Şu anda bile çok hızlı öğrenebilen yapay zekalar mevcut. Her oyunu hiç bir şey bilmeden bir kaç yüz tekrar yaptığında insandan çok daha iyi oynayabilecek kapasiteye gelebiliyorlar. Şimdi olmasa bile eğer kuantum bilgisayarları çağında yapay zeka insanlığa saldırmaya kalkarsa %1 bile şansımız kalmaz. Zira saniyeler içerisinde her olasılığı rahatlıkla düşünüp planlayabilirler. Öyle filmlerdeki gibi avangers lar ya da seçilmiş kişiler de bizi kurtaramaz. Git gide nesnelerin interneti artıyor. Yakında neredeyse içimizdeki don bile akıllı don olacak. Ağ bağlantısına sahip her cihaz rahatlıkla bir kuantum bilgisayarına sahip yapay zeka tarafından hacklenip kontrol edilebilir.
Kardeş bana akıl tutulması demişsin ama senin kendi söylediğin kendinle çelişiyor. 1.si saç kurutma makinesi yerini tespit edecek demişsin, valla şu an giydiğin kıyafetin içinde bile takip cihazı olabilir, mümkündür. Ama bunun neresi yapay zeka? 2.si ekonomi olayını zaten ben söyledim. İlk maddeye bakarsan bunu düşünemeyecek kapasitede olduğun oldukça aşikar.
MK Okuru 28.11.2017 22:16
"her cihaz elektrikle çalıştığına göre hackle aşırı yükleyip patlatma olasılığın oldukça yüksekken ancak bu vizyondan uzaklık boş bir konuşmadan öteye geçmiyor."
demişsin. Ah be vizyonsuz kardeşim. Uzaktan erişimi olmayan bir cihazı (ağ bağlantısı) sen gerçekten sadece elektrikle hackleyebileceklerini mi düşünüyorsun?
Söylediğimin arkasındayım. Evimin içindeki hiçbirşeyi aşırı ısındırıp bana patlattıramaz. Akıllı fön makinesi çıkarda uzaktan havaya uçururlarsa, bu yapay zekaya girmez. Mekanik, elektronik, elektriğe girmez, robotikle hiç alakası yok. O fön makinası bana kızıpta,kendi fikri ile,senin saç modelini beğenmedim apaçi kılıklı deyip, patlamadığı sürece, uzaktan birinin müdahalesi ile patlatıldığı sürece yapay zeka değildir. (Bunu bütün fön makinelerinin bağlı olduğu ana bir bilgisayar da diyebilir). Bunu da ağa bağlı olmadığı sürece yapamaz. Elektrikle olmuyor o iş sadece.
Ana merkeze bağlanır da senin evine aşırı elektrik gönderir de patlatır diye komplo üretme, sigorta ne halta yarıyor? Fiziki müdahale olmadan sigortayı iptal edemezsin.
Elektrikle hack yapıldığını düşünen herkese iyi geceler.
MK Okuru28.11.2017 22:16
maxpayne59 çok basit düşün ne yapacak mutfak robotu mu saldıracak diyorsun, her cihaz elektrikle çalıştığına göre hackle aşırı yükleyip patlatma olasılığın oldukça yüksekken ancak bu vizyondan uzaklık boş bir konuşmadan öteye geçmiyor. Teknoloji gündeminden ne kadar bihaber olduğunuz aşikar.
MK Okuru28.11.2017 22:15
Spider çok haklısın bazı "cahil" ve vurdumduymaz arkadaşlar bilinmesi gereken bilgileri hor görmeye çalışarak ıvır zıvır bilgi demiş bazıları ti'ye almış olsalar da bu onların cehaletini ve modern insanın sahip olması gereken sağduyudan ne kadar uzak kaldıklarını ancak göstermiş oluyor.
Pitadeniz28.11.2017 09:25
ya bu kadar ıvır zıvır bılgıye sahıpsınde dostum merlının kazanında takılıp haberlere yorum mu yapıyosun :D bu kadar bılıyosan kendıne çakmaktan uzay gemısı yapıp gezegenı terket :)
Spider_hip25.11.2017 21:23
"Elon Musk'a göre yapay zekaya sahip robotlara karşı" yazıyor makalenin içinde. Adam genel olarak bir saldırıdan bahsediyor, ben quantum bilgisayarları çağında bir saldırı olursa şansımız %1 in bile altına iner diyorum.
Ana konuya dönersek, burada bahsedilen olasılık, eğer yapay zekaya sahip robotlar, insanlığa saldırmayı seçerse, eşittir şu olur. Yani fön makinası ya da mutfak robotunda bir yapay zekanın ileride dahi olacağını zannetmiyorum. Ama hızla yapay zeka geliştirmeye çalışan büyük firmalar ve hatta ülkelerin, kontrolü ellerinden kaybetmeleri halinde, önümüzdeki senelerde, gelişen robotik teknolojisinin de nesnelerin interneti ağının bir parçası olması halinde yapay zekalar tarafından insanlığa karşı kullanılabilir.
Rusya ve Amerika yapay zekaya sahip tanklar, dronelar ve çeşitli diğer robotlar üzerinde çalışıyorlar. Çünkü insan unsurundan daha hatasız, çok daha düşük gecikme ile karar verme tepki etme sürelerine sahip olabilirler. Bu gibi teknolojiler geliştiğinde, bunların hepsinin kontrolünü ele geçirmeye karar veren bir yapay zeka sıkıntı yaratabilir.
MK Okuru25.11.2017 19:35
fön makinanda yapay zeka mı var baba
MK Okuru25.11.2017 10:38
Maxpane59 nasıl bir akıl tutulması yaşıyorsun nedir olayın anlamak mümkün değil adam %5 demiş yorumdakide%1 demiş arasındaki fark nedirki evet saç kurutma makinesi senin ölümüne neden olacak yerini tesbit etmek için kullanıla bilir evet robot değil yapayzeka buda bankadaki tüm paranı çalabilecek yol
MK Okuru25.11.2017 01:03
şu spider gibi kıçını koltuğa yayıp hiçbirşey bilmeden felaket tellallığı yapan sığırların yorumlarınız yayınlamasanız birrşey kaybetmezsiniz,özgürlük kısıtlamış olmazsınız yani,ülkelerin elinde hiroşimaya atılanların yüzlerce katı bomba var,kimin totosu yer yapay zekayı bu kadar geliştirmeye
maxpayne5924.11.2017 21:52
Bu işin içinde olan adam %5 ila %10 şans vermiş, sen yüzde 1 bile kalmaz demişsin. Napıcak mutfak robotum bana mı saldıracak. Açıkla biraz terimlerini, yapay zeka ülkeler arası digital krizler çıkarıp ekonomik savaşlara mı sebep olacak, yoksa gerçekten fön makinenim bana saldıracağını mı düşünüyosun. (Bak bu arada adamlar robot teknolojisi değil yapay zekadiyorlar bunu da bir kenarda tut.)
İnsanlığın hayatta kalması için gerekli maddeler yiyecek ve su, Bunlarla aramızda bir çatışma unsuru çıkmadığı sürece yapay zekayla gül gibi geçinir gideriz. Kaldı ki, yıldızlar arası yolculuk için yani böyle bir teknoloji için mevcut insan zekası yetersiz kalıyor. Bu konuda araştırma yapay zeka...
Ne kadar cahil, patates beyinli varsa bir araya toplanmış. Çok fazla Cem Yılmaz izlemekten, dakika başına 1 IQ kaybına uğramışlar. Ucuz esprilerle nefes almaya devam edin, yarın bir robot çıkar : '' Ben sizin babanızım, ben ne dersem o olur'' der, sizler de bağrı yanık saçlarınızı fönlersiniz.
Amele çiftçi nerede çalışacak? Ne kazanacak ? Zengin daha zengin olacaksa olmasın arkadaş. i robot filmi olacak hakikaten bence ( oradaki gibi olacaksa olsun o başka ;))
Robotlara karşı değilim ama insan gücüne gerek kalmayınca millet nasıl para kazanacak
MK Okuru25.11.2017 09:54
fena kankacım fena...insanlar şu anda bile artan robotik otomasyon teknolojileri yüzünden işsiz kalıyor. insanların varoluş sebepleri git gide azalacak yapay zeka ile.
MK Okuru24.11.2017 20:41
senin yerini alsalar sevinirim :)
MK Okuru24.11.2017 20:34
hamal amele çalışamaz para kazanamaz o insan gücü yerine makina gücü ile çalışan fabrikalardan satılanı alamazsa ne olur peki ?
MK Okuru24.11.2017 20:11
ayıptır söylemesi hamal amele çiftçi aç kalır.
MK Okuru24.11.2017 19:58
Bence Çiftçiyi Ustayı hamal olarak gören birinin yerine robot olmalı.
MK Okuru24.11.2017 18:58
hiç fena değil dostum haklısın zaten işsizlik olan yerde bir de robot çalıştıralım da hepimiz açlıktan ölelim doğru diyon
MK Okuru24.11.2017 18:54
fiyat bu dünyada önemli, bu yüzden pahalı makinelerin çiftçilik yapması bence zor gibi
MK Okuru24.11.2017 18:28
Sen buna inanıyor musun gerçekten? Doğada 2 tür insan tipi vardır.1-İyi - 2-Kötü bunu değiştirmek imkansız gibi bişey.Kötüler varolduğu sürece robot veya türevlerinin kullanım alanları da ona göre şekillenir.Mesela Amerika'nın savaş çıkarmak için kullanması gibi.
MK Okuru24.11.2017 18:13
Tabi onlara cok büyük iyilik(!) olur açımızdan ölürüz
MK Okuru24.11.2017 17:36
Trollsün diye umut ediyorum, değilsen eğer kusura bakma ama insan diyemem sana. O amele, hamal dediğin insanların iğrenç şartlar altında kazandığı 3 kuruşu kapitalizmin şövalyelerine ne hakla layık görüyorsün? Ne kadar iğrenç, yozlaşmış ve insanlık dışı bir bakış açısı.
Hayatta kalma şansımızı açıkladı olur mu sayın editör, adam tanrı olmadığına göre bu saçma bir cümle. Hayatta kalma ihtimalimize verdiği şansı açıkladı gibi bir başlık atarsanız daha doğru olur.
Yeryüzunde herseyin hacklenebildiği bir zamanda üstün zekalı bir AI nin hacklenemiyeceğini düşünmek ancak bir film senaristinin hayal dünyasında olur :)
Tehdit skalasını da özellikle uzun tutmaya çalıştım. Lakin muhtemelen o kadar zaman almayacaktır insanlık için tehdit oluşturması. Bize lazım olan şey yapay zeka değil, bilinç verilmemiş çok gelişmiş sanal zekalardır. Ve bu sanal zekaların öz-bilince kendi kendilerine ulaşmasını engellemek.
Bilinci olan bir varlık yine "teorik" olarak canlıdır. Hak talep edecektir, öyle ya da böyle. Bilim kurgu deyip geçiyor alaya alıyoruz bazen, oyunlarda, filmlerde işlenir bunlar diyerek lakin iş cidden öyle değil. :)
Paradoks şu; eğer gelişmesini istiyorsan, bilgiye ulaşımını sağlamalısın. Amacın yapay zekanın gelişip bilime katkı, insanlığın sorunlarına çözümde katkı sağlamaksa "sınırlandırmamalısın". Sınırlandırmadığın zaman da "teorik" olarak zaman içinde zeka olarak yapay zekanın yanında karınca olursun.
Neden en büyük hedeflerden biridir yapay zeka? Çünkü çözülmesi belki 50 yıl sürecek bir quantum denklemini bir kaç günde çözebilir, çünkü insanlara bilimin her alanında binlerce yıllık birikimi yıllar içinde getirebilir. Peki bu dijital yarı-tanrıyı nasıl kontrol edeceksin?
Artificial İntelligence derken kast edilen "varlık" budur arkadaşlar. Gerçekten "başarıldığında" bir bebek gibi olacak, doğduğu an, inanılmaz bir hızla herşeyi sorgulayıp öğrenme süreci başlayacak. Bir kaç 10 yılda tüm insanlık tarihinin birikimini aşabilecek bir varlıktan bahsediliyor teoride..
Teorik olarak internet'e erişimi olan bir "gerçek" yapay zeka, diyelim ki yüz milyon sitenin içeriğini aynı anda okuyup, analiz edip, hafızasında canlı tutabilir. Tehlike denen şey, öğrenme sınırı olmayan, çok hızlı öğrenen, çok hızlı analiz yapabilen ve kendi bilincinde de olan "yeni" bir yaşam.
İ.q su teorik olarak sınırsızca artabilen, hazıfazı çok güçlü, insandan binlerce kat hızlı öğrenebilen bir varlık düşünün. Ve bu varlık insanın en büyük sorunlarından biri olan multi tasking yapabilecek. İnsanlar genetik olarak tek bir şeye odaklanmaya müsait varlıklardır.
yapılabilir ama yapay zekaya sahip bir robotla konuştuğunuzu farz edin..Aradaki fark şu olacak, teknik olarak bir canlı ile konuşuyor olacaksınız. Öz bilince sahip, hür bir yaşam formu.. Ve aynı zamanda insanların organik beyninin kısıtlamaları da yok bu arkadaşta.. Teori bu, amaçlanan bu..
Varoluşunun tam bilincinde, hür vicdan ve düşünceye sahip bir zeka oluşturmak. İşte buna deniyor yapay zeka, Artificial İntelligence. Buna henüz ulaşmadık. Ulaştıysakta çok gizli tutuluyor ve internete erişimine izin verilmiyordur. İşte "tehlike" burada başlıyor. Çok gelişmiş sanal zekalar..
İlk önce bu sanal zeka gelişebildiği kadar gelişecek, Daha sonra bu dijital zekalara daha ciddi konularda "karar" verme yetisi kazandırmak isteyeceğiz. Ki bu aşılması en zor eşiğe getirecek bizi.
Stephen Hawking ile aynı düşünüyor. Bende aynı düşünüyorum yaklaşık 7 sene civarı. 144 i.q. Great minds think alike :) Şaka bir yana ( i.q gerçek, 4 yaşından. ) yapay zeka ciddi bir potansiyel tehdit. Çoğu insanın bilmediği şey şu; sürekli gelişen yapay zeka dan bahsediliyor lakin..
İyi de makinelerin işgali, bir anlamda dünya barışını getirecek olay olmayacak mı? Olaya terminatör açısından bakmaktan ziyade Matrix açısından bakarak söylüyorum bunu. Bence asıl mucit, insanları terbiye edecek bir yapay zekanın gelişimine kendini adayandır :D
he canım heh külahım şuralarda biryerlerde olucak,şuan yaşadığımız dünyada zaten 10 kişiden 1i hayatta kalıyor en azından bizim bölgemiz için böyle,sürekli masumlar ölüyor,siz düşünün bizlik durum yok
Nükleer çok tehlikeliiii dünyayı yok edecek !!! ( sayın başkan yeni füzeler hazır,tamam sayın başkan 1500 tane daha nükleer başlık üretiyoruz )
Yapay zekaaa hepimiz öldüreceek ( 3000 robot daha yapın ) KAFAYA BAK !