ArtılarMüzikler, atmosfer, hikaye, mimari ve tasarımlar
EksilerKamera bazen savaşlarda sıkıntı yaratabiliyor, arada sırada görülen Frame rate düşüşleri
BioWare piyasanın köklü ve en iyi firmalarından biri. Yaptıkları oyunlar
hayatımdan ne kadar çaldı, hesaplayamadım bile. Firma 2007’de EA Games cephesine
geçti. Şimdilik EA&BioWare beraberliği güzel gidiyor, ancak ileriki yıllarda
durum ne olur bilinmez. Mass Effect gibi sürükleyici bir yapımdan sonra,
firmadan bu senenin belki de en iyi RPG’si Dragon Age: Origins (DA) çıktı. DA,
diğer BioWare oyunları gibi kaliteli. PC sürümü bir hayli beğenildi, ancak
multiplatform olduğunu da unutmamak gerek. PC dışında konsollar için raflardaki
yerini aldı. PC iyi hoş diyorum da, peki PS3 sürümü hem kel hem bodur mu? Hiç de
öyle değil.
Derinlemesine ilerleyiş
Zamanın kadim büyücüleri Tanrı’nın Altın Şehri’ne girmek için bir yol bulurlar,
ancak günahları şehri kaplar ve ışıltı söner. Tanrı büyücüleri lanetler ve
sürgün eder. Lanetlenmiş büyücüler “Darkspawn” olmuşlardır. Dünyaya geri
dönerler. Lanetlerinden kurtulmaları için, eski tanrı olduğu söylenen
Archdemon’ları bulmalıdırlar. Ejderhaya benzeyen Archdemon’lar ise dünyaya
felaket getirir. Her eski tanrı yeni bir felakettir. Beşinci felaket zamanında
Darkspawn’a karşı mücadele veren Grey Warden’lara katılıyoruz ve maceraya
dalıyoruz. Yapımın hikayesinin ana hatlarını kısaca böyle şekillendirebiliriz.
Aslında DA’nın senaryosu daha ayrıntılı ve daha derin. Hatta dünyasının
tarihçesi ilginizi çekecek. Geçmişle ilgili bilgileri okudukça, oyuna devam
etmeyi bırakıp, tarihçeye dalabilirsiniz. BioWare bu konuda harika bir iş
çıkarmış.
PS3’te yapıma başladığımızda bizleri biraz uzun süren bir yükleme ekranı
karşılıyor. Bu bekleyiş belki bazı kullanıcıların canını sıkabilir, ama diğer
yandan ara Load ekranlarının süresinin kısalması gibi artılar sağlıyor.
Yüklemeyi geçtikten sonra sinematik ekrana geliyor ve sonrasında artık ana
menüdeyiz. Ana menüde isterseniz EA Games hesabı açıp, oyunla ilgili bilgileri
(Karakter vs…) upload edebilirsiniz. Bundan sonrası ise karakter yaratma
ekranında. Seçebileceğimiz üç ırk ve sınıf var. Irklar insan, cüce ve Elf.
Sınıflar ise Warrior, Mage ve Rogue. Sınıflar sonradan uzmanlaşıyor. Warrior,
Berserker veya Templar oluyor. Mage, Shapeshifter/Spirit Healer, Rogue ise
Assassin/Ranger olarak şekilleniyor.
"Yapım derin senaryosu ve atmosferiyle dikkat çekiyor."
Her ırkın kendine göre bir hikayesi var ve bu hikaye oyun boyunca etkili. DA’da
ilerledikçe geçmişiniz karşınıza çıkıyor. NPC’lerin sizlere karşı tavırları bile
buna göre değişiyor. Ana senaryo güzel bir şekilde işlenmiş. Bu işleyiş sizi
içine çekiyor, fakat yan görevler de yavan kalmış. Bir süre sonra yan görevler
birbirini tekrar ediyor.
Konsol mu? PC mi?
Kendine ait bir sistemi olan Dragon Age, Star Wars: Knights of the Old Republic
gibi parti tabanlı. Ana karakter ve yanındaki aktif parti üyeleri var. Combatlar
ise sıra tabanlı değil, gerçek zamanlı. Diğer karakterlerin saldırırken
yeteneklerini kullanması ve diğer seçeneklere de sahipsiniz.