silah tasarımlarında oyuncak silahların, yaratık seslendirmelerinde ise, farklı hayvan seslerinin karışımından elde edilen ürünlerinden kullanıldığı ilk iki oyunun ardından Doom 3, "Yeni nesil grafik teknolojisi anlamında” bir devri kapatıp yeni bir çağı başlatan oyunlardan olmuştu. Doom 4 ile nasıl bir ilerleyiş sergileneceği henüz belli olmasa da, birkaç bilgi dahilinde tahmin etmek hiç de zor değil.

Quakecon 2008’de yeni bir logo haricinde Doom 4'e ait herhangi bir görsel yayımlanmadı. Logoda dikkat çeken ise, herhangi bir sayı takısının yer almayışıydı. Bu tavırla Id Software, orijinal Doom’a döneceğini bir nevi gösteriyordu belki ve nitekim öyle de olacak. Şirketten gelen ilk açıklamalar, yeni oyunun bir devam oyunu olmayacağı gerçeği doğrultusunda. Muhtemelen Doom 2’nin sahip olduğu oynanış sistemine yer verecek olan yeni oyunla birlikte Id, orijinal Doom’daki hayatta kalma mücadelesini yeniden tasarlayacak. Güçlü yaratıklar her yerden saldıracak ve karşı koymak için eşsiz silahlarımıza, hatta testeremize başvuracağız.