1/2

Dragon Age

Dragon Age

Hasan Uğur Nayır
Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Bioware, RPG dünyasına yeni bir soluk getirmeye hazırlanıyor.

Dragon Age, Bioware firmasının uzun zamandır üstünde çalıştığı yeni RPG oyunun adı. Oyun ilk duyurulduğu zaman Baldur’s Gate 3 olduğu zannediliyordu. Fakat Bioware yaptığı açıklamayla oyunun Baldur’s Gate serisi de dahil eski oyunlarla hiçbir alakası olmadığını ve ayrı bir proje olduğunu belirtti. Yani yeni bir Dünya, yeni bir serüvenle karşı karşıyayız.

Dragon Age dünyası Bioware tarafından üstünde en çok durulan özellik. Çünkü bunun yaşayan bir dünya olması için firma ellinden geleni yapıyor. Bu dünyanın yaşadığını ve kendi kuralları olduğunu oyuncuya hissettirmek istiyorlar. Sadece bu iş için yapımcılar oturup 5.000 yıllık bir tarih yaratmışlar. Kaybolan ırklar, büyük savaşlar, efsanevi silahlar, yükselen imparatorluklar, çöken imparatorluklar aklınıza gelebilecek her olay Dragon Age dünyasında yer alacak. Siz karakterinizle oynarken dahi çevrenizde bir çok olay meydana gelecek. Bunlar sizin yüzünüze değil dünyanın kendisinin canlı olduğundan meydana gelecek. Oyun içinde kitaplar bulacağız. Bu kitaplarda DA(Dragon Age) dünyasının tarihi - kültürel bilgileri yer alacak ve bunları okuyabileceğiz. Yapımcılar dil uzmanları ile birlikte çalışarak DA dünyasına özgü birkaç dil bile yaratmışlar.

Oyunda yeni bir grafik motoru kullanılıyor. Bu motor DA dünyasını yansıtmada ve modellemeleri detaylandırmada bir hayli başarılı bir motor. Modellemelerin hareketleri için gerçek oyuncularla çalışılmış ve Motion Capture teknolojisi kullanılmış. Bu sayede gerçekçi hareketler bizleri bekliyor olacak. Hatta savaşa girmeden önce karakterimizin yüz ifadesinden nasıl bir tavır takındığını veya ne çeşit duygular içinde olduğunu dahi görebileceğiz.

Dragon Age’i KOTOR gibi, yani üçüncül kişi görüş açısından oynayacağız. Fakat savaş sırasında bu kamera açısı değişecek. Bunun yerine üstten görünümlü bir kamera geçecek. Aslında bu şekilde daha iyi olur. Böylece düşmanlarımızı daha rahat görebilir ve daha çok strateji kullanabiliriz. Pause seçeneği gene bu oyunda da yer alacak. İstediğimiz zaman oyunu durdurup saldırı planımızı belirleyebileceğiz. Oyunda sınıfa dayalı bir dövüş sistemi yer alıyor. Bu dövüş sistemi gene Bioware’in kendisi tarafından geliştirip hazırlanmış. Bu sistem binlerce kombat senaryosundan oluşuyor. Yapımcılar senaryolar ve sistem üzerinde çalışıyorlar. Sistemin dengeli bir şekilde çalışması için uğraşıyorlar.

Neverwinter Nights

Ayrıntılı bir karakter yaratma ekranı yine bizi bekliyor olacak. Karakterimizin ırkını, cinsiyetini, kilosunu, boyunu posunu her şeyini belirleyeceğiz. Yalnız ırk olarak şimdilik sadece 3 tanesi açıklandı. Bunlar Elf, Cüce ve İnsan. Firma diğer ırkların daha sonra açıklanacağını söyledi. Şu anda bulunan ve tek açıklanan sınıf ise Barbar. Ama oyunda bilinen diğer sınıflarında olacağını tahmin etmek de zor değil.